Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy dla pracowników socjalnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.3.43.Z2.KRK-03JOPS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język obcy dla pracowników socjalnych
Jednostka: Instytut Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Literatura uzupełniająca:


1. Transformations in cultural, social and educational activity : challenges towards contemporary Europe / collective work scientific edited by: Agnieszka Roguska, Alicja Antas-Jaszczuk ; [translation and proofreading: Krzysztof Lejwoda] ; Siedlce University of Natural Sciences and Humanities. - Siedlce : Pracownia Wydawnicza Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Przyrod-niczo-Humanistycznego, 2016.

2. Social work in adult services in the European Union : selected issues and experiences / ed. by Józefa Brągiel, Iwona Dąbrowska-Jabłońska and Malcolm Payne. - London : College Publications, cop. 2011.

3. Between theory and practice - a modern view on the social work / ed. by Da-nuta Marzec, Blahoslav Kraus, Anna Žilová ; Jan Długosz University in Częstochowa. - Częstochowa : Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza, 2009.

4. Social work education and practice in today's Europe : challenges and diver-sity of responses / ; ed. by Christine Labonte-Roset ; ed. by Ewa Marynowicz-Hetka ; ed. by Jerzy Szmagalski. - Katowice : "Śląsk", 2003.


Skrócony opis:

Celem kursu jest doskonalenie umiejętności językowych w obszarze związanym z pracą socjalną. Podczas kursu osoby uczestniczące zaznajomią się ze słownictwem oraz strukturami gramatycznymi przydatnymi w odniesieniu do pracy socjalnej. Wiedza teoretyczne znajdzie zastosowanie w ćwiczeniach nawiązujących do realnych sytuacji z którymi mierzy się pracownik socjalny.

Pełny opis:

Szczegółowa tematyka zajęć będzie obejmowała następujące tematy:

1. Homelessness – reasons and solutions.

2. Violence, including domestic violence – characteristics of people en-gaged (victim, perpetrator, by-sander), reasons, symptoms, solutions on different levels.

3. Disability – types and relevant support of people with disabilities.

4. Unemployment - types and relevant support of people affected by the problem.

5. Poverty – reasons, types, support and prevention.

6. Addiction - reasons, types, support and prevention.

7. Single and teenage parenthood.

8. Crime, criminals and ex-prisoners as social work challenges.

9. Old people as clients of social work.

10. Cultural diversity as the opportunity and challenge in social work.

Literatura:

1. Pedagogy in context of social work : selected problems of Polish, Russian and Slovak social life / editor Lech Kacprzak. - Piła : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica, 2017.

2. Social exclusions in Europe : marketing perspective / ed. by Sławomir Smy-czek, Justyna Matysiewicz. - Katowice : Publishing House of the University of Economics, 2015.

3. Social work : between theory and practice. Pt. 2 / ed. Karol Mausch, Miro-sław J. Śmiałek ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny. - Poznań ; Kalisz : Uniwersytet im. Adama Mic-kiewicza. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, 2012.

5. Social work : between theory and practice. Pt. 1 / ed. Ewa Ryś, Ewa Roman ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny. - Poznań ; Kalisz : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, 2012.

6. Citizenship social work with older people / Malcolm Payne ; Institute of Pedagogical Sciences. Opole University. - Chicago : Lyceum Books, cop. 2012.

Efekty uczenia się:

Wiedza - student/ka:

W 1 – zna terminologię anglojęzyczną używaną w pracy socjalnej

W 2 – zna literaturę obcojęzyczną

Umiejętności - student/ka:

U 1 -potrafi skutecznie reprezentować interesy osób i grup wykluczonych, w tym z wykorzystaniem języka obcego na poziomie co najmniej B2+

Kompetencje społeczne - student/ka:

K 1 – rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie z uwzględnieniem konieczności planowania własnego rozwoju

K 2 -potrafi współpracować w zespole pełniąc w nim różne role

Metody i kryteria oceniania:

Odpowiedzi ustne (60%)

Aktywność na zajęciach (40%)

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Bąkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Sławomir Kania
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www6-8 (2024-11-08)