Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pisanie akademickie 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.JAT.PP.16
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0232) Literatura i językoznawstwo (lingwistyka) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Pisanie akademickie 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Strona przedmiotu: http://jat.wfil.uni.opole.pl/
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

Język Angielski w Turystyce

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 5

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil praktyczny

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali

Nakład pracy studenta:

suma ECTS: 1

0.5 ECTS = 15h udział w zajęciach (50% w sali dydaktycznej/50% zdalnie)

0.5 ECTS = 15h przygotowanie do zajęć z bezpośrednim udziałem nauczyciela

Skrócony opis:

Opis kursu:

Kurs Pisanie akademickie 1 skupia się na doskonaleniu technik pisarstwa akademickiego niezbędnych do napisania pracy dyplomowej. W szczególności studenci poznają zasady formatowania tekstu akademickiego zgodnego z wytycznymi UO, w tym zasady odwoływania się do źródeł wg stylu APA. Ponadto doskonalą umiejętności parafrazowania, streszczania oraz definiowania.

Pełny opis:

Cel kursu:

Kurs Pisanie akademickie ma na celu przygotowanie studentów do pisania pracy dyplomowej poprzez doskonalenie warsztatu pisarstwa na poziomie akademickim.

--------------------

Treści programowe:

1. Zasady formatowania tekstu akademickiego.

2. Zasady dokumentowania źródeł.

3. Styl APA (bibliografia oraz cytowania w tekście)/

4. Parafrazowanie.

5. Streszczanie.

6. Definiowanie.

-----------------------

Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:

praca indywidualna i grupowa (ćwiczenia pisemne), informacja zwrotna, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MSTeams

Literatura:

Literatura podstawowa

Adams-Tukiendorf, M., & Rydzak, D. (2012). Developing writing skills: A manual for EFL students (2nd ed.). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.

American Psychological Association. (2019). Publication Manual of the American Psychological Association(7th ed.). Washington, D.C.: American Psychological Association.

Jordan. R.R. (1997). Academic writing course (3rd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.

Swales, J., & Feak, Ch. B. (1999). Academic writing for graduate students. Ann Arbor, MI: The University of Michigan Press.

Wyric, J. (1990). Steps to writing well. New York: Holt, Rinehart and Winston.

Efekty uczenia się:

EFEKTY UCZENIA SIĘ WG PRK z 2019 r.:

WIEDZA

Student/ka zna i rozumie:

1. w stopniu zaawansowanym rolę języka angielskiego jako środka poznawczego (k_W01/P6S_WG)

2. zaawansowane techniki używane podczas pisania pracy dyplomowej (k_W03/P6S_WG)

3. elementy dyskursu akademickiego z zakresu pisarstwa naukowego (k_W05/P6S_WG)

4. zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do źródeł akademickich wykorzystywanych do pisania pracy dyplomowej (k_W06/P6S_WK)

UMIEJĘTNOŚCI:

Student/ka potrafi:

5. rozpoznawać różne rodzaje tekstów, przeprowadzić ich krytyczną analizę i określić ich przydatności do celów akademickich (k_U03/P6S_UW)

6. pracować w parach lub grupach wykonując zadania pisemne - parafrazowanie, streszczanie i definiowanie (k_U13/P6S_UO)

Metody i kryteria oceniania:

Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się:

1. Aktywny udział w zajęciach - 20% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6)

2. Prace zaliczeniowe - 80% oceny końcowej (efekt 2,3,4,5)

60 -67% - ocena 3.0

68 - 75% - ocena 3.5

76 - 83% - ocena 4.0

84 - 91% - ocena 4.5

92 - 100% - ocena 5.0

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Przemysław Wilk
Prowadzący grup: Przemysław Wilk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-2 (2025-04-29)