Przedmiot kierunkowy w języku obcym: Introduction to Transactional Analysis
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S2.FP.23.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedmiot kierunkowy w języku obcym: Introduction to Transactional Analysis |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | studia drugiego stopnia |
Kierunek studiów: | Filologia Polska |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | suma ects: 2 1 ECTS = 30 godz - udział w zajęciach w sali wykładowej 1 ECTS = 25 godz - przygotowanie do zajęć z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do Analizy Transakcyjnej to kurs, podczas którego studenci poznają podstawy psychologicznego podejścia do rozumienia komunikacji międzyludzkiej. Kurs oparty na teorii i praktyce Analizy Transakcyjnej stanowi wprowadzenie do wiodących pojęć wyjaśniających ścieżki komunikacji, co usprawnia komunikację, a co ją blokuje |
Pełny opis: |
Cele kursu Głównym celem zajęć jest zapoznanie studentów z wybranymi koncepcjami analizy transakcyjnej jako teorii komunikacji międzyludzkiej. ------------------ Treść kursu: 1. Główne pojęcia analizy transakcyjnej – wprowadzenie 2. Znaczenie kontraktu 3. Postawy w komunikacji (pozycje życiowe) 4. Budowanie relacji poprzez komunikację (głaski jako znaki rozpoznania) 5. Style interpersonalne (stany Ja – model strukturalny), 6. Style myślenia (stany Ja – model funkcjonalny), 7. Ścieżki komunikacji (transakcje) 8. Gry psychologiczne, w które grają ludzie ------------------- Metody nauczania: prezentacja multimodalna, praca w parach, dyskusja, czytanie, pisanie, narzędzia ICT/e-learning, platforma MSTeams |
Literatura: |
Hay, Julie (2009). Transactional Analysis for trainers. 2nd ed. Hertfort, UK: Sherwood Publishing. Stewart, I., and V. Joines (2012). TA today. 2nd ed. Melton Mowbray: UK: Lifespace publishing |
Efekty uczenia się: |
Learning outcomes acc to PQR 2019 Knowledge The student knows 1. selected formal terminology and theory of transactional analysis (k_W02/P7S_WG) 2. a wide range of analytical and interpretative methods relating to human communication (k_W04/P7S_WG) Skills The student can 3. use the terminology and carry out the tasks of formal character related to human communication analysis (k_U04/P7S_UK) 4. be innovative in analysing human communication behaviours using transactional analysis tools (k_U01/P7S_UW) Social competences The student is ready to 5. critically assess human communication using the theoretical knowledge of transactional analysis (k_K01/P7S_KK) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of learning outcomes: 1. Active participation - up to 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5) 2. A reflective essay on which aspect of TA the student finds useful in their professional career as a teacher - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5) Criteria grade 3 - 60% grade 4 - 80% grade 5 - 100% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.