University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Career coaching

General data

Course ID: KZ-S-01-07-000001
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Career coaching
Name in Polish: Coaching kariery
Organizational unit: Faculty of Philology
Course groups: (in Polish) Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne
(in Polish) Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne)
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

general courses

Mode:

Online

Student workload:

(in Polish) Liczba ects: 2

1 ECTS – 15 godzin zajęć oraz 10 godzin konsultacji;

1 ECTS – 25 godzin przygotowania do zajęć (realizacja ćwiczeń zadanych w formie zadań domowych)

Short description: (in Polish)

Kurs zmienny ogólnouczelniany Coaching Kariery ma na celu zaangażować studentów w proces refleksji poprzez wykorzystanie narzędzi coachingowych do pracy nad celem zawodowym. Kurs kierowany jest przede wszystkim do studentów ostatniego roku studiów 1 stopnia i 2 stopnia oraz 5 letnich. Głównym pytaniem, od którego studenci wychodzą jest: Co chcesz robić po studiach w sferze zawodowej?

Full description: (in Polish)

Cel: Celem ćwiczeń jest podnoszenie samoświadomości studentów ostatniego roku studiów I lub II stopnia czy studiów 5 letnich w związku z planowaną karierą zawodową po ukończeniu studiów poprzez rozwój osobisty i zawodowy. Studenci poznają wybrane techniki służące aktywizowaniu procesu refleksji poprzez coaching grupowy.

Treści programowe: praca z celem zawodowym, praca z tożsamością, praca z wartościami, praca z talentami, praca z przekonaniami, praca z emocjami, praca z trudnymi sytuacjami, praca z efektywnością własnych działań, praca z podejmowaniem decyzji, praca z tworzeniem relacji, oszacowanie potencjalnych barier w osiąganiu celów zawodowych, przygotowanie profesjonalnego CV.

Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: praca w grupie, praca w parach, analiza przypadku, zadania coachingowe, dyskusja połączona z refleksją, raport pisemny, CV i list motywacyjny, technologie informacyjno-komunikacyjne.

Bibliography: (in Polish)

Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): brak

Literatura studiowana samodzielnie przez studenta:

Śniegocka, A. (2012). Coaching kariery. Gliwice: Wyd. Złote Myśli. - dostępna w pdf online

Literatura uzupełniająca

Bennewicz, M. (2009) Coaching czyli przebudzacz neuronów. Warszawa: G+J

Bennewicz, M. (2011) Coaching i mentoring w praktyce. Warszawa: G+J

Whitmore, J. (2002) Coaching for Performance. 3rd ed. London: Nicholas Brealey Publishing.

Learning outcomes: (in Polish)

Efekty uczenia się wg PRK:

Wiedza

1. Student zna podstawową terminologię coachingową (P6S_WG)

Umiejętności

2. Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów (P6S_UW)

3. Student stosuje refleksję w analizie własnych potrzeb, wartości, celów, blokad, możliwości (P6S_UU)

4. Student komunikuje się z użyciem terminologii coachingowej (P6S_UK)

5. Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (P6S_UO)

Kompetencje społeczne (postawy)

6. Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (P6S_KK)

7. Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem wybranego przez siebie zawodu (P6S_KR)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Formy zaliczenia:

• aktywny udział w zajęciach - 60% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7)

• esej refleksyjny w formie pisemnej - 20% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,7)

• CV i list motywacyjny - 20% oceny końcowej (efekt 2,4,7)

Kryteria zaliczenia:

60% - 3,0

80% - 4,0

100% - 5,0

Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-29
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Class, 15 hours more information
Coordinators: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Class - Grading

Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)

Time span: 2024-03-01 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Class, 15 hours more information
Coordinators: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Group instructors: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Class - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www3-1 (2024-04-02)