University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Digital natives, iGen and their world

General data

Course ID: KZ-S-05-00-000004
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Digital natives, iGen and their world
Name in Polish: Cyfrowi tubylcy, iGen i ich świat
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups: (in Polish) Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne
(in Polish) Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne)
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
The semester in which the subject is carried out:

(in Polish) Letni

Type of course:

general courses

Mode:

(in Polish) Realizowany w sali

Supplementary literature:

(in Polish) Grabiwoda B., E-konsumenci jutra. Pokolenie Z i technologie mobilne, Wydawnictwo Nieoczywiste, Łódź 2019

Lis M., Edukacja filmowa – element alfabetyzacji audiowizualnej, „Katecheta: dwumiesięcznik poświęcony zagadnieniom nauczania religii” (2016) nr 2, s. 127–133

Maushart S., E-migranci. Pół roku bez Internetu, telefonu i telewizji, Kraków 2014

Niemczyk A., Seweryn R., Klimek K., Przedstawiciele pokolenia Z jako uczestnicy ruchu turystycznego. Potrzeby – motywacje – zachowania, Warszawa 2019

Postman N., Technopol. Triumf techniki nad kulturą, Warszawa 2004

Short description: (in Polish)

Podejmowana podczas zajęć tematyka ma służyć wprowadzeniu do rozumienia nowych technologii medialnych w kontekście historycznym, medialnym i humanistycznym, ich znaczenia i konsekwencji dla funkcjonowania najmłodszego pokolenia ich użytkowników, tzw. iGen (iGeneration).

Full description: (in Polish)

Podczas zajęć będą podejmowane m.in. następujące zagadnienia: Media i ich związek z edukacją (pismo, druk, nowe media); fenomen nowych technologii; indywidualne i społeczne konsekwencje stosowania nowych technologii; możliwości i ograniczenia stosowania nowych technologii w szkole; cechy pokolenia iGen.

Bibliography: (in Polish)

Carr N., Płytki umysł. Jak Internet wpływa na nasz mózg, Gliwice 2013

Spitzer M., Cyberchoroby. Jak cyfrowe życie rujnuje nasze zdrowie?, Słupsk 2016

Spitzer M., Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci?, Słupsk 2013

Twenge J.M., iGen. Dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardzie tolerancyjne, mniej szczęśliwe – i zupełnie nieprzygotowane do dorosłości (i co to oznacza dla nas wszystkich), Sopot 2019

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

Student rozpoznaje rolę środków komunikacji społecznej we współczesnym świecie, widząc ich znaczenie także w obszarze życia społecznego.

Student ma wiedzę dotyczącą oddziaływania maediów na różnych płaszczyznach: poczynając od oddziaływania indywidualnego aż po oddziaływanie na skalę społeczną, przekładającą się na wpływ w odniesieniu do cywilizacji i kultury.

UMIEJĘTNOŚCI

Potrafi wskazać mechanizmy oddziaływania mediów, pozyskując zarówno informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, jak i poddając własnej analizie treści medialne.

Potrafi posługiwać się mediami audiowizualnymi i nowymi mediami jako tekstami kultury, dokonując samodzielnie analizy ich znaczeń, także dla potrzeb własnej pracy badawczej.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Potrafi wykorzystywać treści audiowizualne dla przekazywania wiedzy o kulturowych (medialnych) obrazach rzeczywistości społecznej i politycznej, przyczyniając się do wzrostu kompetencji medialnych w społeczeństwie.

Zachowuje krytycyzm wobec treści medialnych oraz sposobów ich przekazu, dostrzegając znaczenie wiedzy teoretycznej i badań nad mediami.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Egzamin ustny, aktywność na zajęciach (dyskusja).

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)