"Czech film"... are you sure that nobody knows anything?
General data
Course ID: | KZ-01-04-000023 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | "Czech film"... are you sure that nobody knows anything? |
Name in Polish: | „Czeski film"..., czy na pewno nie wiadomo, o co w nim chodzi? |
Organizational unit: | Faculty of Philology |
Course groups: |
(in Polish) Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne (in Polish) Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne) (in Polish) Studia stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest prezentacja wybranych przykładów współczesnej kinematografii czeskiej, które pozwolą obalić stereotyp niezrozumiałej treści w związku frazeologicznym „czeski film”. |
Full description: |
(in Polish) Podczas zajęć będzie możliwość zapoznania się z klasycznymi, ale również kultowymi czeskimi filmami obyczajowymi, (para)dokumentalnymi oraz animowanymi. Wśród proponowanych reżyserów znajdą się takie nazwiska jak: Jiří Menzel Jaromil Jireš Petr Zelenka Jan Hřebejk David Ondříček Alice Nellis Jan Svěrák Ondřej Trojan Vít Klusák, Filip Remunda Jan Švankmajer Zdeněk Miler i in. Wykład w formie prezentacji multimedialnej, projekcja |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura uzupełniająca: Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe, pod redakcją Ewy Ciszewskiej i Mikołaja Góralika, Łódź 2018. Maciej Robert, „Perełki i skowronki", adaptacje filmowe prozy Bohumila Hrabala, Łódź 2014. Hrabal i inni. Adaptacje czeskiej literatury, pod red. Ewy Ciszewskiej i Eweliny Nurczyńskiej-Fidelskiej, Łódź 2013. Peter Hames, Czechosłowacka Nowa Fala, [przeł. Justyna Burzyńska et al.], Gdańsk 2009. Jadwiga Głowa, Dokument filmowy epoki Havla, Kraków 2005. Miloš Forman, Jan Novák, Miloš Forman - moje dwa światy. Wspomnienia. przeł. Jacek Illg, Katowice 1996. Punkty widzenia II. Strategie autorskie w czeskim i polskim teatrze i filmie, pod red. Tatiany Lazorcakovej i Ewy Wąchockiej, Katowice 2004. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student: - zna kontekst historyczny i społeczny oglądanych filmów - jest w stanie wymienić nazwiska znaczących reżyserów współczesnego kina czeskiego - potrafi zastosować nabytą wiedzę i umiejętności podczas analizy wybranego przez siebie filmu (recenzja) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawowe kryteria oceny: - aktywność na zajęciach - 50 % - przygotowanie recenzji dowolnego filmu oryginalnego lub adaptacji filmowej produkcji czeskiej (ewentualnie czechosłowackiej) - 50 % |
Copyright by University of Opole.