Językowa obsługa biznesu w języku angielskim 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JBZ.38 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0220) Nauki humanistyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Językowa obsługa biznesu w języku angielskim 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy) Studia stacjonarne |
Strona przedmiotu: | https://usosweb.uni.opole.pl/kontroler.php?_action=katalog2/przedmioty/edytujPrzedmiot&prz_kod=1.S3.JBZ.38 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | Studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Język biznesu |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | czwarty |
Profil kształcenia: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | Praktyczna nauka języka angielskiego w biznesie 1 |
Literatura uzupełniająca: | . Swan, M. (1996). Practical English Usage. Oxford University Press. 2. Capel, W, J. Flockhart, and S. Robbins. (2012). Business Vocabulary in Practice B1-B2. Collins Cobuild. 3. Brieger, N., and S. Sweeney. (2011). Business Grammar and Practice B1-B2. Collins Cobuild. |
Nakład pracy studenta: | godziny kontaktowe: 60 Czas na przygotowanie się do zajęć: 10 Czas na przygotowanie się do prac kontrolnych i egzaminu: 10 Konsultacje: 5 |
Założenia: | rozwijanie sprawności językowo-stylistycznej, poszerzenie kompetencji językowych oraz wykształcenie świadomości komunikacyjnej w sferze publicznej i działalności biznesowej |
Skrócony opis: |
Językowa obsługa biznesu to przedmiot, poprzez który studenci poszerzają biznesową kompetencję językową i komunikacyjną w języku angielskim w obrębie wszystkich czterech sprawności językowych: mówienia, pisania, czytania i słuchania. Celem zajęć jest kształtowanie kompetencji językowych oraz komunikacyjnych na podstawie bieżącej tematyki, wynikającej z treści podręcznika realizowanego w danym semestrze. Zajęcia z przedmiotu mają charakter zintegrowany (4 sprawności językowe jednocześnie) i opierają się na praktycznym doskonaleniu umiejętności czytania, rozumienia tekstów i komunikatów werbalnych oraz tworzenia wypowiedzi ustnej i pisanej. |
Pełny opis: |
Problematyka konwersatorium: 1. wprowadzenie pojęć: sprzedaż detaliczna, społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), fuzja i przejęcie, handel międzynarodowy, 2. praktyczne doskonalenie umiejętności: a) wypowiedzi ustnej w kontekście negocjacji (dyplomacja, pertraktacje i zawieranie umów) i spotkań w zespole (prowadzenie spotkań, studzenie emocji, udzielanie głosu, przydzielanie zadań), b) wypowiedzi pisemnej - prowadzenie korespondencji formalnej i nieformalnej, raportowanie, protokołowanie, tworzenie sprawozdań, tworzenie pisemnej oferty biznesowej, prośby i upomnienia, c) czytania - rozwijanie leksyki i frazeologii na podstawie tekstów zawartych w podręczniku, d) rozumienia i stosowania poprawnych struktur gramatycznych: zdania warunkowe, strona czynna i bierna, mowa zależna i niezależna, przyimki. |
Literatura: |
1. Allison, J, and P. Emmerson. (2013). The Business 2.0: Intermediate Student's Book. Macmillan. 2. Murphy, R. (1997). English Grammar in Use. Cambridge UP. A.2. studiowana samodzielnie przez studenta 1. Mascull, B. (2010). Business Vocabulary in Use: Intermediate. Cambridge. 2. Thomson, A.J. and A.V. Martinet. (1996). A Practical English Grammar. Exercises 1-2.Oxford UP. |
Efekty uczenia się: |
Student zna i rozumie: 1. podstawowe pojęcia biznesowe (k_W9, k_W11), 2. słowa, zwroty i wyrażenia: a)wykorzystywane podczas spotkań biznesowych, w szczególności w trakcie konferencji i negocjacji handlowych, b) używane w trakcie rozmów towarzyskich poprzedzających właściwe rozmowy biznesowe, ze szczególnym naciskiem na różnice międzykulturowe, c) zasady prowadzenia korespondencji formalnej i nieformalnej w formie tradycyjnej i elektronicznej (k_W1, k_W3, k_W4), 3. zasady tworzenia poprawnych struktur gramatyczno-leksykalnych w języku angielskim o profilu biznesowym (k_W1, k_W3). Umiejętności - Student potrafi: 1. praktycznie posługiwać się językiem angielskim o profilu biznesowym (k_U1), 2. podejmować decyzje, szczególnie podczas spotkań biznesowych, z zachowaniem odpowiedniego słownictwa biznesowego (k_U4), 3. prowadzić rozmowy telefoniczne i twarzą w twarz w środowisku biznesowym (k_U4), 4. organizować i prowadzić profesjonalne spotkania biznesowe (k_U5), 5. profesjonalnie prezentować wybraną firmę, jej produkty i/lub usługi (k_U9), 6. zrozumieć i przetłumaczyć fragmenty tekstów biznesowych (k_U12). Kompetencje społeczne (postawy) - Student powinien: 1. kreatywnie stosować strategie komunikacji (k_K1), 2. być wrażliwy na różnice kulturowe i ich wpływ na zachowania komunikacyjne w życiu codziennym i biznesie (k_K3), 3. chętniej uczestniczyć w życiu kulturalnym (k_K4). |
Metody i kryteria oceniania: |
- prace kontrolne śródsemestralne - leksykalno-gramatyczne (pisemne): 60% - test końcowy leksykalno-gramatyczny (pisemny): 20% - aktywność podczas zajęć: 10% - frekwencja: 10% (wymagana obecność min. 80% zajęć) |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Skolik, Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | Brygida Pudełko, Joanna Skolik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-03-01 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.