Seminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JPJN.79 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | Studia I stopnia |
Kierunek studiów: | Język polski od podstaw z językiem niemieckim |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | VI |
Profil kształcenia: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Wymagania: | Zaliczone proseminarium licencjackie, temat pracy licencjacki uzgodniony z promotorem, konspekt pracy, bibliografia |
Literatura uzupełniająca: | Lutyński J., Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódź 1994, Mayntz R., Holm K., Hubne P., Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej, Warszawa 1985. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985. Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000. Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, Warszawa 2004. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1999. Szczegółowy wybór literatury zależy ot wybranego przez studenta tematu pracy licencjackiej. |
Nakład pracy studenta: | ECTS: 2 1 ECTS: godziny kontaktowe: 30; 1 ECTS: czas na pisanie pracy; czytanie lektur i literatury fachowej: 25; przygotowanie się do egzaminu i obecność na nim: 5. |
Założenia: | Przygotowanie studenta do sfinalizowania pracy dyplomowej i przygotowanie do egzaminu licencjackiego |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pomoc w wyborze zakresu i tematu pracy licencjackiej, opracowanie wstępnej koncepcji pracy oraz pomoc w gromadzeniu i weryfikacja bibliografii, zaznajomienie się z wymogami edytorskimi dla prac licencjackich. |
Pełny opis: |
Przedmiot „Seminarium licencjackie” jest aktywną formą zajęć dydaktycznych prowadzonych przy udziale studentów w ramach specjalności realizowanych na Wydziale Filologicznym. Jego zadaniem jest między innymi przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej ale także przygotowanie do prowadzenia pracy badawczej i prezentacji jej wyników. W ramach zajęć student przygotowuje pracę zaliczeniową (rozdział, część pracy licencjackiej), która jest samodzielnym opracowaniem pisemnym charakteryzującym wybrany problem. |
Literatura: |
Zgodnie z wybranym tematem pracy |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. student zna i rozumie miejsce i znaczenie nauk filologicznych w systemie nauk humanistycznych i społecznych, ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną oraz kierunki ich rozwoju (k_W02; P6S_WG), 2. student zna i rozumie teorie, metodologię i terminologię ogólną i szczegółową z zakresu dziedzin nauki o języku (k_W03; P6S_WG). Umiejętności: 1. student potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z zakresu językoznawstwa i z zakresu języków branżowych (z możliwością uwzględnienia wiedzy z nauk pokrewnych) (k_U02; P6S_UW), 2. student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie (k_U07; P6S_UO). Kompetencje społeczne: 1. student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy filologicznej i uznawania znaczenia wiedzy o języku w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych (k_K01; P6S_KK), 2. student jest gotów do uczestniczenia w życiu kulturalnym i korzystania z jego różnorodnych form (k_K04; P6S_KR). |
Metody i kryteria oceniania: |
• ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru • wykonanie określonych prac: zbieranie materiału tekstowego i ilustracyjnego, referowanie go na zajęciach, zbieranie bibliografii • przygotowanie i referowanie poszczególnych części pracy licencjackiej Uczestnictwo w zajęciach 20% Referowanie własnego projektu 10% Przygotowanie pracy dyplomowej 70% Egzamin licencjacki. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.