Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.JPJN.78
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Proseminarium
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom studiów:

Studia I stopnia

Kierunek studiów:

JPJN

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

V

Profil kształcenia:

ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
proseminaria

Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali

Literatura uzupełniająca:

Lutyński J., Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódź 1994,


Mayntz R., Holm K., Hubne P., Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej, Warszawa 1985.


Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.


Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000.


Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, Warszawa 2004.


Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1999.


Szczegółowy wybór literatury zależy ot wybranego przez studenta tematu pracy licencjackiej.

Nakład pracy studenta:

ECTS: 2


1 ECTS: godziny kontaktowe: 30;


1 ECTS: czas na pisanie pracy; czytanie lektur i literatury fachowej: 25; przygotowanie się do zaliczenia i obecność na nim: 5.

Założenia:

Celem przedmiotu jest pomoc w wyborze zakresu i tematu pracy licencjackiej, opracowanie wstępnej koncepcji pracy oraz pomoc w gromadzeniu i weryfikacja bibliografii, zaznajomienie się z wymogami edytorskimi dla prac licencjackich.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest pomoc w wyborze zakresu i tematu pracy licencjackiej, opracowanie wstępnej koncepcji pracy oraz pomoc w gromadzeniu i weryfikacja bibliografii, zaznajomienie się z wymogami edytorskimi dla prac licencjackich.

Pełny opis:

Przedmiot „Seminarium licencjackie” jest aktywną formą zajęć dydaktycznych prowadzonych przy udziale studentów w ramach specjalności

realizowanych na Wydziale Filologicznym. Jego zadaniem jest między innymi przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej ale

także przygotowanie do prowadzenia pracy badawczej i prezentacji jej wyników. W ramach zajęć student przygotowuje pracę zaliczeniową

(rozdział, część pracy licencjackiej), która jest samodzielnym opracowaniem pisemnym charakteryzującym wybrany problem.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2003.

Frankfort-Nachmias C, Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.

plus: literatura zalezna od tematu pracy

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. student zna i rozumie miejsce i znaczenie nauk filologicznych w systemie nauk humanistycznych i społecznych, ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną oraz kierunki ich rozwoju (k_W02; P6S_WG),

2. student zna i rozumie teorie, metodologię i terminologię ogólną i szczegółową z zakresu dziedzin nauki o języku (k_W03; P6S_WG).

Umiejętności:

1. student potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z zakresu językoznawstwa i z zakresu języków branżowych (z możliwością uwzględnienia wiedzy z nauk pokrewnych) (k_U02; P6S_UW),

2. student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez

całe życie (k_U07; P6S_UO).

Kompetencje społeczne:

1. student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy filologicznej i uznawania znaczenia wiedzy o języku w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych (k_K01; P6S_KK),

2. student jest gotów do uczestniczenia w życiu kulturalnym i korzystania z jego różnorodnych form (k_K04; P6S_KR).

Metody i kryteria oceniania:

• ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru

• wykonanie określonych prac: zbieranie materiału tekstowego i ilustracyjnego, referowanie go na zajęciach, zbieranie bibliografii

• przygotowanie konspektu pracy licencjackiej

Uczestnictwo w zajęciach 40%

Referowanie własnego projektu 30%

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Proseminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Bogocz, Aleksander Gadomski, Monika Krzempek, Katarzyna Łeńska-Bąk, Aleksandra Pająk-Głogiewicz
Prowadzący grup: Aleksander Gadomski, Monika Krzempek, Katarzyna Łeńska-Bąk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Proseminarium - Zaliczenie na ocenę
Dyscyplina:

językoznawstwo

Literatura uzupełniająca:

Lutyński J., Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódź 1994,


Mayntz R., Holm K., Hubne P., Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej, Warszawa 1985.


Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.


Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000.


Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, Warszawa 2004.


Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1999.


Szczegółowy wybór literatury zależy ot wybranego przez studenta tematu pracy licencjackiej.



Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
proseminaria

Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali

Założenia:

Przedmiot „Seminarium licencjackie” jest aktywną formą zajęć dydaktycznych prowadzonych przy udziale studentów w ramach specjalności


realizowanych na Wydziale Filologicznym. Jego zadaniem jest między innymi przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej ale


także przygotowanie do prowadzenia pracy badawczej i prezentacji jej wyników. W ramach zajęć student przygotowuje pracę zaliczeniową


(rozdział, część pracy licencjackiej), która jest samodzielnym opracowaniem pisemnym charakteryzującym wybrany problem.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest pomoc w wyborze zakresu i tematu pracy licencjackiej, opracowanie wstępnej koncepcji pracy oraz pomoc w gromadzeniu i weryfikacja bibliografii, zaznajomienie się z wymogami edytorskimi dla prac licencjackich.

Pełny opis:

Przedmiot „Seminarium licencjackie” jest aktywną formą zajęć dydaktycznych prowadzonych przy udziale studentów w ramach specjalności

realizowanych na Wydziale Filologicznym. Jego zadaniem jest między innymi przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej ale

także przygotowanie do prowadzenia pracy badawczej i prezentacji jej wyników. W ramach zajęć student przygotowuje pracę zaliczeniową

(rozdział, część pracy licencjackiej), która jest samodzielnym opracowaniem pisemnym charakteryzującym wybrany problem.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2003.

Frankfort-Nachmias C, Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.

Uwagi:

Nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-8 (2024-11-08)