Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Techniki negocjacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.JB.60
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Techniki negocjacji
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom studiów:

studia I stopnia

Kierunek studiów:

język biznesu

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

5

Profil kształcenia:

ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

brak

Literatura uzupełniająca:

1. Dunder B., Rosell L., Techniki negocjacyjne. Jak odnieść sukces w negocjacji, 2006.

2. Fisher R., Shepiro D., Emocje w negocjacjach. Jak je wykorzystać nie tylko w biznesie, 2009.

3. Gorman T., Perswazja. Droga do osiągnięcia celów, 2009.

4. Lax D., Sebenius J., Negocjacje w trzech wymiarach, 2007.

5. Lewicki R., Saunders D., Barry B., Minton J., Zasady negocjacji. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów, 2008.


Nakład pracy studenta:

- udział w wykładach: 15 x 1 godz. = 15 godz.

- studiowanie literatury: 45 godz.

- przygotowanie do zaliczenia: 30 godz.

- konsultacje: 15 godz

Ogółem 105


Skrócony opis:

Przekazanie wiadomości na temat podstawowych wymiarów interpersonalnych decydujących o przebiegu i rezultacie negocjacji; kształtowanie umiejętności oceny sytuacji negocjacyjnej oraz stosowania odpowiednich strategii i taktyk negocjacyjnych w zależności od celów, jakie zostały przyjęte w fazie przygotowania negocjacji

Pełny opis:

01 Podstawowe zagadnienia – definicja, cechy negocjacji, rodzaje negocjacji

02 Strategie rozwiązywania konfliktu; Negocjacje jako sposób rozwiązywanie konfliktu – rozwiązywanie sytuacji kryzysowych – przyczyny konfliktów, sposoby ich rozwiązywania

03 Facylitacje, mediacje, arbitraż. Pozytywne i negatywne skutki konfliktów rozwiązanych i nierozwiązanych

04 Porównanie zalet i wad negocjacji pozycyjnych (miękkich i twardych) z zaletami i wadami negocjacji problemowych (typu win-win). Szczegółowe wskazówki do stosowania negocjacji problemowych

05 Przygotowanie do prowadzenia negocjacji i fazy negocjacji. Sposoby zdobywania niezbędnych informacji

06 Warunki prowadzenia negocjacji; Dynamika i fazy procesu negocjacji

07 Wybrane techniki negocjacji. Omówienie i zastosowanie wybranych technik w praktyce. Analiza sytuacji rzeczywistych oraz odgrywanie ról

08 Negocjacje z zagranicznymi partnerami: zwyczaje międzynarodowe, różnice w obyczajach i ich miejsce w procesie negocjacji

09 Etyka w negocjacjach

Literatura:

1. Bazerman M. H., Neale M.A., Negocjując racjonalnie, Olsztyn 1997

2. Borkowska S., Negocjacje zbiorowe, Warszawa 1997

3. Dawson R., Sekrety udanych negocjacji, Poznań 1999

4. Dąbrowski P.J., Praktyczna teoria negocjacji, Warszawa 1991

5. Fisher R., Ury W., Dochodząc do tak, PWE, Warszawa 2006

6. Karrass G., Dobić targu, Sopot 1991

7. Martin D.M., Trudne rozmowy w interesach, Warszawa 1996

8. Mastenbroek W., Negocjowanie, Warszawa 1996

9. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2005

10. Ury W., Odchodząc od nie, PWE, Warszawa 2007

11. Pease A., Mowa ciała, Oficyna wydawnicza Rebis, Poznań 2007.

12. Hogan K., Psychologia perswazji, Wyd. Santorski &Co., Warszawa 2001

Efekty uczenia się:

WIEDZA Student

ma uporządkowaną wiedzę na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej, identyfikuje relacje pomiędzy przedsiębiorstwami a otoczeniem

zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości

UMIEJĘTNOŚCI Student

potrafi wykorzystywać w działaniach profesjonalnych (biznesowych) wspomagające narzędzia informatyczne

KOMPETENCJE SPOŁECZNE student zdolny jest do

odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym: - przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie pisemne z pytaniami opisowymi i problemowymi 100%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www2-4 (2025-05-14)