University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Didactics of Music Editing

General data

Course ID: 5.3.2.0.1.114.c
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Didactics of Music Editing
Name in Polish: Dydaktyka edytorstwa muzycznego
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses
pedagogical qualification

Supplementary literature:

(in Polish) Literatura wykorzystywana do prowadzenia zajęć:

1. Piotr Kołodziej, Finale. Edytor nutowy nie tylko dla profesjonalistów, Gliwice 2004.


Literatura uzupełniająca:

2. Maria Przywecka-Samecka, Drukarstwo muzyczne w Europie do końca XVIII wieku, Wrocław 1987, Musica Claromontana I-VI, Kraków 20

Short description: (in Polish)

Przedmiotem zajęć są problemy edytorstwa muzycznego z zakresu muzyki artystycznej, wchodzące w skład tzw. kanonu wydawniczego, a także przepisanie i przygotowanie do druku danej kompozycji. Narzędziem do sporządzania tekstu muzycznego (partytury) będzie program - edytor nut Finale.

Full description: (in Polish)

1. Terminologia stosowana w edytorze nut Finale.

2. Tworzenie nowego dokumentu w kreatorze.

3. Proste wprowadzanie.

4. Szybkie wprowadzania.

5. Dodawanie szczegółów.

6. Artykulacje i ekspresje.

7. Układ strony i drukowanie.

8. Praca z partyturą i głosami.

9. Odtwarzanie.

10. Tabulatura gitarowa.

11. Inne tematy związane z notacją.

12. Inne ciekawe funkcje Finale.

Bibliography: (in Polish)

Literatura wykorzystywana do prowadzenia zajęć:

1. Piotr Kołodziej, Finale. Edytor nutowy nie tylko dla profesjonalistów, Gliwice 2004.

Literatura uzupełniająca:

2. Maria Przywecka-Samecka, Drukarstwo muzyczne w Europie do końca XVIII wieku, Wrocław 1987, Musica Claromontana I-VI, Kraków 2005-2008.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza

1. Student zna i rozumie podstawowe elementy dzieła muzycznego - MEA_W08; P6S_WG.

2. Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie systemów notacji muzycznej od średniowiecza do współczesności - MEA_W16; P6S_WG.

3. Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego - MEA_W19; P6S_WK.

Umiejętności

1. Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł muzycznych (muzykalia dawne i współczesne, źródła fonograficzne, instrumenty) z wykorzystaniem internetowych baz danych - MEA_U01; P6S_UU.

2. Student posiada umiejętność charakteryzowania muzyki tradycyjnej, potrafi stosować zasady poprawnej dokumentacji muzycznej w teorii i praktyce - MEA_U06; P6S_UW.

3. Student ma przygotowanie w zakresie edukacji w odniesieniu do prowadzenia zajęć dydaktycznych w szkolnictwie podstawowym i amatorskim w dziedzinie edytorstwa muzycznego - MEA_U19; P6S_UO.

Kompetencje społeczne

1. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego zdobywania wiedzy, dokształcania się zawodowego i zdobywania umiejętności w zakresie edytorstwa mzycznego -MEA_K01; P6S_KK.

2. Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania związanego z edukacją muzyczną w zakresie edytorstwa muzycznego - MEA_K03; P6S_KK.

3. Student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie europejskiego i polskiego dziedzictwa kulturowego w zakresie kultury muzycznej, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju życia muzycznego na Śląsku - MEA_K05; P6S_KR.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocenianie odbywa się w oparciu o Wewnątrzkatedralny System Oceniania.

Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną.

Formy zaliczenia: termin oddania pracy zaliczeniowej zostanie ustalony pod koniec semestru

Podstawowe kryteria:

20% udział w zajęciach

30% zaliczenie zadań na zajęciach

50% przygotowanie pracy zaliczeniowej

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www5-1 (2024-04-02)