Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sztuka negocjacji i mediacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.ED.Z.W.13
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Sztuka negocjacji i mediacji
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom studiów:

studia I stopnia

Kierunek studiów:

Edytorstwo

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

5

Profil kształcenia:

ogólnouniwersytecki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Literatura uzupełniająca:

1. Dunder B., Rosell L., Techniki negocjacyjne. Jak odnieść sukces w negocjacji, 2006.


2. Fisher R., Shepiro D., Emocje w negocjacjach. Jak je wykorzystać nie tylko w biznesie, 2009.


3. Gorman T., Perswazja. Droga do osiągnięcia celów, 2009.


4. Lax D., Sebenius J., Negocjacje w trzech wymiarach, 2007.


5. Lewicki R., Saunders D., Barry B., Minton J., Zasady negocjacji. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów, 2008.

Nakład pracy studenta:

udział w zajęciach 30 h 1 ECTS

przygotowanie do zajęć czytanie literatury przedmiotu 25 h 1ECTS

przygotowanie prezentacji zaliczeniowej i zaliczenie 25h 1 ECTS

Skrócony opis:

Przekazanie wiadomości na temat podstawowych wymiarów interpersonalnych decydujących o przebiegu i rezultacie negocjacji; kształtowanie umiejętności oceny sytuacji negocjacyjnej oraz stosowania odpowiednich strategii i taktyk negocjacyjnych w zależności od celów, jakie zostały przyjęte w fazie przygotowania negocjacji

Pełny opis:

Przekazanie wiadomości na temat podstawowych wymiarów interpersonalnych decydujących o przebiegu i rezultacie negocjacji; kształtowanie umiejętności oceny sytuacji negocjacyjnej oraz stosowania odpowiednich strategii i taktyk negocjacyjnych w zależności od celów, jakie zostały przyjęte w fazie przygotowania negocjacji

Literatura:

1. Bazerman M. H., Neale M.A., Negocjując racjonalnie, Olsztyn 1997

2. Borkowska S., Negocjacje zbiorowe, Warszawa 1997

3. Dawson R., Sekrety udanych negocjacji, Poznań 1999

4. Dąbrowski P.J., Praktyczna teoria negocjacji, Warszawa 1991

5. Fisher R., Ury W., Dochodząc do tak, PWE, Warszawa 2006

6. Karrass G., Dobić targu, Sopot 1991

7. Martin D.M., Trudne rozmowy w interesach, Warszawa 1996

8. Mastenbroek W., Negocjowanie, Warszawa 1996

9. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2005

10. Ury W., Odchodząc od nie, PWE, Warszawa 2007

11. Pease A., Mowa ciała, Oficyna wydawnicza Rebis, Poznań 2007.

12. Hogan K., Psychologia perswazji, Wyd. Santorski &Co., Warszawa 2001

Efekty uczenia się:

WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE

k_W04

k_W05

k_W07

k_W08

UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI

k_U05

k_U06

k_U07

k_U09

KOMPETENCJE SPOŁECZNE: STUDENT JEST GOTÓW DO

k_K1

k_K2

k_K3

k_K5

Metody i kryteria oceniania:

aktywne uczestnictwo w zajęciach 40 %

praca zaliczeniowa 60%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-8 (2025-07-09)