Technologia informacyjna z wprowadzeniem do oprogramowania standardu CRM - ERP
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JBZ.77 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna z wprowadzeniem do oprogramowania standardu CRM - ERP |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | studia I stopnia |
Kierunek studiów: | Język biznesu |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr zimowy |
Profil kształcenia: | profil ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Nakład pracy studenta: | Nakład pracy studenta: 60h/2ECTS w tym: Technologia informacyjna: 40h/1,25 ECTS Wprowadzenie do ERP: 20h/0,75 ECTS A. Godziny kontaktowe: 45h/ 1,5 ECTS 0,5 ECTS udział w zajęciach: 15h w sali – Technologia inf. 0,5 ECTS udział w zajęciach: 15h e-learning – Wprowadzenie do ERP 0,5 ECTS konsultacje: 15h – Technologia inf. B. Praca własna studenta: 15h/ 0,5 ECTS 0,25 ECTS Przygotowanie do zajęć i zaliczenia: 10h – Technologia inf. 0,25 ECTS Przygotowanie do zajęć i zaliczenia: 5h – Wprowadzenie do ERP |
Założenia: | W przypadku udziału w zajęciach studentów z niepełną sprawnością, zostają wdrożone kompetencje prowadzącego uzyskane podczas realizacji "Kursu specjalistycznych umiejętności dydaktycznych dla nauczycieli akademickich (skuteczne metody pracy z dorosłymi z niepełna sprawnością)" odbytego w dn. 29.11.2019-30.01.2020 w ramach projektu "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Opolskiego", takie jak: - dostosowania graficzne i akustyczne sprzętu komputerowego wykorzystywanego do prowadzenia zajęć, - dostosowanie czasu niezbędnego do realizacji zadań, - dostosowanie czasu oraz doboru typów zadań wymaganych dla zaliczenia przedmiotu, - integracja zajęć w obrębie planu zajęć da całego roku, dostosowująca odbywanie zajęć do potrzeb osoby z niepełną sprawnością. |
Skrócony opis: |
W zakresie Technologii informacyjnej: Celem przedmiotu jest nauczenie studentów pracy z różnego rodzaju narzędziami sieciowymi, pozwalającymi na pełne wykorzystanie dostępnych zasobów internetowych. W zakresie Wprowadzenia do ERP: Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z ideą oprogramowania klasy ERP i zakresem wsparcia pracy przedsiębiorstwa przez systemy tej klasy. |
Pełny opis: |
W zakresie Technologii informacyjnej zajęcia koncentrują się na nauczeniu studentów pracy z różnego rodzaju narzędziami sieciowymi, które pozwolą im na swobodne tworzenie i edytowanie tekstów, przesyłanie danych, wykorzystywanie zasobów internetowych z poszanowaniem praw autorskich, a także na korzystanie z zasobów informatycznych Uniwersytetu Opolskiego dostępnych dla studenta. Zajęcia poświęcone Wprowadzeniu do ERP koncentrują się na zapoznaniu studentów w pierwszej kolejności z funkcjonowaniem przedsiębiorstw wykorzystujących oprogramowanie klasy ERP do zarządzania swoimi zasobami; następnie zajęcia koncentrują się na jednym z wiodących systemów ERP jakim jest MS Dynamics 365 i jego cechach użytkowych przyczyniających się do szerokiego zastosowania w zarządzaniu procesami biznesowymi organizacji różnych typów. 