University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Microphone and screen. Creation and self-presentation

General data

Course ID: KZ-S-12-01-000006
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Microphone and screen. Creation and self-presentation
Name in Polish: Mikrofon i ekran. Kreacja i autoprezentacja
Organizational unit: Faculty of Political Science and Social Communication
Course groups: (in Polish) Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne
(in Polish) Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne)
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

general courses

Full description: (in Polish)

Zestaw ćwiczeń praktycznych i technicznych pomagających przy wystąpieniach publicznych oraz w mediach takich jak telewizja i radio.

Bibliography: (in Polish)

Gatunki i formaty we współczesnych mediach, red. W. Godzic, A. Kozieł, J. Szylko-Kwas, Warszawa 2015.

K. Kaszewski, Media o sobie. Językowe elementy autopromocyjne w przekazach informacyjnych prasy, radia i telewizji, Warszawa 2018.

Francuz P., Jedrzejewski S. 2010. Nowe media i komunikowanie wizualne. Wydawnictwo KUL. Lublin.

Śliwińska- Kowalska Mariola, Głos narzędziem pracy, Instytut Medycyny Pracy, Łódź 1999.

Walczak-Deleżyńska Mieczysława, Aby język giętki... Wybór ćwiczeń artykulacyjnych, Wrocław 2004.

Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 2002.

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

W_01

Zna i rozumie zasady funkcjonowania wypowiedzi w mediach.

W_02

Potrafi rozróżnić formy wypowiedzi publicznej oraz w mediach.

UMIEJĘTNOŚCI

U_01

Nabiera pewności w formach wypowiedzi medialnej.

U_02

Nabiera pewności w formach wypowiedzi w przestrzeni publicznej.

U_03

Utrwala prawidłowe zasady wypowiedzi w języku polskim.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_01

Potrafi brać odpowiedzialność za powierzone mu zadania.

K_02

Postępuje samodzielnie i odpowiedzialnie w działaniu.

K_03

Kieruje się zasadami społecznej odpowiedzialności w ramach zdobytej wiedzy dotyczącej wystapień publicznych w mediach.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wykonanie zadania praktycznego w formie autoprezentacji wideo oraz audio.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)