A graduate on the job market
General data
Course ID: | 6.4-ARP |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0417) Work skills
|
Course title: | A graduate on the job market |
Name in Polish: | Absolwent na rynku pracy |
Organizational unit: | Institute of Environmental Engineering and Biotechnology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Mode: | Online |
Supplementary literature: | (in Polish) Bądź sobie szefem – poradnik dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą, Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej, WUP, Lublin 2017 - dostępny również w wersji on-line. |
Short description: |
(in Polish) Zapoznanie studentów z możliwościami podjęcia pracy zawodowej po ukończeniu kształcenia oraz zwiększenie szans na odniesienie sukcesu i niezależności finansowej poprzez poznanie specyfiki rynku pracy. |
Full description: |
(in Polish) Zapoznanie studentów z możliwościami podjęcia pracy zawodowej po ukończeniu kształcenia oraz zwiększenie szans na odniesienie sukcesu i niezależności finansowej poprzez poznanie specyfiki rynku pracy. Treści programowe 1. Rynek pracy w Polsce. 2. Aktywne poszukiwanie pracy. 3. Proces rekrutacji. 4. Rozmowa kwalifikacyjna. 5. Zjawisko bezrobocia i jego społeczne skutki. 6. Różne formy zatrudnienia. 7. Zakładania i prowadzenie własnej działalności gospodarczej. 8. Struktura biznes planu. 9. Pozyskiwanie funduszy na rozpoczęcie działalności gospodarczej. |
Bibliography: |
(in Polish) 7 dni poszukiwania pracy: poradnik, WUP, Lublin 2020. – dostępny również w wersji on-line. Opolski K., Waśniewski K.: Biznes plan: jak go budować i analizować?, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2007. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: Wie gdzie szukać ofert pracy zgodnie ze swoimi kwalifikacjami Wie jak założyć i prowadzić własną działalność gospodarczą Zna rodzaje umów o pracę Ma wiedzę co zawiera umowa o pracę Zna ogólnie obowiązujące zasady obowiązujące podczas tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości Umiejętności: potrafi pozyskać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł informacji zarówno w języku polskim jak i języku angielskim potrafi zintegrować pozyskane informacje, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie umie podnosić swoje kompetencje zawodowe poprzez samokształcenie Kompetencje społeczne: jest świadom odpowiedzialności za realizację powierzonego zlecenia przestrzega zasad współżycia społecznego oraz etyki zawodowej do swoich obowiązków podchodzi w sposób odpowiedzialny i profesjonalny potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy ma świadomość roli społecznej absolwenta i rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących osiągnięć z zakresu techniki i informatyki i innych aspektów działalności inżynierskiej; przekazywane informacje podaje w sposób przystępny i zrozumiały |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody oceniania: wykonanie zadań śródsemestralnych, aktywność na zajęciach Kryteria oceniania: Oceniając pracę studenta pod uwagę brane są: terminowość realizacji prac, zaangażowanie podczas zajęć oraz poprawność wykonanych prac. Wszystkie części składowe przeliczane są na punkty, a następnie na procenty. Skala ocen: 3.0 - 51%-60% 3.5 - 61%-70% 4.0 - 71%-80% 4.5 - 81%-90% 5.0 - 91%-100% |
Copyright by University of Opole.