Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

English Practice through Career Preparation

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.5-EC-EPCP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0220) Nauki humanistyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: English Practice through Career Preparation
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English in Public Communication

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

Realizowany zdalnie

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS points: 2

1 ECTS = 30 hours: class active participation,

1 ECTS = 15 hours: preparation + 10 hours: consultations


Skrócony opis:

Course description

This course will engage students in English language practice that prepares them for international careers and engagement with Americans in professional settings. Students in this course will participate in career planning and preparation activities in English.

Pełny opis:

Course objectives

The primary objectives for this course are:

1) To demonstrate social/cultural differences in engaging with American vs European professionals

2) To develop English speaking and writing skills important for careers with American colleagues

3) To increase knowledge of professional terminology necessary to explore personalized career opportunities and potential jobs in English

4) To assess personal career preparation needs and develop a plan for attaining needed skills

5) To generate career/job application materials suitable for use with American hiring managers

----------------

Course content

• Language and values assessments for personalized career exploration

• Comparing CVs to resumes and producing draft resumes

• Using online tools to explore career/job opportunities

• Understanding informational interviewing (information gathering) and networking

• Self-promotion and creating an elevator pitch

• Producing and tailoring cover letters

• Networking and small talk

• Navigating interviews

-----------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity

ICTtools using MSTeams, discussion, presentation, in class writing, (optional in-person activities)

Literatura:

Reading list

Materials will be provided by the teacher

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge

Student knows:

1. the role of English as a cognitive means and a tool used for public communication including persuasion (k_W03/P6S_WG)

2. main methods of analysis and interpretation of public communication tools, including cultural conditions of English-speaking countries (k_W04/P6S_WG)

3. principles of functioning of institutions, systems, norms and values and their linguistic characteristics related to professional public communication (k_W09/P6S_WK)

Skills

Student can:

4. create and read English-language texts and prepare elaborate presentations relating to communication studies using formal sources (k_U04/P6S_UK)

5.take up individual and group activities aimed at developing language skills and intercultural communication skills (k_U08/P6S_UO)

Social competences

Student is ready to:

6. accept linguistic and cultural differences and recognize them as natural vocational factors (k_K03/P6S_KO)

7. participate in various forms of cultural life in and engaged and creative way (k_K04/P6S_KO)

8. improve their position in the media services market and entrepreneurship by developing communication competences and cultural sensitivity (k_K06/P6S_KR)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

Personal Career Assessment & Map – 10% of the final grade (outcome 1,3,4)

Draft Resumes – 20% of the final grade (outcome 2,3,4,5)

Job Post Collection – 10% of the final grade (outcome 3,4)

Informational Interview Materials & Practice – 20% of the final grade (outcome 2,4,5)

Elevator Pitch – 10% of the final grade (outcome 1,2)

Draft Cover Letters – 10% (1,3,4,5,8)

Mock Interview – 20% (1,2,7,8)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www5-1 (2024-04-02)