Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Graduate seminar

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.TTP.AP.25
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Graduate seminar
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Teacher Training Programme

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 4

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria magisterskie

Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali

Wymagania:

Graduate proseminar

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 5

1 ECTS = 30hrs in class (50% university site/50% online)

4 ECTS = 120hrs preparation to class with direct participation of the teacher

Skrócony opis:

Course description

Graduate seminar is a continuation of the work between the student and the supervisor of MA thesis towards finalisation of the students' own academic research and writing of MA thesis on a selected topic within second language acquisition in English philology.

Pełny opis:

Course objectives

- completing own research for the purpose of MA thesis

- developing interpretative strategies and critical skills

- concluding the theory and research relevant to student's research topic

--------------------

Course content depends on the MA supervisor and individual student needs

----------------------------

Methods of instructions: mentoring, supervising, tutoring, discussion, extensive reading and writing, ICT tools/e-learning MSTeams

Literatura:

Reading list:

Selected relevant monographs, readers, journal articles, online materials within the scope of the seminar

The choice of literature depends on each student’s academic interests and the topic of their MA thesis

Efekty uczenia się:

Learning outcomes according to PQR 2019

Knowledge

The student knows and understands

1. the place and significance of the philological science among humanities and its analytical and methodological tools (k_W01/P7S_WG)

2. the role of English as a cognitive means and a tool used for studying (k_W03/P7S_WG)

3. to an in-depth extent a wide range of analytical and interpretative methods relating to various cultural products analyzed within linguistics, including theories and research schools in the field of language acquisition (k_W04/P7S_WG)

4. principles of copyright and its protection in relation to various cultural products, in particular in the field of English philology (k_W08/P7S_WK)

Skills

The student can

5. be innovative in solving complex and new problems by making the right choices, evaluating and critically interpreting the acquired knowledge when working on their MA research project (k_U02/P7S_UW)

6. refer to arguments and draw logical conclusions using appropriate methods and expended tools when working on research review behind own research topic (k_U03/P7S_UW)

7. use appropriate tools and methods to analyse and discuss own research problem with MA supervisor (k_U06/P7S_UK)

Social competence

The student is ready to

8. participate in various forms of cultural life for the research purposes (k_K04/P7S_KO)

9. take the ethical responsibilities of the critical research work (the question of plagiarism) (k_K05/P7S_KR)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation in discussions, individual work on own MA topic, reading of academic resources - 20% of the final grade (outcomes 1,2,3,4,5,6,7,8,9)

2. Writing and revising MA thesis main chapters - 40% of the final grade (outcomes 2,3,4,5,6,7,8,9)

3. Writing introduction, conclusion and summary of MA thesis - 40% of the final grade (outcomes 2,4,5,9)

pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Brygida Lika, Ewa Piechurska-Kuciel, Marzanna Pogorzelska
Prowadzący grup: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Brygida Lika, Ewa Piechurska-Kuciel, Marzanna Pogorzelska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-03-01 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www2-1 (2025-04-18)