Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Językowa obsługa biznesu w języku angielskim 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.JBZ.38
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0220) Nauki humanistyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Językowa obsługa biznesu w języku angielskim 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Studia stacjonarne
Strona przedmiotu: https://usosweb.uni.opole.pl/kontroler.php?_action=katalog2/przedmioty/edytujPrzedmiot&prz_kod=1.S3.JBZ.38
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

Studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

Język biznesu

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

czwarty

Profil kształcenia:

ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Praktyczna nauka języka angielskiego w biznesie 1

Literatura uzupełniająca:

. Swan, M. (1996). Practical English Usage. Oxford University Press.


2. Capel, W, J. Flockhart, and S. Robbins. (2012). Business Vocabulary in Practice B1-B2. Collins Cobuild.


3. Brieger, N., and S. Sweeney. (2011). Business Grammar and Practice B1-B2. Collins Cobuild.

Nakład pracy studenta:

godziny kontaktowe: 60


Czas na przygotowanie się do zajęć: 10


Czas na przygotowanie się do prac kontrolnych i egzaminu: 10


Konsultacje: 5

Założenia:

rozwijanie sprawności językowo-stylistycznej, poszerzenie kompetencji językowych oraz wykształcenie świadomości komunikacyjnej w sferze publicznej i działalności biznesowej

Skrócony opis:

Językowa obsługa biznesu to przedmiot, poprzez który studenci poszerzają biznesową kompetencję językową i komunikacyjną w języku angielskim w obrębie wszystkich czterech sprawności językowych: mówienia, pisania, czytania i słuchania. Celem zajęć jest kształtowanie kompetencji językowych oraz komunikacyjnych na podstawie bieżącej tematyki, wynikającej z treści podręcznika realizowanego w danym semestrze. Zajęcia z przedmiotu mają charakter zintegrowany (4 sprawności językowe jednocześnie) i opierają się na praktycznym doskonaleniu umiejętności czytania, rozumienia tekstów i komunikatów werbalnych oraz tworzenia wypowiedzi ustnej i pisanej.

Pełny opis:

Problematyka konwersatorium:

1. wprowadzenie pojęć: sprzedaż detaliczna, społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), fuzja i przejęcie, handel międzynarodowy,

2. praktyczne doskonalenie umiejętności:

a) wypowiedzi ustnej w kontekście negocjacji (dyplomacja, pertraktacje i zawieranie umów) i spotkań w zespole (prowadzenie spotkań, studzenie emocji, udzielanie głosu, przydzielanie zadań),

b) wypowiedzi pisemnej - prowadzenie korespondencji formalnej i nieformalnej, raportowanie, protokołowanie, tworzenie sprawozdań, tworzenie pisemnej oferty biznesowej, prośby i upomnienia,

c) czytania - rozwijanie leksyki i frazeologii na podstawie tekstów zawartych w podręczniku,

d) rozumienia i stosowania poprawnych struktur gramatycznych: zdania warunkowe, strona czynna i bierna, mowa zależna i niezależna, przyimki.

Literatura:

1. Allison, J, and P. Emmerson. (2013). The Business 2.0: Intermediate Student's Book. Macmillan.

2. Murphy, R. (1997). English Grammar in Use. Cambridge UP.

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

1. Mascull, B. (2010). Business Vocabulary in Use: Intermediate. Cambridge.

2. Thomson, A.J. and A.V. Martinet. (1996). A Practical English Grammar. Exercises 1-2.Oxford UP.

Efekty uczenia się:

Student zna i rozumie:

1. podstawowe pojęcia biznesowe (k_W9, k_W11),

2. słowa, zwroty i wyrażenia:

a)wykorzystywane podczas spotkań biznesowych, w szczególności w trakcie konferencji i negocjacji handlowych,

b) używane w trakcie rozmów towarzyskich poprzedzających właściwe rozmowy biznesowe, ze szczególnym naciskiem na różnice międzykulturowe,

c) zasady prowadzenia korespondencji formalnej i nieformalnej w formie tradycyjnej i elektronicznej (k_W1, k_W3, k_W4),

3. zasady tworzenia poprawnych struktur gramatyczno-leksykalnych w języku angielskim o profilu biznesowym (k_W1, k_W3).

Umiejętności - Student potrafi:

1. praktycznie posługiwać się językiem angielskim o profilu biznesowym (k_U1),

2. podejmować decyzje, szczególnie podczas spotkań biznesowych, z zachowaniem odpowiedniego słownictwa biznesowego (k_U4),

3. prowadzić rozmowy telefoniczne i twarzą w twarz w środowisku biznesowym (k_U4),

4. organizować i prowadzić profesjonalne spotkania biznesowe (k_U5),

5. profesjonalnie prezentować wybraną firmę, jej produkty i/lub usługi (k_U9),

6. zrozumieć i przetłumaczyć fragmenty tekstów biznesowych (k_U12).

Kompetencje społeczne (postawy) - Student powinien:

1. kreatywnie stosować strategie komunikacji (k_K1),

2. być wrażliwy na różnice kulturowe i ich wpływ na zachowania komunikacyjne w życiu codziennym i biznesie (k_K3),

3. chętniej uczestniczyć w życiu kulturalnym (k_K4).

Metody i kryteria oceniania:

- prace kontrolne śródsemestralne - leksykalno-gramatyczne (pisemne): 60%

- test końcowy leksykalno-gramatyczny (pisemny): 20%

- aktywność podczas zajęć: 10%

- frekwencja: 10% (wymagana obecność min. 80% zajęć)

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Skolik, Tomasz Wielg
Prowadzący grup: Brygida Pudełko, Joanna Skolik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-03-01 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Wielg
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www4-9 (2025-07-14)

debug