(in Polish) Psychologia w turystyce
General data
Course ID: | 5.5.1.3.05 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Psychologia w turystyce |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty Turystyka i Kultura Śródziemnomorska - mgr - sem 03 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | (unknown) |
Study level: | (in Polish) magisterski |
Field of study: | (in Polish) Turystyka a kultura śródziemnomorska |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) II rok, III, zimowy |
Requirements: | (in Polish) Warunkiem zaliczenia jest 1. Obecność na zajęciach 2. Aktywny udział w proponowanych ćwiczeniach 3. Przygotowanie wystąpienia publicznego. Prezentacja na zajęciach. |
Student workload: | (in Polish) 15 godz. udział w ćwiczeniach- warsztatach; 15 godz. samodzielne przygotowanie do ćwiczeń i pracy zaliczeniowej. |
Prerequisites: | (in Polish) Celem zajęć jest przygotowanie studentów do skutecznej komunikacji z klientami biur podróży, hoteli oraz innych instytucji czy organizacji świadczących usługi turystyczne. Zajęcia mają charakter warsztatowy, co oznacza nacisk na kształtowanie umiejętności interpersonalnych (kompetencji społecznych) związanych z pracą na różnych stanowiskach w biurach podróży, hotelu, w charakterze przewodnika, pilota wycieczek czy rezydenta. |
Short description: |
(in Polish) Na kursie zostanie wykorzystany dorobek psychologii, aby pokazać jej zastosowania w branży turystycznej w pracy z klientem indywidualnym i pracy z grupą . W pierwszej części zajęć ćwiczeniowych student poznaje główne pojęcia, teorie i techniki z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz rozwija swoje umiejętności w zakresie podstawowych i zaawansowanych technik komunikacyjnych. W drugiej części zajęć student poznaje podstawowe problemy komunikacji interpersonalnej w sytuacji konfliktu oraz nabywa umiejętności w zakresie głównych narzędzi konstruktywnego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami interpersonalnymi (rozwijanie postawy asertywnej oraz negocjacje skupione na meritum). W IV części zostanie omówiona i przećwiczona sytuacja przemawiania na forum publicznym oraz radzenie sobie ze stresem wystąpień publicznych (prezentacja atrakcji turystycznej, oferty biura podróży). |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe: I. Umiejętności podstawowe i umiejętności na poziomie zaawansowanym. Bariery komunikacji interpersonalnej. Słuchanie. Odsłanianie się: otwartość i zaufanie w komunikacji interpersonalnej. Rola języka ciała. II. Komunikacja w sytuacjach konfliktowych. Trening postawy asertywnej. Strategie kierowania konfliktem. Negocjacje skupione na problemie. III. Przemawianie na forum publicznym oraz radzenie sobie ze stresem wystąpień publicznych (prezentacja atrakcji tury-stycznej, oferty biura podróży). |
Bibliography: |
(in Polish) A1. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć: McKay M., Davis M., Faning P. (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: GWP. Król-Fijewska M. (1991). Trening asertywności. Warszawa. Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości PTP. A2. studiowana samodzielnie przez studenta Gracz J., Tadeusz Sankowski T. (2001). Psychologia w rekreacji i turystyce. Poznań: AWF. Leathers D. G. (2007). Komunikacja niewerbalna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Miotko-Mrozowska M. (2009) Komunikacja interpersonalna w internecie. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersyteckie. Pease A. (1992). Język ciała. Kraków: Gemini. Sikorski W. (2011) Niewerbalna komunikacja interpersonalna. Doskonalenie przez trening. Warszawa: Difin. Stewart J. (2002). Mosty zamiast murów. Warszawa: PWN. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie: techniki wykorzystywane w negocjacjach, komunikacji, wygłaszaniu prezentacji, zasady organizacji i funkcjonowania instytucji związanych z turystyką, a w szczególności psychologiczne uwarunkowaniach funkcjonowania na różnych stanowiskach w instytucjach związanych z turystyką. Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych i rozwijać umiejętności profesjonalne w zakresie psychologii związane z turystyką, uczestniczyć w komunikacji biznesowej związanej z obsługą ruchu turystycznego (prowadzenie rozmów z klientem indywidualnym oraz z grupą, prezentacja atrakcji turystycznych, umiejętność wykorzystania technik wpływu społecznego w sprzedaży usług turystycznych). |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Przygotowanie i prezentacja wystąpienia publicznego na zajęciach. Oceniane będzie: Merytoryczne przygotowanie się studenta do wystąpienia – (0-5 pkt), Jakość wystąpienia przed audytorium (0-5 pkt), Jakość prezentacji w Power Point (0-5 pkt). |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
TH FR |
Type of class: |
Seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Anna Bronowicka | |
Group instructors: | Anna Bronowicka | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
|
(in Polish) Literatura uzupełniająca: | (in Polish) Gracz J., Tadeusz Sankowski T. (2001). Psychologia w rekreacji i turystyce. Poznań: AWF. Leathers D. G. (2007). Komunikacja niewerbalna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Miotko-Mrozowska M. (2009) Komunikacja interpersonalna w internecie. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersyteckie. Pease A. (1992). Język ciała. Kraków: Gemini. Sikorski W. (2011) Niewerbalna komunikacja interpersonalna. Doskonalenie przez trening. Warszawa: Difin. Stewart J. (2002). Mosty zamiast murów. Warszawa: PWN. |
|
Prerequisites: | (in Polish) Celem zajęć jest przygotowanie studentów do skutecznej komunikacji z klientami biur podróży, hoteli oraz innych instytucji czy organizacji świadczących usługi turystyczne. Zajęcia mają charakter warsztatowy, co oznacza nacisk na kształtowanie umiejętności interpersonalnych (kompetencji społecznych) związanych z pracą na różnych stanowiskach w biurach podróży, hotelu, w charakterze przewodnika, pilota wycieczek czy rezydenta. |
|
Short description: |
(in Polish) Podczas kursu zostaną przedstawione zastosowania psychologii w branży turystycznej w pracy z klientem indywidualnym/ z grupą . W pierwszej części zajęć ćwiczeniowych student poznaje główne pojęcia, teorie i techniki z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz rozwija swoje umiejętności w zakresie podstawowych technik komunikacyjnych. W drugiej części zajęć student poznaje podstawowe problemy komunikacji interpersonalnej w sytuacji konfliktu oraz nabywa umiejętności w zakresie głównych narzędzi konstruktywnego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami interpersonalnymi (rozwijanie po-stawy asertywnej). W III części zostanie omówione umiejętności związane z przemawianiem na forum publicznym oraz radzenie sobie ze stresem wystąpień publicznych (prezentacja atrakcji turystycznej). |
|
Full description: |
(in Polish) I. Umiejętności podstawowe. Bariery komunikacji interpersonalnej. Słuchanie. Wyrażanie emocji. II. Umiejętności na poziomie zaawansowanym. Rola języka ciała. Komunikacja w sytuacjach konfliktowych. Techniki zachowań asertywnych. III. Przemawianie na forum publicznym oraz radzenie sobie ze stresem wystąpień publicznych (prezentacja atrakcji tury-stycznej). |
|
Bibliography: |
(in Polish) McKay M., Davis M., Faning P. (2001 i kolejne wydania). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: GWP. Król-Fijewska M. (1991). Trening asertywności. Warszawa. Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości PTP. |
Copyright by University of Opole.