Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Indyjskie oblicze chrześcijaństwa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 5.6.0.4.07
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Indyjskie oblicze chrześcijaństwa
Jednostka: Wydział Teologiczny
Grupy: Orientalistyka chrześcijańska, lic., sem. 4
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom studiów:

studia I stopnia

Kierunek studiów:

Orientalistyka chrześcijańska

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

do wyboru

Profil kształcenia:

ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali
Realizowany w terenie

Wymagania:

Student musi mieć zaliczony przedmiot: Chrześcijaństwo w kontekście dalekowschodnim

Literatura uzupełniająca:

1. Atiya S.A., Historia Kościołów wschodnich, Warszawa 1978.

2. Baum W., D. W. Winkler, The Church of the East. A concise history, London–New York 2003.

3. Siniscalco P., Starożytne Kościoły Wschodnie. Historia i literatura, Kraków 2013.

4. Vellian J. (red.), Symposium on Knanites, Kottayam 1986.

Nakład pracy studenta:

Konwersatorium: 15h / 0,6 ECTS

Konsultacje : 15h / 0,6 ECTS

Przygotowanie do egzaminu: 10h / 0,4 ECTS

Zdawanie egzaminu: 1h

Przygotowanie prezentacji multimedialnych: 10h / 0,4 ECTS

Suma godzin : 31h (kontaktowe) i 20h (praca własna)

Suma wszystkich godzin: 51h

Liczba punktów ECTS 2

Liczba punktów ECTS uzyskanych na zajęciach z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego: 1,2


Skrócony opis:

Celem konwersatorium jest ukazanie studentowi chrześcijaństwa indyjskiego w perspektywie kulturowej, historycznej i kultycznej, zgodnie z popularnym tam aksjomatem: „hinduistyczni w kulturze, chrześcijańscy w religii i orientalni w kulcie”.

Pełny opis:

1. Zagadnienia wstępne: kontekst i zarys historyczny Indii

2. Misja św. Tomasza Apostoła. Tomasz z Kany i chrześcijaństwo IV w.

3. Organizacja Kościoła św. Tomasza

4. Indyjskie misje Rzymu

5. Podziały chrześcijaństwa indyjskiego

6. Tradycje liturgiczne we współczesnych Indiach

7. „Hinduistyczni w kulturze, chrześcijańscy w wierze, orientalni w kulcie”

8. Ruchy protestanckie w Kościołach Indii

Literatura:

1. Appassery G., Qnay-Thoma and Kaldaya Qurbana: Critical Evaluation, w: „The Harp” 21 (2006), s. 263–321.

2. Kollaparambil J., The Babylonian Origin of the Southists among the St Thomas Christians, Roma 1992.

3. Mingana A., The Early Spread of Christianity in India, „Bulletin of John Rylands Library”10 (1926), s. 480-492.

4. Pallath P., La Chiesa cattolica in India, Roma 2003.

5. Panikkar K. M., Some Aspects of Nāyar Life, „The Journal of the Royal Anthropological Institute of Great Britain and Ireland” 48 (1918), s. 254–293.

6. Paul B., The Syrian Orthodox Christians of St. Thomas, Cochin 1986.

7. Swiderski R. M., Northists and Southists: A Folklore of Kerala Christians, „Asian Folklore Studies” 47 (1988), s. 73–92.

8. Varicatt C., The Suriani Church of India, her quest for autochthonous bishops (1877-1896), Kottayam 1995.

Efekty uczenia się:

OCL _W03: ma uporządkowaną wiedzę na temat chrześcijaństwa w świecie Orientu, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, geograficznych i politycznych podstaw P6S_WG / prezentacja

OCL _W09: zna podstawowe teorie dotyczące ustrojów politycznych i gospodarek Azji, rozumie ich różnorodne uwarunkowania P6S_WG/K / aktywność na zajęciach

OCL _W10: ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o różnych kwestiach dotyczących zagadnień prawnych i ich specyfice w krajach Orientu P6S_WK / prezentacja

OCL _W11: zna najważniejsze tradycyjne i współczesne nurty i systemy kulturowe, rozumie ich historyczne uwarunkowania P6S_WK / prezentacja

OCL _U01: potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk religijnych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami ludzkiej działalności P6S_UW / prezentacja/ aktywność na zajęciach

OCL _U03: potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania przestrzeni kultury i sztuki oraz projektowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności kulturalnej i religijnej P6S_UW / aktywność na zajęciach

OCL _U08: posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów i instytucji religioznawczych P6S_UO / prezentacja

OCL _U13: potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych P6S_UO / aktywność na zajęciach

OCL _K01: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia P6S_KK / prezentacja/ aktywność na zajęciach

OCL _K02: docenia znaczenie nauk dotyczących kultury i sztuki dla utrzymania i rozwoju prawidłowych kontaktów w ramach cywilizacji chrześcijańskiego Wschodu i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych P6S_KO / prezentacja/ aktywność na zajęciach

OCL _K09: uczestniczy w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego chrześcijan Wschodu P6S_KR / prezentacja

Metody i kryteria oceniania:

- przygotowanie i aktywność studenta podczas zajęć (podejmowanie dyskusji, forma i treść używanych argumentów) – 30%;

- przygotowanie medialnej formy prezentacji (prezentacja, audycja, film, reportaż, artykuł) i umieszczenie jej w Internecie (np. na YouTube, FB, stronie własnej) lub opublikowanie w inny sposób (książka, rozdział, artykuł w czasopiśmie, poster, wystawa, itp.) oraz rozmowa zaliczeniowa – 70%.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mateusz Potoczny
Prowadzący grup: Mateusz Potoczny
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www2-1 (2024-04-02)