Język obcy dla pracowników socjalnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.3.43.Z2.KRK-03JOPS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język obcy dla pracowników socjalnych |
Jednostka: | Instytut Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Literatura uzupełniająca: | 1. Transformations in cultural, social and educational activity : challenges towards contemporary Europe / collective work scientific edited by: Agnieszka Roguska, Alicja Antas-Jaszczuk ; [translation and proofreading: Krzysztof Lejwoda] ; Siedlce University of Natural Sciences and Humanities. - Siedlce : Pracownia Wydawnicza Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Przyrod-niczo-Humanistycznego, 2016. 2. Social work in adult services in the European Union : selected issues and experiences / ed. by Józefa Brągiel, Iwona Dąbrowska-Jabłońska and Malcolm Payne. - London : College Publications, cop. 2011. 3. Between theory and practice - a modern view on the social work / ed. by Da-nuta Marzec, Blahoslav Kraus, Anna Žilová ; Jan Długosz University in Częstochowa. - Częstochowa : Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza, 2009. 4. Social work education and practice in today's Europe : challenges and diver-sity of responses / ; ed. by Christine Labonte-Roset ; ed. by Ewa Marynowicz-Hetka ; ed. by Jerzy Szmagalski. - Katowice : "Śląsk", 2003. |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest doskonalenie umiejętności językowych w obszarze związanym z pracą socjalną. Podczas kursu osoby uczestniczące zaznajomią się ze słownictwem oraz strukturami gramatycznymi przydatnymi w odniesieniu do pracy socjalnej. Wiedza teoretyczne znajdzie zastosowanie w ćwiczeniach nawiązujących do realnych sytuacji z którymi mierzy się pracownik socjalny. |
Pełny opis: |
Szczegółowa tematyka zajęć będzie obejmowała następujące tematy: 1. Homelessness – reasons and solutions. 2. Violence, including domestic violence – characteristics of people en-gaged (victim, perpetrator, by-sander), reasons, symptoms, solutions on different levels. 3. Disability – types and relevant support of people with disabilities. 4. Unemployment - types and relevant support of people affected by the problem. 5. Poverty – reasons, types, support and prevention. 6. Addiction - reasons, types, support and prevention. 7. Single and teenage parenthood. 8. Crime, criminals and ex-prisoners as social work challenges. 9. Old people as clients of social work. 10. Cultural diversity as the opportunity and challenge in social work. |
Literatura: |
1. Pedagogy in context of social work : selected problems of Polish, Russian and Slovak social life / editor Lech Kacprzak. - Piła : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica, 2017. 2. Social exclusions in Europe : marketing perspective / ed. by Sławomir Smy-czek, Justyna Matysiewicz. - Katowice : Publishing House of the University of Economics, 2015. 3. Social work : between theory and practice. Pt. 2 / ed. Karol Mausch, Miro-sław J. Śmiałek ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny. - Poznań ; Kalisz : Uniwersytet im. Adama Mic-kiewicza. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, 2012. 5. Social work : between theory and practice. Pt. 1 / ed. Ewa Ryś, Ewa Roman ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny. - Poznań ; Kalisz : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, 2012. 6. Citizenship social work with older people / Malcolm Payne ; Institute of Pedagogical Sciences. Opole University. - Chicago : Lyceum Books, cop. 2012. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - student/ka: W 1 – zna terminologię anglojęzyczną używaną w pracy socjalnej W 2 – zna literaturę obcojęzyczną Umiejętności - student/ka: U 1 -potrafi skutecznie reprezentować interesy osób i grup wykluczonych, w tym z wykorzystaniem języka obcego na poziomie co najmniej B2+ Kompetencje społeczne - student/ka: K 1 – rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie z uwzględnieniem konieczności planowania własnego rozwoju K 2 -potrafi współpracować w zespole pełniąc w nim różne role |
Metody i kryteria oceniania: |
Odpowiedzi ustne (60%) Aktywność na zajęciach (40%) |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Bąkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kania | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.