Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Usługi logistyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.JB.51
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Usługi logistyczne
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Kierunek studiów:

Język biznesu

Nakład pracy studenta:

Udział w konwersatoriach: 15 godz.

Analiza literatury: 15 godz.

Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu: 10 godz.

Przygotowanie projektów: 10 godz.

Założenia:

Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z istotą, specyfiką rynku usług logistycznych. Koncepcja usług logistycznych i trendy zauważalne w tym sektorze wymagają innego podejścia do klienta, zwiększania kompleksowości obsługi i zakresu usług świadczonych przez firmy logistyczne powodują rozwój outsourcingu.

Pełny opis:

Zakres tematyczny zajęć obejmuje:

Istota usług logistycznych.

Kategorie usług logistycznych.

Rynek usług logistycznych. Branża TSL.

Segmentacja na rynku usług logistycznych.

Centra logistyczne.

Outsourcing usług logistycznych.

Marketing usług logistycznych.

Literatura:

Literatura podstawowa

1.G.Rosa, M. Jedliński, U. Chrąchol-Barczyk Marketing usług logistycznych, C.H. Beck, Warszawa 2017

2.G. Biesok, Logistyka usług, CeDEWU, Warszawa 2013

3.W. Rydzykowski, Usługi logistyczne : teoria i praktyka, Instytut Logistyki i Magazynowania., Poznań 2011

4.A. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2009

Literatura uzupełniająca

1.E. Gołębska, Z. Bentyn, Logistyka międzynarodowa w zmiennych warunkach gospodarki światowej, Wyd. UE Poznań, 2014

2.E. Gołembska, Logistyka, C. H. Beck, Warszawa 2012

3.S. Bartosiewicz, M. Oziębło, J. Zachara, Centra logistyczne w Polsce : przemiany i rozwój, Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego, Warszawa 2018

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student zna prawne i ekonomiczne uwarunkowania wpływające na funkcjonowanie różnych firm logistycznych na rynku.

Umiejętności:

Student potrafi dokonać interpretacji zjawisk ekonomicznych w zakresie usług logistycznych

Student potrafi analizować informacje z rynku usług logistycznych i wykorzystywać je w praktyce gospodarczej dla procesów podejmowania decyzji

Kompetencje społeczne:

Student jest gotów do uznawania znaczenia wartości wiedzy o języku w rozwiązywaniu problemów praktycznych i poznawczych z obszaru usług logistycznych

Metody i kryteria oceniania:

Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne 100 %

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marlena Jaworska
Prowadzący grup: Marlena Jaworska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www5-8 (2024-11-08)