Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Grafika komputerowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.ED.PP.10
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Grafika komputerowa
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom studiów:

studia I stopnia

Kierunek studiów:

Edytorstwo

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

3

Profil kształcenia:

oglnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Literatura uzupełniająca:

1. Adobe Photoshop CS4. Oficjalny podręcznik, tłumaczenie: Waśko Z. Helion 2010;


2. Frankowski P.: Elementy graficzne na stronach WWW. Helion, Gliwice 2006.


3. Lindsay P.H., Procesy przetwarzania informacji u człowieka: wprowadzenie do psychologii, PWN, Warszawa, 1991


4. Shirley P., Fundaments of Computer Graphics, sec. ed. AK Peters 2005

Nakład pracy studenta:

Udział w zajęciach 30 h 1 ECTS

Przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie pracy zaliczeniowej i udział w zaliczeniu 80 h 3 ECTS


Skrócony opis:

Poznanie fundamentalnych zasad tworzenia projektów graficznych oraz narzędzi do tworzenia elementów graficznych. Wykorzystanie pakietu graficznego do obróbki zdjęć cyfrowych i korekty błędów oraz niepożądanych efektów.

Pełny opis:

Grafika komputerowa - wiadomości ogólne

Cyfrowa reprezentacja obrazu

Barwa w grafice komputerowej

Algorytmy rasteryzacji

Algorytmy grafiki 2D

Modelowanie obiektów i scen 3D

Rendering

Cieniowanie i teksturowanie

Animacja

Przetwarzanie obrazów

Przechowywanie obrazów

Literatura:

1. Jankowski M., Elementy grafiki komputerowej, WNT 2005

2. Fraser B., Murphy C., Bunting F.: Profesjonalne zarządzanie barwą. Helion, Gliwice, 2008

3. Malina W., et al, Podstawy cyfrowego przetwarzania obrazów, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa, 2002,

4. publikacje elektroniczne podane na bieżąco przez prowadzącego zajęcia.

Efekty uczenia się:

WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE

k_W05

k_W07

k_W09

m_W_1

m_W_2

UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI

k_U03

k_U04

k_U05

k_U07

k_U08

m_U_2

KOMPETENCJE SPOŁECZNE: STUDENT JEST GOTÓW DO

k_K01

k_K03

k_K04

m_U_1

m_U_2

m_U_3

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w zajęciach 40%

Praca zaliczeniowa 60%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Rożański, Tomasz Wielg
Prowadzący grup: Łukasz Rożański
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Rożański, Tomasz Wielg
Prowadzący grup: Łukasz Rożański
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www2-5 (2024-09-13)