Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem oprogramowania CRM - ERP
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JBZ.68 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem oprogramowania CRM - ERP |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | studia I stopnia |
Kierunek studiów: | język biznesu |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 6 |
Profil kształcenia: | ogólnouniwersytecki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | brak |
Nakład pracy studenta: | Nakład pracy studenta: 60h/2ECTS w tym: Technologia informacyjna: 40h udział w zajęciach i przygotowanie do nich/1,25 ECTS Wprowadzenie do ERP: 20h udział w zajęciach i przygotowanie do nich/0,75 ECTS |
Założenia: | W przypadku udziału w zajęciach studentów z niepełną sprawnością, zostają wdrożone kompetencje prowadzącego uzyskane podczas realizacji "Kursu specjalistycznych umiejętności dydaktycznych dla nauczycieli akademickich (skuteczne metody pracy z dorosłymi z niepełna sprawnością)" odbytego w dn. 29.11.2019-30.01.2020 w ramach projektu "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Opolskiego", takie jak: - dostosowania graficzne i akustyczne sprzętu komputerowego wykorzystywanego do prowadzenia zajęć, - dostosowanie czasu niezbędnego do realizacji zadań, - dostosowanie czasu oraz doboru typów zadań wymaganych dla zaliczenia przedmiotu, - integracja zajęć w obrębie planu zajęć da całego roku, dostosowująca odbywanie zajęć do potrzeb osoby z niepełną sprawnością. |
Skrócony opis: |
W zakresie Technologii informacyjnej: Celem przedmiotu jest nauczenie studentów pracy z różnego rodzaju narzędziami sieciowymi, pozwalającymi na pełne wykorzystanie dostępnych zasobów internetowych. W zakresie Wprowadzenia do ERP: Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z ideą oprogramowania klasy ERP i zakresem wsparcia pracy przedsiębiorstwa przez systemy tej klasy. |
Pełny opis: |
W zakresie Technologii informacyjnej zajęcia koncentrują się na nauczeniu studentów pracy z różnego rodzaju narzędziami sieciowymi, które pozwolą im na swobodne tworzenie i edytowanie tekstów, przesyłanie danych, wykorzystywanie zasobów internetowych z poszanowaniem praw autorskich, a także na korzystanie z zasobów informatycznych Uniwersytetu Opolskiego dostępnych dla studenta. Zajęcia poświęcone Wprowadzeniu do ERP koncentrują się na zapoznaniu studentów w pierwszej kolejności z funkcjonowaniem przedsiębiorstw wykorzystujących oprogramowanie klasy ERP do zarządzania swoimi zasobami; następnie zajęcia koncentrują się na jednym z wiodących systemów ERP jakim jest MS Dynamics 365 i jego cechach użytkowych przyczyniających się do szerokiego zastosowania w zarządzaniu procesami biznesowymi organizacji różnych typów. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student zna i rozumie 1. rozumie wagę poszanowania praw autorskich w Internecie i poza nim (k_W07; P6S_WK) 2. zna portale z zasobami sieciowymi w otwartym dostępie (k_W08; P6S_WK) 3. wie, jakie narzędzia i w jakim stopniu umożliwiają pracę nad zadaniem indywidualnie oraz w grupie (k_W08; P6S_WK) 4. istotę i zasady działania systemu MS Dynamics jako systemu klasy ERP do wykonywania specjalistycznych zadań z zakresu zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (k_W09; P6S_WK) Umiejętności: student potrafi 5. dobrać odpowiednie technologie do danego problemu (k_U08, P6S_UW) 6. potrafi odpowiednio wykorzystać czas na zajęciach na wykonanie powierzonego zadania w przyjętym terminie (k_U06,P6S_UO) 7. zastosować odpowiednie narzędzia informatyczne do zadań z różnych dziedzin (k_U07, P6S_UW) 8. przeprowadzić ocenę zjawisk ekonomicznych z użyciem funkcjonalności dostępnych w systemie klasy ERP (k_U10,P6S_UW) 9. dostosować środowisko pracy w systemie MS Dynamics 365 do własnych potrzeb wynikających z rodzaju wykonywanych zadań (k_U11,P6S_UW) Kompetencje społeczne: student jest gotów do 10. wykonywania powierzonych zadań w terminie (k_K02; P6S_KR) 11. rozumienia zasad poszanowania praw i godności innych podczas wypowiadania się, tworzenia ankiet, plaktatów itp. (k_K03,P6S_KR) |
Metody i kryteria oceniania: |
Ustalenie oceny cząstkowej z zakresu Technologii informacyjnej na podstawie ocen zadań cząstkowych (40%) i pracy zaliczeniowej (60%). Ustalenie ocen cząstkowych z zakresu Wprowadzenia do ERP na podstawie ocen zadań cząstkowych (40%) oraz testu końcowego (60%) Ustalenie oceny końcowej na podstawie oceny cząstkowej z zakresu Technologii informacyjnej (50%) oraz oceny cząstkowej z zakresu wprowadzenia do ERP (50%). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.