(in Polish) Różnice kulturowe państw Bliskiego Wschodu
General data
Course ID: | 5.5.1.4.02 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Różnice kulturowe państw Bliskiego Wschodu |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty Turystyka i Kultura Śródziemnomorska - mgr - sem 04 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) studia drugiego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Turystyka i kultura śródziemnomorska |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) letni |
Education profile: | (in Polish) Studia stacjonarne |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Supplementary literature: | (in Polish) Budyta-Budzyńska M., Cudzoziemcy w Polsce. Podręcznik dla osób pracujących z imigrantami, Caritas Polska, Warszawa 2020. Budzanowska-Drzewiecka M., Marcinkowski A., Motyl-Adamczyk A., Różnice kulturowe w komunikacji biznesowej, Kraków 2016. Gesteland R.R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, Warszawa 2000. |
Student workload: | (in Polish) Udział w zajęciach: 15 godzin. Przygotowanie do zajęć: 3 godzin. Przygotowanie do zaliczenia: 12 godzin. |
Short description: |
(in Polish) Możliwość podróżowania lub podejmowania pracy w zróżnicowanych kulturowo regionach świata domaga się poznania istniejących tam różnic kulturowych oraz religijnych, ważnego dla relacji międzykulturowych na poziomie zarówno interpersonalnym, biznesowym, jak i politycznym. |
Full description: |
(in Polish) Kraje Bliskiego Wschodu charakteryzują się bogactwem i zróżnicowaniem kulturowym związanym z wieloma czynnikami: historią, religią, położeniem geopolitycznym. Popularny wgląd w ten obszar daje m.in. kinematografia, pokazująca rozdzierające ten region różnice (np. Pogorzelisko, reż. Denis Villeneuve, 2010; Dokąd teraz?, reż. Nadine Labaki, 2011; Kiedy świnie mają skrzydła, reż. Sylvain Estibal, 2011; Rozstanie, reż. Asghar Farhadi, 2011; Wypełnić pustkę, reż. Rama Burshtein, 2012; Omar, reż. Hany Abu-Assad, 2013). Celem przedmiotu jest wprowadzenie w świat tej kulturowej, etnicznej i religijnej różnorodności. |
Bibliography: |
(in Polish) Górak-Sosnowska K., Pachniak K. (red.), Kultura popularna na Bliskim Wschodzie, Warszawa 2013. Hall E. T., Bezgłośny język, Warszawa 1987. Hall E. T., Ukryty wymiar, Warszawa 2005. Kuźmińska-Haberla A., Różnice kulturowe jako bariera w podejmowaniu działalności zagranicznej przez polskie przedsiębiorstwa? Rozważania w świetle badań empirycznych, "Biznes międzynarodowy w gospodarce globalnej" (2014) nr 33, s. 530–542. Nikitorowicz J., Edukacja i komunikacja międzykulturowa w kształtowaniu kompetencji międzykulturowych, "Edukacja" (2019) 3, s. 6-17. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza TKŚ_W05 Student ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju sztuki jako elementu szeroko pojętej kultury P7S_WG TKŚ_W07 Student ma rozszerzoną wiedzę dotyczącą kultury sakralnej, biblijnej i liturgicznej P7S_WG Umiejętności TKŚ_U01 Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk kulturalnych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów działalności kulturotwórczej P7S_UW TKŚ_U02 Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu kulturoznawstwa oraz powiązanych z nim dyscyplin w celu analizy złożonych problemów kulturalnych i turystycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych P7S_UW Kompetencje społeczne TKŚ_01 Student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego P7S_KR TKŚ_K08 Student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata P7S_KR |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1. Przygotowanie i aktywność studenta podczas zajęć: dyskusja, umiejętność argumentacji – 20%. 2. Przygotowanie prezentacji wybranego zagadnienia - 20%. 3. Zaliczenie pisemne – 60%. |
Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)
Time span: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR KON
|
Type of class: |
Seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Marek Lis | |
Group instructors: | Marek Lis | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Copyright by University of Opole.