University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Psychologia w turystyce

General data

Course ID: 5.5.1.3.05
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Psychologia w turystyce
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups: (in Polish) Przedmioty Turystyka i Kultura Śródziemnomorska - mgr - sem 03
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Study level:

(in Polish) magisterski

Field of study:

(in Polish) Turystyka a kultura śródziemnomorska

The semester in which the subject is carried out:

(in Polish) II rok, III, zimowy

Requirements:

(in Polish) Warunkiem zaliczenia jest

1. Obecność na zajęciach

2. Aktywny udział w proponowanych ćwiczeniach

3. Przygotowanie wystąpienia publicznego. Prezentacja na zajęciach.


Student workload:

(in Polish) 15 godz. udział w ćwiczeniach- warsztatach;

15 godz. samodzielne przygotowanie do ćwiczeń i pracy zaliczeniowej.


Prerequisites:

(in Polish) Celem zajęć jest przygotowanie studentów do skutecznej komunikacji z klientami biur podróży, hoteli oraz innych instytucji czy organizacji świadczących usługi turystyczne. Zajęcia mają charakter warsztatowy, co oznacza nacisk na kształtowanie umiejętności interpersonalnych (kompetencji społecznych) związanych z pracą na różnych stanowiskach w biurach podróży, hotelu, w charakterze przewodnika, pilota wycieczek czy rezydenta.



Short description: (in Polish)

Na kursie zostanie wykorzystany dorobek psychologii, aby pokazać jej zastosowania w branży turystycznej w pracy z klientem indywidualnym i pracy z grupą . W pierwszej części zajęć ćwiczeniowych student poznaje główne pojęcia, teorie i techniki z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz rozwija swoje umiejętności w zakresie podstawowych i zaawansowanych technik komunikacyjnych. W drugiej części zajęć student poznaje podstawowe problemy komunikacji interpersonalnej w sytuacji konfliktu oraz nabywa umiejętności w zakresie głównych narzędzi konstruktywnego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami interpersonalnymi (rozwijanie postawy asertywnej oraz negocjacje skupione na meritum). W IV części zostanie omówiona i przećwiczona sytuacja przemawiania na forum publicznym oraz radzenie sobie ze stresem wystąpień publicznych (prezentacja atrakcji turystycznej, oferty biura podróży).

Full description: (in Polish)

Treści programowe:

I. Umiejętności podstawowe i umiejętności na poziomie zaawansowanym.

Bariery komunikacji interpersonalnej.

Słuchanie.

Odsłanianie się: otwartość i zaufanie w komunikacji interpersonalnej.

Rola języka ciała.

II. Komunikacja w sytuacjach konfliktowych.

Trening postawy asertywnej.

Strategie kierowania konfliktem.

Negocjacje skupione na problemie.

III. Przemawianie na forum publicznym oraz radzenie sobie ze stresem wystąpień publicznych (prezentacja atrakcji tury-stycznej, oferty biura podróży).

Bibliography: (in Polish)

A1. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć:

McKay M., Davis M., Faning P. (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: GWP.

Król-Fijewska M. (1991). Trening asertywności. Warszawa. Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości PTP.

A2. studiowana samodzielnie przez studenta

Gracz J., Tadeusz Sankowski T. (2001). Psychologia w rekreacji i turystyce. Poznań: AWF.

Leathers D. G. (2007). Komunikacja niewerbalna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Miotko-Mrozowska M. (2009) Komunikacja interpersonalna w internecie. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersyteckie.

Pease A. (1992). Język ciała. Kraków: Gemini.

Sikorski W. (2011) Niewerbalna komunikacja interpersonalna. Doskonalenie przez trening. Warszawa: Difin.

Stewart J. (2002). Mosty zamiast murów. Warszawa: PWN.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza

w wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie:

techniki wykorzystywane w negocjacjach, komunikacji, wygłaszaniu prezentacji,

zasady organizacji i funkcjonowania instytucji związanych z turystyką, a w szczególności

psychologiczne uwarunkowaniach funkcjonowania na różnych stanowiskach w instytucjach związanych z turystyką.

Umiejętności

w wyniku przeprowadzonych zajęć student

potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych i rozwijać umiejętności profesjonalne w zakresie psychologii związane z turystyką,

uczestniczyć w komunikacji biznesowej związanej z obsługą ruchu turystycznego (prowadzenie rozmów z klientem indywidualnym oraz z grupą, prezentacja atrakcji turystycznych, umiejętność wykorzystania technik wpływu społecznego w sprzedaży usług turystycznych).

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Przygotowanie i prezentacja wystąpienia publicznego na zajęciach.

Oceniane będzie:

Merytoryczne przygotowanie się studenta do wystąpienia – (0-5 pkt),

Jakość wystąpienia przed audytorium (0-5 pkt),

Jakość prezentacji w Power Point (0-5 pkt).

Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-29
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 15 hours more information
Coordinators: Anna Bronowicka
Group instructors: Anna Bronowicka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
(in Polish) Literatura uzupełniająca:

(in Polish) Gracz J., Tadeusz Sankowski T. (2001). Psychologia w rekreacji i turystyce. Poznań: AWF.


Leathers D. G. (2007). Komunikacja niewerbalna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.


Miotko-Mrozowska M. (2009) Komunikacja interpersonalna w internecie. Bydgoszcz:

Wydawnictwo Uniwersyteckie.


Pease A. (1992). Język ciała. Kraków: Gemini.


Sikorski W. (2011) Niewerbalna komunikacja interpersonalna. Doskonalenie przez trening.

Warszawa: Difin.

Stewart J. (2002). Mosty zamiast murów. Warszawa: PWN.


Prerequisites:

(in Polish) Celem zajęć jest przygotowanie studentów do skutecznej komunikacji z klientami biur podróży, hoteli oraz innych instytucji czy organizacji świadczących usługi turystyczne. Zajęcia mają charakter warsztatowy, co oznacza nacisk na kształtowanie umiejętności interpersonalnych (kompetencji społecznych) związanych z pracą na różnych stanowiskach w biurach podróży, hotelu, w charakterze przewodnika, pilota wycieczek czy rezydenta.

Short description: (in Polish)

Podczas kursu zostaną przedstawione zastosowania psychologii w branży turystycznej w pracy z klientem indywidualnym/ z grupą . W pierwszej części zajęć ćwiczeniowych student poznaje główne pojęcia, teorie i techniki z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz rozwija swoje umiejętności w zakresie podstawowych technik komunikacyjnych. W drugiej części zajęć student poznaje podstawowe problemy komunikacji interpersonalnej w sytuacji konfliktu oraz nabywa umiejętności w zakresie głównych narzędzi konstruktywnego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami interpersonalnymi (rozwijanie po-stawy asertywnej). W III części zostanie omówione umiejętności związane z przemawianiem na forum publicznym oraz radzenie sobie ze stresem wystąpień publicznych (prezentacja atrakcji turystycznej).

Full description: (in Polish)

I. Umiejętności podstawowe.

Bariery komunikacji interpersonalnej.

Słuchanie.

Wyrażanie emocji.

II. Umiejętności na poziomie zaawansowanym.

Rola języka ciała.

Komunikacja w sytuacjach konfliktowych.

Techniki zachowań asertywnych.

III. Przemawianie na forum publicznym oraz radzenie sobie ze stresem wystąpień publicznych (prezentacja atrakcji tury-stycznej).

Bibliography: (in Polish)

McKay M., Davis M., Faning P. (2001 i kolejne wydania). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk:

GWP.

Król-Fijewska M. (1991). Trening asertywności. Warszawa. Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości PTP.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)