Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Językowa obsługa biznesu w języku angielskim 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.JBZ.37
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0220) Nauki humanistyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Językowa obsługa biznesu w języku angielskim 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Studia stacjonarne
Strona przedmiotu: https://usosweb.uni.opole.pl/kontroler.php?_action=katalog2/przedmioty/pokazPrzedmiot&kod=1.S3.JBZ.37
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

Studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

Język biznesu

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

trzeci

Profil kształcenia:

ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali

Wymagania:

Praktyczna nauka języka angielskiego w biznesie 1

Literatura uzupełniająca:

1. Swan, M. (1996). Practical English Usage. Oxford University Press.


2. Capel, W, J. Flockhart, and S. Robbins. (2012). Business Vocabulary in Practice B1-B2. Collins Cobuild.


3. Brieger, N., and S. Sweeney. (2011). Business Grammar and Practice B1-B2. Collins Cobuild.

Nakład pracy studenta:

godziny kontaktowe: 60




Czas na przygotowanie się do zajęć: 10


Czas na przygotowanie się do prac kontrolnych i egzaminu: 10


Konsultacje: 5


Czytanie lektur i literatury fachowej (w tym aktualnej prasy): 5


Suma godzin: 90

Założenia:

rozwijanie sprawności językowo-stylistycznej, poszerzenie kompetencji językowych oraz wykształcenie świadomości komunikacyjnej w sferze publicznej i działalności biznesowej

Skrócony opis:

Językowa obsługa biznesu to przedmiot, poprzez który studenci poszerzają biznesową kompetencję językową i komunikacyjną w języku angielskim w obrębie wszystkich czterech sprawności językowych: mówienia, pisania, czytania i słuchania. Celem zajęć jest kształtowanie kompetencji językowych oraz komunikacyjnych na podstawie bieżącej tematyki, wynikającej z treści podręcznika realizowanego w danym semestrze. Zajęcia z przedmiotu mają charakter zintegrowany (4 sprawności językowe jednocześnie) i opierają się na praktycznym doskonaleniu umiejętności czytania, rozumienia tekstów i komunikatów werbalnych oraz tworzenia wypowiedzi ustnej i pisanej.

Pełny opis:

Treści programowe

Problematyka konwersatorium:

1. wprowadzenie pojęć: kultura korporacyjna, kultura i organizacja pracy, zdalna obsługa klienta;

2. praktyczne doskonalenie umiejętności:

a) wypowiedzi ustnej w kontekście spotkań jeden na jeden ze współpracownikami i podczas rozmowy rekrutacyjnej, rozmowy telefonicznej z klientem - język dyplomatyczny, wydawanie poleceń, udzielanie rad;

b) wypowiedzi pisemnej - prowadzenie korespondencji formalnej i nieformalnej, raportowanie, tworzenie prezentacji multimedialnej, opisu produktu i CV;

c) czytania - rozwijanie leksyki i frazeologii na podstawie tekstów zawartych w podręczniku;

d) rozumienia i stosowania poprawnych struktur gramatycznych: czasy gramatyczne (przeszłe, teraźniejsze i przyszłe), zdania względne, przedimki.

Literatura:

1. Allison, J, and P. Emmerson. (2013). The Business 2.0: Intermediate Student's Book. Macmillan.

2. Murphy, R. (1997). English Grammar in Use. Cambridge UP.

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

1. Mascull, B. (2010). Business Vocabulary in Use: Intermediate. Cambridge.

2. Thomson, A.J. and A.V. Martinet. (1996). A Practical English Grammar. Exercises 1-2.Oxford UP.

Efekty uczenia się:

Wiedza - Student zna i rozumie:

1. podstawowe pojęcia biznesowe (k_W9, k_W11),

2. słowa, zwroty i wyrażenia:

a) służące do nawiązywania i podtrzymywania kontaktów biznesowych, np. podczas konferencji i spotkań biznesowych,

b) używane podczas rozmów telefonicznych w środowisku biznesowym,

c) używane w organizacji i prowadzeniu profesjonalnych spotkań biznesowych,

d) związane z organizacją czasu pracy, minimalizacją stresu zawodowego i biznesowymi podróżami służbowymi (k_W1, k_W3, k_W4).

Umiejętności - Student potrafi:

1. praktycznie posługiwać się językiem angielskim o profilu biznesowym (k_U1),

2. nawiązywać i podtrzymywać kontakty biznesowe, np. podczas konferencji i spotkań biznesowych (k_U4),

3. prowadzić rozmowy telefoniczne w środowisku biznesowym (k_U4),

4. organizować i prowadzić profesjonalne spotkania biznesowe (k_U5),

5. wypowiadać się na tematy związane z organizacją czasu pracy i minimalizacją stresu zawodowego (k_U9),

6. zrozumieć i przetłumaczyć fragmenty tekstów biznesowych (k_U12).

Kompetencje społeczne (postawy) - Student powinien:

1. kreatywnie stosować strategie komunikacji (k_K1),

2. być wrażliwy na różnice kulturowe i ich wpływ na zachowania komunikacyjne w życiu codziennym i biznesie (k_K3),

3. chętniej uczestniczyć w życiu kulturalnym (k_K4).

Metody i kryteria oceniania:

Podstawowe metody i kryteria oceny:

- prace kontrolne śródsemestralne - leksykalno-gramatyczne (pisemne): 60%

- test końcowy leksykalno-gramatyczny (pisemny): 20%

- aktywność podczas zajęć: 10%

- frekwencja: 10% (wymagana obecność min. 80% zajęć)

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Skolik, Tomasz Wielg
Prowadzący grup: Joanna Skolik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Wielg
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www6-4 (2025-05-14)