Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Arkusze kalkulacyjne w praktyce biurowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 9.10.Z-AKW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Arkusze kalkulacyjne w praktyce biurowej
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: Plan zajęć III rok Administracji I st. sem. zimowy studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Nakład pracy studenta:

0,9 – kontakt bezpośredni 23h (15h+8h)

1,1 – praca własna (27h)

Skrócony opis:

Przygotowanie studentów do praktycznego wykorzystywania arkusza kalkulacyjnego z uwzględnieniem umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów obliczeniowych, prezentowania danych i automatyzacji pracy.

Pełny opis:

Praca z arkuszem kalkulacyjnym (np. Microsoft Excel), w tym elementy analizy danych i ich prezentacji, automatyzacja pracy z arkuszem. Wykonywanie funkcji matematycznych i logicznych, wprowadzanie formuł, tworzenie wykresów graficznych. Wykonywanie prostych tabel i wykresów przestawnych. Prezentacja wyników analiz w formie prostych pulpitów menadżerskich

Literatura:

1. Kopeć, Adam, and Ringier Axel Springer Polska. Wydawca. Excel: 50 Najważniejszych Funkcji. Warszawa: Ringier Axel Springer Polska, 2019. Print. Komputer Świat. Biblioteczka Nr 2/2019.

2. Winston, Wayne L., and Janusz. Machowski. Microsoft Excel 2010: Analiza I Modelowanie Danych Biznesowych. Warszawa: APN Promise, 2011. Print.

3. Middleton, Michael R.., and Ewa. Hadała-Mikołajczuk. Microsoft Excel w Analizie Danych. Warszawa: "RM", 2004. Print.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

K_W03 Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę - formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji.

Umiejętności:

K_U04 Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie.

K_U06 Potrafi dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT).

K_U11 Potrafi uczyć się samodzielnie w sposób ukierunkowany.

Kompetencje społeczne:

K_K01 Jest świadom konieczności stałego aktualizowania wiedzy, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych z zakresu prawa, administracji i nauk pokrewnych.

K_K05 Student przestrzega zasad bezpieczeństwa pracy własnej i innych oraz szanuje powierzony mu sprzęt i umie postępować w stanach zagrożenia.

Metody i kryteria oceniania:

Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną

Forma zaliczenia zajęć praktycznych: praca semestralna

Metody dydaktyczne: symulacje działań, rozwiązywanie zadań, dyskusje

Studenci samodzielnie wybierają źródło danych (np. dane statystyczne GUS, kursy walut, itp.), które następnie formatują i tworzą prosty pulpit menadżerski (ang. dashborad).

Lp. Kryterium oceny, pkt

1. Dynamika rozwiązania 2

2. Ogólna czytelność/estetyka dashboardu 2

3. Utworzenie odpowiednio sformatowanej tabeli z danymi i nagłówkami 1

4. Użycie funkcji warunkowej (np. suma.jeżeli, średnia.jeżeli, jeżeli, itp.) 1

5. Użycie opcji sprawdzania poprawności danych (np. listy rozwijanej) 1

6. Wykonanie wykresu z odpowiednimi opisami (min. 2 różne wykresy, np. słupkowy, kołowy) 2

7. Wykorzystanie formatowania warunkowego (min. do 2 kryteriów) 1

8. Wykorzystanie formuł i funkcji arkusza dotyczących tekstu (np.. złączenie, podstawienei, itp) 1

9. Wykorzystanie tabeli przestawnej (min. 2 różne tabele) 2

10. Wykorzystanie wykresu przestawnego (min. 1 wykres przestawny) 1

11. Zbudowanie formuł wykorzystujących adresowanie bezwzględne $ (min. 2 różne) 1

12. Zbudowanie prostych formuł obliczeniowych (min. 3) 1

13. Zbudownaie formuł wykorzystujących zagnieżdżenie innych formuł (min. 2 różne) 1

SUMA: 17

----- SKALA OCEN ----------

50% 8,5 3,00

60% 10,2 3,50

70% 11,9 4,00

80% 13,6 4,50

90% 15,3 5,00

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www5-1 (2024-04-02)