Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologiczne uwarunkowania komunikacji promocyjnej i wizerunkowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.FP1.KWP.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologiczne uwarunkowania komunikacji promocyjnej i wizerunkowej
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom studiów:

studia I stopnia

Kierunek studiów:

filologia polska

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

2

Profil kształcenia:

ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Literatura uzupełniająca:

‒ Wojciszke, B. (2011). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe

SCHOLAR

‒ Zimbardo, Ph. (2008). Efekt Lucyfera. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN


Nakład pracy studenta:

udział w zajęciach 30 h 1 ects

przygotowanie do zajęć, czytanie literatury przedmiotu 15 h 0,5 ects

przygotowanie do zaliczenia i udział w nim 15 h 0,5 ects

Skrócony opis:

Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą na temat psychologicznego funkcjonowania człowieka w sferze

poznawczej, emocjonalnej i społecznej.

Pełny opis:

1. Wprowadzenie do problematyki psychologicznych uwarunkowań komunikacji

kulturowej. Przedmiot i metody badawcze psychologii. Podstawowe rodzaje

psychologicznych determinantów.

2. Komunikacja niewerbalna. Psychologiczne a kulturowe uwarunkowania komunikatów niewerbalnych

3. Poznanie społeczne (automatyczne myślenie schematami, heurystyki

4. Spostrzeganie społeczne (atrybucje przyczynowe ludzkich zachowań)

5. Procesy grupowe (facylitacja społeczna, próżniactwo społeczne, deindywiduacja, polaryzacja grupowa itp.)

6. Procesy grupowe (syndrom myślenia grupowego, role grupowe, klasyczne

eksperymenty)

7. Konformizm (informacyjny i normatywny wpływ społeczny)

6. Psychologiczne uwarunkowania uprzedzeń i stereotypów społecznych

Literatura:

-Tokarz, M. (2006). Argumentacja, Perswazja, Manipulacja. Gdańsk: Gdańskie

Wydawnictwo Psychologiczne, roz. 12

‒ Aronson E. , Wilson T. D., Akert R. M. (2006). Psychologia społeczna. Serce i umysł.

Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka

‒ Matsumoto, D., Juang, L. (2007). Psychologia międzykulturowa. Gdańsk: Gdańskie

Wydawnictwo Psychologiczne

‒ Brown R. (2006). Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa,

Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

‒ Boski, P. (2009). Kulturowe ramy zachowań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo

Naukowe PWN, Academica Wydawnictwo SWPS

Efekty uczenia się:

WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE

s_W01 Ma uporządkowaną, prowadzącą do specjalizacji,

wiedzę o współczesnej komunikacji publicznej, jej związkach z psychologią, socjologią i ekonomią

s_W02 Ma wiedzę o metodach i technikach działalności

promocyjnej i komunikacji wizerunkowej

UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI

s_U02 Sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych, konstruuje

właściwy tekst promocyjny w formie ustnej i pisemnej

s_U03 Samodzielnie planować i realizować projekty reklamowo-promocyjne oraz sprawnie przeprowadzać

komunikacje za pośrednictwem mediów

KOMPETENCJE SPOŁECZNE: STUDENT JEST GOTÓW DO

s_K01 Rozumienia i świadomego kształtowania swojej

Metody i kryteria oceniania:

udział i aktywność na zajęciach – 40 % s_W01, s_W02, s_U02, s_U03, s_K01

praca zaliczeniowa 60 % s_W01, s_W02

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Wielg
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-03-01 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Wielg
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3 (2025-04-03)