Psychologiczne uwarunkowania komunikacji promocyjnej i wizerunkowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.FP1.KWP.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologiczne uwarunkowania komunikacji promocyjnej i wizerunkowej |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | studia I stopnia |
Kierunek studiów: | filologia polska |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 2 |
Profil kształcenia: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Literatura uzupełniająca: | ‒ Wojciszke, B. (2011). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR ‒ Zimbardo, Ph. (2008). Efekt Lucyfera. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
Nakład pracy studenta: | udział w zajęciach 30 h 1 ects przygotowanie do zajęć, czytanie literatury przedmiotu 15 h 0,5 ects przygotowanie do zaliczenia i udział w nim 15 h 0,5 ects |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą na temat psychologicznego funkcjonowania człowieka w sferze poznawczej, emocjonalnej i społecznej. |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do problematyki psychologicznych uwarunkowań komunikacji kulturowej. Przedmiot i metody badawcze psychologii. Podstawowe rodzaje psychologicznych determinantów. 2. Komunikacja niewerbalna. Psychologiczne a kulturowe uwarunkowania komunikatów niewerbalnych 3. Poznanie społeczne (automatyczne myślenie schematami, heurystyki 4. Spostrzeganie społeczne (atrybucje przyczynowe ludzkich zachowań) 5. Procesy grupowe (facylitacja społeczna, próżniactwo społeczne, deindywiduacja, polaryzacja grupowa itp.) 6. Procesy grupowe (syndrom myślenia grupowego, role grupowe, klasyczne eksperymenty) 7. Konformizm (informacyjny i normatywny wpływ społeczny) 6. Psychologiczne uwarunkowania uprzedzeń i stereotypów społecznych |
Literatura: |
-Tokarz, M. (2006). Argumentacja, Perswazja, Manipulacja. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, roz. 12 ‒ Aronson E. , Wilson T. D., Akert R. M. (2006). Psychologia społeczna. Serce i umysł. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka ‒ Matsumoto, D., Juang, L. (2007). Psychologia międzykulturowa. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne ‒ Brown R. (2006). Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne ‒ Boski, P. (2009). Kulturowe ramy zachowań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Academica Wydawnictwo SWPS |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE s_W01 Ma uporządkowaną, prowadzącą do specjalizacji, wiedzę o współczesnej komunikacji publicznej, jej związkach z psychologią, socjologią i ekonomią s_W02 Ma wiedzę o metodach i technikach działalności promocyjnej i komunikacji wizerunkowej UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI s_U02 Sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych, konstruuje właściwy tekst promocyjny w formie ustnej i pisemnej s_U03 Samodzielnie planować i realizować projekty reklamowo-promocyjne oraz sprawnie przeprowadzać komunikacje za pośrednictwem mediów KOMPETENCJE SPOŁECZNE: STUDENT JEST GOTÓW DO s_K01 Rozumienia i świadomego kształtowania swojej |
Metody i kryteria oceniania: |
udział i aktywność na zajęciach – 40 % s_W01, s_W02, s_U02, s_U03, s_K01 praca zaliczeniowa 60 % s_W01, s_W02 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-03-01 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.