Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.LJPO.69
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania:

znajomość podstaw, głównie teoretycznych, prowadzenia

terapii logopedycznej

Nakład pracy studenta:

A. Godziny kontaktowe: 120 h/ 4 ECTS

Udział w praktykach: 120h

B. Praca własna studenta:

Przygotowanie do praktyk i realizacja: 120h

Skrócony opis:

Zgodnie z planami, programami kształcenia, praktyki są obowiązkowe i podlegają zaliczeniu oraz są bezpośrednio powiązane z przedmiotami metodycznymi.

Pełny opis:

Praktyki studenckie są integralną częścią studiów. Zgodnie z planami, programami kształcenia, podlegają zaliczeniu i są bezpośrednio powiązane z przedmiotami metodycznymi. Celem praktyk jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności niezbędnych w pracy logopedycznej – diagnozy oraz terapii wywoływania i utrwalania głosek najczęściej spotykanych w praktyce zawodowej.

Zakres tematów:

1. Zapoznanie z funkcjonowaniem placówki.

2. Analiza dokumentów.

3. Hospitacje zajęć/praktyka:

a) diagnoza logopedyczna;

b) terapia poszczególnych głosek;

c) rozwijanie kompetencji komunikacyjnej;

d) praca z dzieckiem z całościowym zaburzeniem rozwoju.

Literatura:

Tomy: „Logopedii” pod red. Tadeusza Gałkowskiego.

Efekty uczenia się:

Wiedza: student zna i rozumie

1. podstawową terminologię logopedyczną (k_W02)

Umiejętności : student potrafi

2. poprawnie przeprowadzić wewnętrzną diagnozę logopedyczną (k_U02);

3. opracować i wdrożyć właściwą terapię logopedyczną (k_U05).

Kompetencje społeczne: student jest gotów do

4. samodzielnego stawiania i rozwiązywania problemów logopedycznych (L_K02)

Metody i kryteria oceniania:

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia praktyczne

Metody i kryteria oceniania:

A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)

Zadania cząstkowe (efekty 3,4).

B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny

Ustalenie oceny końcowej na podstawie udokumentowanej

praktyki (karta przebiegu praktyki oraz opinia).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: Natalia Ogórek
Prowadzący grup: Natalia Ogórek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: Natalia Ogórek
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-www4-6 (2025-03-04)