University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Choir

General data

Course ID: 5.3.2.0.1.020.c
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Choir
Name in Polish: Chór
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Poznanie i wykonywanie wielogłosowej literatury chóralnej dostosowanej do potrzeb konkretnych koncertów.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności zespołowego muzykowania (w tym m.in.: praca nad właściwym brzmieniem poszczególnych głosów chóru, wyrównanie proporcji brzmieniowych w całym zespole w zależności od stosowanej dynamiki); kształcenie wokalne studentów (w tym m.in.: podstawy prawidłowego oddechu i dysponowania nim podczas śpiewu, zasady właściwej fonacji, prawidłowe kształtowanie samogłosek, właściwa wymowa spółgłosek, zasady dykcji, praca nad poszerzeniem skali głosu, wyrównanie barwy brzmienia głosu w poszczególnych rejestrach, stosowanie różnych rodzajów artykulacji); rozwijanie umiejętności świadomego frazowania; poznanie poszczególnych faz cyklu pracy nad dziełem od wstępnego czytania do artystycznego wykonania podczas koncertu; poznanie wartościowego repertuaru i zasad interpretacji dzieła w zgodności z estetyką stylu epoki w której powstało. W ramach zajęć studenci doskonalą nabyte umiejętności zespołowego muzykowania.

Bibliography: (in Polish)

Sakralna literatura chóralna dawna i współczesna; wielogłosowy repertuar muzyki religijnej i świeckiej (wybrane utwory) w zróżnicowanych stylistykach, formach i gatunkach z wszystkich epok historii muzyki.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza

1. Student zna podstawowy repertuar w zakresie muzyki wokalnej (ze szczególnym uwzględnieniem muzyki sakralnej) - MEA_W09; P6S_WG.

2. Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu podstawowych gatunków i form muzycznych (ze szczególnym uwzględnieniem muzyki religijnej), a także stylów muzycznych i związanych z nimi tradycji wykonawczych - MEA_W12; P6S_WG.

3. Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową, teoretyczną i praktyczną, w odniesieniu do prowadzenia zespołów wokalnych w amatorskim ruchu muzycznym (głównie w środowiskach parafialnych), działalności muzycznej w instytucjach kultury oraz animacji kultury muzycznej w społeczeństwie - MEA_W17; P6S_WG/K.

Umiejętności

1. Student posiada umiejętność animacji i kształtowania kultury muzycznej w środowiskach kościoła katolickiego (ze szczególnym uwzględnieniem wymiaru muzycznego liturgii) - MEA_U09; P6S_UO.

2. Student jest przygotowany do współdziałania z innymi muzykami w różnego typu zespołach, opanował efektywne techniki ćwiczenia umożliwiające ciągły rozwój poprzez samodzielną pracę oraz zna formy zachowań związane z występami publicznymi - MEA_U10; P6S_UO.

3. Student zna i wykonuje podstawowy repertuar chóralny a cappella - MEA_U18; P6S_UO.

Kompetencje społeczne

1. Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w zespołach muzycznych, szczególnie chórach - MEA_K02; P6S_KO.

2. Student uczestniczy w życiu muzycznym i różnych jego formach (koncerty i konkursy muzyki chóralnej, warsztaty muzyczne) - MEA_K06; P6S_KO.

3. Student uczestniczy w organizacji oraz animacji życia muzycznego w parafiach oraz różnych instytucjach kultury, a także w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kultury chrześcijańskiej regionu, kraju i Europy - MEA_K07; P6S_KR.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną.

Podstawowe kryteria oceniania:

1. Aktywny udział w próbach – 20%

2. Uczestniczenie w koncertach – 30%

3. Przesłuchanie ze znajomości praktycznej zadanego repertuaru – 50%

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www5-1 (2024-04-02)