University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Philosophical coaching

General data

Course ID: 12.06.D3.CF
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Philosophical coaching
Name in Polish: Coaching filozoficzny
Organizational unit: Institute of Political Science and Administration
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Supplementary literature:

(in Polish) "G. Reale, Historia filozofii starożytnej, Wydaw. KUL Lublin 2005.

Filozofia XX wieku (seria Myśli i Ludzie), red. Z. Kuderowicz, Wiedza Powszechna, Warszawa 2002, t. 1-2 (wybrane fragmenty)."


Full description: (in Polish)

"Filozofia. Przedmiot i metoda badań.

Filozofia a inne dyscypliny naukowe i dziedziny kultury. Klasyczny podział dyscyplin filozoficznych. Wczesna filozofia jońska: Tales, i Heraklit.

Problemy ontologiczne i epistemologiczne w filozofii.

Etyczny aspekt teorii idei. Podstawowe pojęcia logiki.

Główne nurty badań filozoficznych w okresie średniowiecznym. filozofią nowożytną.

Zwrot nowożytny w nauce i w filozofii.

Filozofia Johna Locke'a, Georga Berkeleya i Davida Hume'a. Kantowska filozofia transcendentalna.

Próby naturalizacji filozofii. Podstawowe założenia programowe fenomenologii Husserla. XX wieczna.

Filozofia nauk.

Główne nurty współczesnej filozofii języka."

Bibliography: (in Polish)

"Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii (teoria poznania - metafizyka), (różne wydania).

Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t.1-3 (różne wydania).

Markiewicz B., Filozofia (wybór tekstów), t.1-3, (różne wydania)."

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

W_01

Zna główne kierunki i stanowiska filozoficzne, które miały przemożny wpływ na konstytuowanie się struktur społecznych i politycznych

W_02

Ma fragmentaryczną wiedzę dotyczącą procesu historycznego kształtowania się idei filozoficznych

W_03

W ogólnym zakresie zna zależności pomiędzy ideami filozoficznymi i etycznymi a otoczeniem zewnętrznym, w tym również z zakresu polityki i zarządzania publicznego

UMIEJĘTNOŚCI

U_01

Potrafi przeczytać i dokonać interpretacji tekstu filozoficznego, a także podjąć próbę nawiązania do zagadnień z zakresu zarządzania publicznego

U_02

Potrafi sformułować krótką wypowiedź pisemną, w której przedstawi tezy i własne poglądy w sprawach społecznych i światopoglądowych

U_03

Potrafi argumentować na rzecz danego stanowiska etycznego i moralnego, poszukując odwołań do występujących w przeszłości procesów i wydarzeń z zakresu zarządzania publicznego

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_01

Jest świadomy istnienia powiązań pomiędzy obszarem nauk humanistycznych a społecznych

K_02

Jest otwarty na przyswajanie nowych idei i gotowy do zmiany własnych opinii/poglądów pod wpływem rzeczowej argumentacji, co może przyczynić się do bardziej efektywnego rozwiązywania problemów życia codziennego

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)