Praca z tekstem specjalistycznym w języku angielskim 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JBZ.35 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praca z tekstem specjalistycznym w języku angielskim 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Nakład pracy studenta: | Liczba punktów ECTS: 2 Nakład pracy studenta wyrażony w godzinach: 1 punkt ECTS: 30 godzin kontaktowych 0,5 punkta ECTS: 15godzin na przygotowanie się do zajęć 0,5 punkta ECTS: 15 godzin na przygotowanie się do testów |
Skrócony opis: |
Głównym celem kursu jest doskonalenie umiejętności rozumienia tekstu specjalistycznego. Student otrzyma możliwość podniesienia kompetencji językowej oraz komunikacyjnej w trakcie pracy z tekstem fachowym o tematyce biznesowej. ---------- Kontakt: Prowadzący zajęcia - – dr Tomasz Gadzina (tgadzina@uni.opole.pl) Koordynator kierunku: dr Tomasz Wielg (twielg@uni.opole.pl) |
Pełny opis: |
Praca z tekstem specjalistycznym w języku angielskim 1 to kurs wzbogacający praktyczną naukę języka angielskiego o umiejętność efektywnego posługiwania się językiem specjalistycznym charakterystycznym dla biznesu. W trakcie kursu student rozwinie umiejętności czytania, szczegółowej analizy tekstu oraz komunikacji na poziomie B2. Zagadnienia realizowane podczas zajęć dotyczą organizacji i struktur firm, reklamy, HR i sposobów zatrudnienia, handlu, jakości usług i produktów, etyki w biznesie, zarządzania i zdolności przywódczych oraz innowacji. |
Literatura: |
Wykaz literatury A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć: A.1. Cotton, D., Falvey, D., Kent, S. „Market Leader”, Intermediate Course Book, Wydawnictwo Longman. A.2. Pilbeam, A., O'Driscoll N., „Market Leader: Logistics Management”, Wydawnictwo Longman. Johnson, Ch. „Market Leader: Banking and Finance”, Wydawnictwo Longman. Pilbeam, A. „Market Leader: International Management”, Wydawnictwo Longman. Smith, T. „Market Leader: Business Law”, Wydawnictwo Longman |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się wg PRK 2019 Wiedza Po zakończeniu kursu student zna i rozumie: 1. charakterystyczne cechy biznesowych tekstów specjalistycznych (w szczególności związanych z ekonomią, marketingiem, finansami, reklamą i bankowością) (k_W04, P6S_WG) 2. słowa, zwroty, idiomy i wyrażenia charakterystyczne dla specjalistycznych tekstów biznesowych (k_W12, P6S_WG) Umiejętności Po zakończeniu kursu student potrafi: 3. zrozumieć i właściwie interpretować różne rodzaje biznesowych tekstów specjalistycznych (k_U03, P6S_UW) 4. właściwie stosować słowa, zwroty i wyrażenia charakterystyczne dla tekstów biznesowych w języku angielskim na poziomie B2 – zależnie od kontekstu i rodzaju tekstu (k_U12, P6S_UK) |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: Podstawowe kryteria i formy oceny 1. aktywność i przygotowanie do zajęć: 25% (plusy: 2 = 3,0; 3 = 3,5; 4 = 4,0; 5 = 4,5; 6 i więcej = 5,0) 2. testy: 75% (3 testy w trakcie semestru; 60% na zaliczenie) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Brygida Pudełko, Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | Brygida Pudełko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.