Językowa obsługa biznesu w języku angielskim 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JBZ.37 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0220) Nauki humanistyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Językowa obsługa biznesu w języku angielskim 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy) Studia stacjonarne |
Strona przedmiotu: | https://usosweb.uni.opole.pl/kontroler.php?_action=katalog2/przedmioty/pokazPrzedmiot&kod=1.S3.JBZ.37 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | Studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Język biznesu |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | trzeci |
Profil kształcenia: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Wymagania: | Praktyczna nauka języka angielskiego w biznesie 1 |
Literatura uzupełniająca: | 1. Swan, M. (1996). Practical English Usage. Oxford University Press. 2. Capel, W, J. Flockhart, and S. Robbins. (2012). Business Vocabulary in Practice B1-B2. Collins Cobuild. 3. Brieger, N., and S. Sweeney. (2011). Business Grammar and Practice B1-B2. Collins Cobuild. |
Nakład pracy studenta: | godziny kontaktowe: 60 Czas na przygotowanie się do zajęć: 10 Czas na przygotowanie się do prac kontrolnych i egzaminu: 10 Konsultacje: 5 Czytanie lektur i literatury fachowej (w tym aktualnej prasy): 5 Suma godzin: 90 |
Założenia: | rozwijanie sprawności językowo-stylistycznej, poszerzenie kompetencji językowych oraz wykształcenie świadomości komunikacyjnej w sferze publicznej i działalności biznesowej |
Skrócony opis: |
Językowa obsługa biznesu to przedmiot, poprzez który studenci poszerzają biznesową kompetencję językową i komunikacyjną w języku angielskim w obrębie wszystkich czterech sprawności językowych: mówienia, pisania, czytania i słuchania. Celem zajęć jest kształtowanie kompetencji językowych oraz komunikacyjnych na podstawie bieżącej tematyki, wynikającej z treści podręcznika realizowanego w danym semestrze. Zajęcia z przedmiotu mają charakter zintegrowany (4 sprawności językowe jednocześnie) i opierają się na praktycznym doskonaleniu umiejętności czytania, rozumienia tekstów i komunikatów werbalnych oraz tworzenia wypowiedzi ustnej i pisanej. |
Pełny opis: |
Treści programowe Problematyka konwersatorium: 1. wprowadzenie pojęć: kultura korporacyjna, kultura i organizacja pracy, zdalna obsługa klienta; 2. praktyczne doskonalenie umiejętności: a) wypowiedzi ustnej w kontekście spotkań jeden na jeden ze współpracownikami i podczas rozmowy rekrutacyjnej, rozmowy telefonicznej z klientem - język dyplomatyczny, wydawanie poleceń, udzielanie rad; b) wypowiedzi pisemnej - prowadzenie korespondencji formalnej i nieformalnej, raportowanie, tworzenie prezentacji multimedialnej, opisu produktu i CV; c) czytania - rozwijanie leksyki i frazeologii na podstawie tekstów zawartych w podręczniku; d) rozumienia i stosowania poprawnych struktur gramatycznych: czasy gramatyczne (przeszłe, teraźniejsze i przyszłe), zdania względne, przedimki. |
Literatura: |
1. Allison, J, and P. Emmerson. (2013). The Business 2.0: Intermediate Student's Book. Macmillan. 2. Murphy, R. (1997). English Grammar in Use. Cambridge UP. A.2. studiowana samodzielnie przez studenta 1. Mascull, B. (2010). Business Vocabulary in Use: Intermediate. Cambridge. 2. Thomson, A.J. and A.V. Martinet. (1996). A Practical English Grammar. Exercises 1-2.Oxford UP. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Student zna i rozumie: 1. podstawowe pojęcia biznesowe (k_W9, k_W11), 2. słowa, zwroty i wyrażenia: a) służące do nawiązywania i podtrzymywania kontaktów biznesowych, np. podczas konferencji i spotkań biznesowych, b) używane podczas rozmów telefonicznych w środowisku biznesowym, c) używane w organizacji i prowadzeniu profesjonalnych spotkań biznesowych, d) związane z organizacją czasu pracy, minimalizacją stresu zawodowego i biznesowymi podróżami służbowymi (k_W1, k_W3, k_W4). Umiejętności - Student potrafi: 1. praktycznie posługiwać się językiem angielskim o profilu biznesowym (k_U1), 2. nawiązywać i podtrzymywać kontakty biznesowe, np. podczas konferencji i spotkań biznesowych (k_U4), 3. prowadzić rozmowy telefoniczne w środowisku biznesowym (k_U4), 4. organizować i prowadzić profesjonalne spotkania biznesowe (k_U5), 5. wypowiadać się na tematy związane z organizacją czasu pracy i minimalizacją stresu zawodowego (k_U9), 6. zrozumieć i przetłumaczyć fragmenty tekstów biznesowych (k_U12). Kompetencje społeczne (postawy) - Student powinien: 1. kreatywnie stosować strategie komunikacji (k_K1), 2. być wrażliwy na różnice kulturowe i ich wpływ na zachowania komunikacyjne w życiu codziennym i biznesie (k_K3), 3. chętniej uczestniczyć w życiu kulturalnym (k_K4). |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawowe metody i kryteria oceny: - prace kontrolne śródsemestralne - leksykalno-gramatyczne (pisemne): 60% - test końcowy leksykalno-gramatyczny (pisemny): 20% - aktywność podczas zajęć: 10% - frekwencja: 10% (wymagana obecność min. 80% zajęć) |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Skolik, Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | Joanna Skolik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.