Metody badań językoznawczych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JAT.PP.15 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo (lingwistyka)
|
Nazwa przedmiotu: | Metody badań językoznawczych |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Strona przedmiotu: | http://jat.wfil.uni.opole.pl/ |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Język Angielski w Turystyce |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 5 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil praktyczny |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | suma ECTS: 2 1 punkt ECTS = 30h udział w zajęciach; 1 punkt ECTS = 25 godzin przygotowania do zajęć, przygotowania projektu + 5h bezpośredni kontakt z prowadzącym |
Skrócony opis: |
Opis kursu Kurs Metody badań językoznawczych przygotowuje studentów do zaprojektowania badania oraz jego poprawnego przeprowadzenia zgodnie z zasadami i wymogami obranej metodologii badań. W szczególności studenci poznają proces tworzenia pracy badawczej ze szczególnym uwzględnieniem poprawnego sformułowania pytania badawczego oraz sposobu zbierania i kodowania danych do analizy. Przedstawione zostają również metody ilościowe oraz jakościowe w ramach wybranych zagadnień z metodologii badań językoznawczych (np. analiza korpusowa) oraz analizy dyskursu (np. krytyczna analiza dyskursu). |
Pełny opis: |
Cel kursu: Kurs ma na celu zapoznanie studentów z różnymi metodologiami badań językoznawczych oraz analizy dyskursu. --------------- Treści programowe: 1. Projekt badawczy. 2. Pytanie badawcze. 3. Metody ilościowe. 4. Ankieta. 5. Metodologia korpusowa. 6. Metody jakościowe. 7. (Krytyczna) Analiza Dyskursu 8. Multimodalność. 9. Metodologie łączone. ----------------- Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: prezentacja multimedialna, dyskusja, analiza przykładów, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MSTeams |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kumar, R. (2011). Research methodology: A step-by-step guide for beginners (3rd ed.). London: Sage. Litoselliti, L. (Ed.). (2010). Research methods in linguistics. London: Continuum. Walliman, N. (2011). Research methods: The basics. London: Routledge. |
Efekty uczenia się: |
EFEKTY UCZENIA SIĘ WG PRK z 2019 r.: WIEDZA Student/ka zna i rozumie: 1. zna konkretną terminologię i metody wykorzystywane w projektowaniu i stworzeniu pracy badawczej (k_W04/P6S_WG) 2. zna zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych wytworów kultury (k_W06/P6S_WK) UMIEJĘTNOŚCI: Student/ka potrafi: 3. stosować wybrane metodologie badawcze w celu poprawnego napisania pracy dyplomowej (k_U01/P6S_UW) 4. rozpoznawać i pisać różne rodzaje tekstów w ramach seminarium dyplomowego oraz tworzyć własne, spójne i logiczne argumenty oraz formułować wnioski (k_U03/P6S_WU) 5. przeprowadzić podstawowe badania, poszukiwania, analizę, dobrać oraz użyć informacje posługując się różnymi źródłami, metodami i umiejętnościami informatycznymi (k_U04/P6S_WU) KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Student/ka ma gotowość do: 6. ustalania priorytetów podczas realizacji różnych zadań związanych ze studiowaniem i pracą zawodową (k_K01/P6S_KK) |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się: 1. Aktywny udział w zajęciach, dyskusja w grupie - 45% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5) 2. Indywidualny projekt badawczy 55% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6) 60 -67% - ocena 3.0 68 - 75% - ocena 3.5 76 - 83% - ocena 4.0 84 - 91% - ocena 4.5 92 - 100% - ocena 5.0 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.