1) USOS, EDUROAM, Konto pocztowe w domenie UO - 2 godz 2) Strona Uniwersytetu, Strona Wydziału, Strona i katalogi Biblioteki Głównej - 2 godz. 3) Platformy edukacyjne Moodle oraz MS Teams - 2 godz. 4) Google Docs / Google Disc, tworzenie ankiet - 2 godz. 5) MS Powerpoint, Prezi – tworzenie prezentacji - 2 godz. 6) Zaawansowana edycja tekstu w edytorze MS Word - 2 godz. 7) Tworzenie plakatów, ulotek i wpisów w aplicacji Canva - 2 godz. 8) Historia Internetu – fragmenty filmu „Lo i stało” w reż. W. Herzoga -1 godz. 9) Funkcjonowanie przedsiębiorstw wykorzystujących systemy ERP; istota systemów ERP, korzyści biznesowe wynikające z wdrożenia systemów ERP, zasoby przedsiębiorstwa, którymi zarządza system ERP - 2 godz. 10) Obszary działalności i procesy biznesowe obsługiwane przez systemy ERP, typy organizacji, cele organizacji, funkcje w organizacjach, procesy biznesowe w organizacjach, ich definicje i modelowanie - 2 godz. 11) Narzędzie wspierające pracę przedsiębiorstwa: pakiety biurowe, platformy współpracy, systemy ERP, oraz inne systemy zarządzania obszarami działalności organizacji, takie jak np. DMS, CRM i in. - 2 godz. 12) Interfejs systemu MS Dynamics 365, nawigacja po systemie, obszary robocze i moduły, ustawienia systemu i opcje użytkownika - 4 godz. 13) Schemat organizacyjny firmy i wykorzystanie globalnej książki adresowej, omówienie ról jednostek, konfiguracja nowej książki adresowej - 2 godz. 14) Kompatybilność oprogramowania biurowego z systemami klasy ERP, integracja z pakietem MS Office, tworzenie szablonów - 2 godz. 15) Test zaliczeniowy - 1 godz. |
Literatura: |
- podają prowadzący zależnie od bieżących potrzeb |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student zna i rozumie 1. rozumie wagę poszanowania praw autorskich w Internecie i poza nim (k_W07; P6S_WK) 2. zna portale z zasobami sieciowymi w otwartym dostępie (k_W08; P6S_WK) 3. wie, jakie narzędzia i w jakim stopniu umożliwiają pracę nad zadaniem indywidualnie oraz w grupie (k_W08; P6S_WK) 4. istotę i zasady działania systemu MS Dynamics jako systemu klasy ERP do wykonywania specjalistycznych zadań z zakresu zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (k_W09; P6S_WK) Umiejętności: student potrafi 5. dobrać odpowiednie technologie do danego problemu (k_U08, P6S_UW) 6. potrafi odpowiednio wykorzystać czas na zajęciach na wykonanie powierzonego zadania w przyjętym terminie (k_U06,P6S_UO) 7. zastosować odpowiednie narzędzia informatyczne do zadań z różnych dziedzin (k_U07, P6S_UW) 8. przeprowadzić ocenę zjawisk ekonomicznych z użyciem funkcjonalności dostępnych w systemie klasy ERP (k_U10,P6S_UW) 9. dostosować środowisko pracy w systemie MS Dynamics 365 do własnych potrzeb wynikających z rodzaju wykonywanych zadań (k_U11,P6S_UW) Kompetencje społeczne: student jest gotów do 10. wykonywania powierzonych zadań w terminie (k_K02; P6S_KR) 11. rozumienia zasad poszanowania praw i godności innych podczas wypowiadania się, tworzenia ankiet, plaktatów itp. (k_K03,P6S_KR) |
Metody i kryteria oceniania: |
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się) Dla Technologii informacyjnej: Zadania cząstkowe (efekty: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 10, 11) Praca zaliczeniowa (efekty: 1, 3, 5, 7, 10, 11) Dla Wprowadzenia do ERP: Zadania cząstkowe (efekty: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10) Test końcowy (efekty: 4, 8, 9) B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Ustalenie oceny cząstkowej z zakresu Technologii informacyjnej na podstawie ocen zadań cząstkowych (40%) i pracy zaliczeniowej (60%). Ustalenie ocen cząstkowych z zakresu Wprowadzenia do ERP na podstawie ocen zadań cząstkowych (40%) oraz testu końcowego (60%) Ustalenie oceny końcowej na podstawie oceny cząstkowej z zakresu Technologii informacyjnej (50%) oraz oceny cząstkowej z zakresu wprowadzenia do ERP (50%). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Daniel Borysowski, Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | Daniel Borysowski, Aasam Abdul Karim | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.