Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca własna - Język angielski 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.JBZ.43
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praca własna - Język angielski 3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

licencjat

Kierunek studiów:

jezyk biznesu

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

6

Profil kształcenia:

ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

zaliczone przedmioty angielskojezyczne

Nakład pracy studenta:

godziny kontaktowe: 60




Czas na przygotowanie się do zajęć: 25




Czas na przygotowanie się do prac kontrolnych i egzaminu: 20





Założenia:

rozwijanie sprawności językowo-stylistycznej, poszerzenie kompetencji językowych oraz wykształcenie świadomości komunikacyjnej w sferze publicznej i działalności biznesowej

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przygotowanie do komunikacji ustnej i pisemnej w języku angielskim w zakresie przewidzianym przez program.

Pełny opis:

a) wypowiedzi ustne w kontekście negocjacji (dyplomacja, pertraktacje i zawieranie umów) i spotkania w zespole (prowadzenie spotkań, studzenie emocji, udzielanie głosu, przydzielanie zadań),

b) wypowiedzi pisemnej- prowadzenie korespondencji formalnej i nieformalnej, raportowanie, protokołowanie, tworzenie sprawozdań, tworzenie pisemnej oferty biznesowej, prośby i upomnienia,

c) czytanie - rozwijanie leksyki i frazeologii na podstawie tekstów zawartych w podręczniku,

Literatura:

1. Allison, J, and P. Emmerson. (2013). The Business 2.0: Intermediate Student's Book. Macmillan.

2. Murphy, R. (1997). English Grammar in Use. Cambridge UP.

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

1. Mascull, B. (2010). Business Vocabulary in Use: Intermediate. Cambridge.

2. Thomson, A.J. and A.V. Martinet. (1996). A Practical English Grammar. Exercises 1-2.Oxford UP.

Efekty uczenia się:

Student zna i rozumie:

1. podstawowe pojęcia biznesowe (k_W9, k_W11),

2. słowa, zwroty i wyrażenia:

a)wykorzystywane podczas spotkań biznesowych, w szczególności w trakcie konferencji i negocjacji handlowych,

b) używane w trakcie rozmów towarzyskich poprzedzających właściwe rozmowy biznesowe, ze szczególnym naciskiem na różnice międzykulturowe,

c) zasady prowadzenia korespondencji formalnej i nieformalnej w formie tradycyjnej i elektronicznej (k_W1, k_W3, k_W4),

3. zasady tworzenia poprawnych struktur gramatyczno-leksykalnych w języku angielskim o profilu biznesowym (k_W1, k_W3).

Umiejętności - Student potrafi:

1. praktycznie posługiwać się językiem angielskim o profilu biznesowym (k_U1),

2. podejmować decyzje, szczególnie podczas spotkań biznesowych, z zachowaniem odpowiedniego słownictwa biznesowego (k_U4),

3. prowadzić rozmowy telefoniczne i twarzą w twarz w środowisku biznesowym (k_U4),

4. organizować i prowadzić profesjonalne spotkania biznesowe (k_U5),

5. profesjonalnie prezentować wybraną firmę, jej produkty i/lub usługi (k_U9),

6. zrozumieć i przetłumaczyć fragmenty tekstów biznesowych (k_U12).

Kompetencje społeczne (postawy) - Student powinien:

1. kreatywnie stosować strategie komunikacji (k_K1),

2. być wrażliwy na różnice kulturowe i ich wpływ na zachowania komunikacyjne w życiu codziennym i biznesie (k_K3),

3. chętniej uczestniczyć w życiu kulturalnym (k_K4).

Metody i kryteria oceniania:

egzamin pisemny 100%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praca własna więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Skolik, Tomasz Wielg
Prowadzący grup: Joanna Skolik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Praca własna - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-03-01 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praca własna więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Wielg
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Praca własna - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-4 (2025-05-14)