Przedmiot z metodyki logopedycznej do wyboru 2: Wybrane metody terapii logopedycznej z uczniem w szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.LJPO-PM.4.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedmiot z metodyki logopedycznej do wyboru 2: Wybrane metody terapii logopedycznej z uczniem w szkole |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania: | znajomość podstawowej terminologii logopedycznej |
Nakład pracy studenta: | A. Godziny kontaktowe: 50 h/ 2 ECTS Udział w zajęciach: 30 h Udział w konsultacjach: 20 h B. Praca własna studenta: 50h/ 2 ECTS Przygotowanie do zajęć: 30h Przygotowanie do zaliczenia: 20 h |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności niezbędnych w pracy logopedycznej w szkole – omówienie zasad diagnozy oraz ćwiczenia wywoływania i utrwalania głosek najczęściej spotykanych w praktyce zawodowej. |
Pełny opis: |
celem zajęć jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności niezbędnych w pracy logopedycznej w szkole, czyli diagnozowanie wewnętrzne z użyciem własnych narzędzi oraz z wykorzystaniem dostępnych na rynku, również wywoływanie i utrwalanie najczęściej spotykanych głosek w praktyce zawodowej, czyli głosek szeregu szumiącego, syczącego, dwuwargowych, tylnojęzykowych i wargowo-zębowych oraz terapia rotacyzmu i pionizacja języka. Zakres tematów: 1. Narzędzia diagnostyczne w szkolnej praktyce logopedycznej. 2. Wywoływanie i utrwalanie głosek należących do szeregu szumiącego. 3. Wywoływanie i utrwalanie głosek należących do szeregu syczącego. 4. Pionizacja języka. 5. Terapia rotacyzmu. 6. Wywoływanie i utrwalanie głosek tylnojęzykowych. 7. Wywoływanie i utrwalanie głosek dwuwargowych. 8. Wywoływanie i utrwalanie głosek wargowo-zębowych. |
Literatura: |
Dawczak Beata, Spychał Izabela, Szumki sz, ż, cz, dż: zabawy z głoskami, Wydawnictwo Harmonia, 2011 Gruba Joanna, KOSF. Karty Oceny Słuchu Fonemowego, Wydawnictwo Komlogo, Gliwice 2016 Michalak-Widera Iwona, Logopedyczny test dla dzieci i młodzieży, Wydawnictwo Unikat 2, Czechowice-Dziedzice 2009 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student zna i rozumie 1. podstawową terminologię logopedyczną (k_W02) Umiejętności : student potrafi 2. poprawnie przeprowadzić wewnętrzną diagnozę logopedyczną (k_U02); 3. opracować i wdrożyć właściwą terapię logopedyczną (k_U05). Kompetencje społeczne: student jest gotów do 4. samodzielnego stawiania i rozwiązywania problemów logopedycznych (L_K02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: ćwiczenia praktyczne Metody i kryteria oceniania: A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się) Praca zaliczeniowa (efekty 1-3); Zadania cząstkowe (efekty 1 -4). B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych za aktywność podczas zajęć (40%) i pracy zaliczeniowej (teczka logopedy) (60%) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.