(in Polish) Teologia dogmatyczna: protologia
General data
Course ID: | 5.1.STK.2.01 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Teologia dogmatyczna: protologia |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: |
(in Polish) Podyplomowe Studia Teologiczno-Katechetyczne - sem. 02 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) studia podyplomowe |
Field of study: | (in Polish) teologia |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) II |
Education profile: | (in Polish) studia podyplomowe |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Online |
Supplementary literature: | (in Polish) Jaskóła P., Stwórcze dzieło Boga, Opole 2002. Kowalczyk M., Traktat o stworzeniu. Warszawa 2007. Kehl M., I widział Bóg, ze to jest dobre. Teologia stworzenia. Poznań 2008. |
Student workload: | (in Polish) A. Godziny kontaktowe: 10h Udział w zajęciach: 10h B. Praca własna studenta: 15h Przygotowanie do zajęć i zaliczenia: 15h |
Short description: |
(in Polish) Zapoznanie z nauką Pisma św., i historyczno-teologicznyym rozwojem problematyki związanej ze stworzeniem świata, człowieka, bytów duchowych, a także źródłem zła w świecie. Ocena problematycznych kwestii z perspektywy orzeczeń Magisterium Kościoła. |
Full description: |
(in Polish) 1. Kreacjonizm w Starym Testamencie 2. Kreacjonizm w Nowym Testamencie 3. Kierunki rozwoju starochrześcijańskiej protologii 4. Kierunki rozwoju średniowiecznej protologii 5. Kryzys kreacjonizmu w epoce nowożytnej 6. Protologiczna antropologia 7. Angelologia 8. Demonologia i nauka o szatanie |
Bibliography: |
(in Polish) BARTNIK Cz., Dogmatyka katolicka, Lublin 1999. BUXAKOWSKI J., Stwórca i stworzenie, Pelplin 1998. GANOCZY A., Nauka o stworzeniu, tłum. J. Fenrychowa, Kraków 1999. SYNOWIEC J., Na początku, Warszawa 1996 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza 1. Ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu teologii systematycznej, zwłaszcza dogmatycznej – protologii 2. Ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi, społecznymi i prawnymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych 3. Ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi, społecznymi i prawnymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych Umiejętności 1. Potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej 2. Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, prowadzenia merytorycznej dyskusji teologicznej, ekumenicznej i światopoglądowej, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań 3. posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, prowadzenia merytorycznej dyskusji światopoglądowej dotyczącej religii i jej miejsca w kulturze, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań Kompetencje społeczne (postawy) K1. Student ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów K2. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy doktrynalne związane z pracą duszpasterską K3. Interesuje się współczesnymi dokonaniami w zakresie protologii |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody oceniania: 1. Obecność na zajęciach – 50% 2. Praca zaliczeniowa: przygotowanie prezentacji – 30% 3. Aktywność na zajęciach – 20% Kryteria oceniania: ‒ bardzo dobry (5,0) – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się ‒ dobry plus (4,5) – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się ‒ dobry (4,0) – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się ‒ dostateczny plus (3,5) – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach uczenia się ‒ dostateczny (3,0) – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach uczenia się ‒ niedostateczny (2,0) – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach uczenia się |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Rajmund Porada | |
Group instructors: | Rajmund Porada | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Examination
Lecture - Examination |
Copyright by University of Opole.