Metody terapii logopedycznej 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S2.L.PP.12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody terapii logopedycznej 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Nakład pracy studenta: | A. Godziny kontaktowe: 150 h/6 ECTS Udział w zajęciach: 90 h Udział w zaliczeniu, realizacja projektu w placówce, raportowanie z realizacji projektu, prezent acja wniosków: 60h B. Praca własna studenta: 60 h/ 2 ECTS Przygotowanie do zajęć: 30h Przygotowanie do kolokwium: 30h |
Założenia: | Zakres tematów: 1. Różne narzędzia diagnostyczne w praktyce logopedycznej założenia teoretyczne. 2. Metody podczas wywoływania i utrwalania głosek należących do szeregu szumiącego. 3. Metody podczas wywoływania i utrwalania głosek należących do szeregu syczącego. 4. Metody pionizacji języka. 5. Terapia rotacyzmu. 6. Metody wywoływania i utrwalania głosek tylnojęzykowych. 7. Metody wywoływania i utrwalania głosek dwuwargowych. 8. Metody wywoływania i utrwalania głosek wargowo-zębowych. |
Skrócony opis: |
celem zajęć jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności niezbędnych w pracy logopedycznej w placówkach logopedycznych. |
Pełny opis: |
celem zajęć jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności niezbędnych w pracy logopedycznej w różnych placówkach logopedyczny ch omówienie zasad diagnozy oraz ćwiczenia wywoływania i utrwalania głosek najczęściej spotykanych w praktyce zawodowej oraz innych metod terapii logopedycznej. |
Literatura: |
Dawczak Beata, Spychał Izabela, Szumki sz, ż, cz, dż: zabawy z głoskami , Wydawnictwo Harmonia, 2011. Gruba Joanna, KOSF. Karty Oceny Słuchu Fonemowego , Wydawnictwo Komlogo, Gliwice 2016. Michalak-Widera Iwona, Logopedyczny test dla dzieci i młodzieży , Wydawnictwo Unikat 2, Czechowice Dziedzice 2009. Gałkowski T., Jastrzębowska G. (red.) Logopedia. Pytania i odpowiedzi- podręcznik akademicki, wyd. UO, Opole 2003. Błachnio K.,Wybrane zagadnienia z metodyki logoterapii. Podręczny słownik terminów specjalistycznych stosowanych w logopedii, Warszawa 1989. Minczakiewicz E.M., Mowa Rozwój Zaburzenia Terapia, WSP, Kraków 1997. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student zna i rozumie 1. zna podstawową terminolog ię logopedyczną (K_W06). Umiejętności : student potrafi 2. poprawnie przeprowadzić wewnętrzną diagnozę logopedyczną oraz opracować i wdrożyć właściwą terapię logopedyczną (K_U06); Kompetencje społeczne: student jest gotów do 3. uświadomienia sobie wpływu terapii logopedycznej na prawidłowy rozwój mowy dziecka oraz jest samodzielny w stawianiu i rozwiązywaniu problemów logopedycznych. (K_K01). |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: ćwiczenia praktyczne/metoda projektu Metody i kryteria oceniania: A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się) Zadania cząstkowe (efekty 1 3). Aktywność na zajęciach (efekty 1 3) Kolokwium końcowe (efekty 1 2). B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Ustalenie oceny końcowej na podstawie oceny cząstkowej (30%); aktywnego udziału w zajęciach (20%); kolokwium końcowe (50%). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT WAR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sandra Caban-Maleńska, Natalia Ogórek | |
Prowadzący grup: | Sandra Caban-Maleńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.