Profilaktyka, diagnoza i terapia e-uzależnień wśród dzieci i młodzieży
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-KZK019-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Profilaktyka, diagnoza i terapia e-uzależnień wśród dzieci i młodzieży |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | Znajomość podstaw pomocy psychologicznej Wiedza w zakresie diagnozy psychologicznej dziecka |
Skrócony opis: |
W ramach zajęć poruszana będzie tematyka związana z mechanizmami podejmowania zachowań ryzykownych przez dzieci i młodzież. Omawiane będą mechanizmy uzależnień od urządzeń multimedialnych oraz zjawiska związane z nadużywaniem portali społecznościowych. |
Pełny opis: |
Zajęcia opiewają o zdobywanie wiedzy teoretycznej i praktycznej w obszarze uzależnienia behawioralnego u dzieci i młodzieży. Poruszane zostaną tematy związane z przyczynami i czynnikami chroniącymi w zakresie uzależnienia. Omówione zostaną poszczególne uzależnienia behawioralne związane z multimediami. Studenci w sposób praktyczny będą zdobywali wiedzę na temat pracy z dzieckiem uzależnionym od internetu. |
Literatura: |
Guerreschi, C., (2006). Nowe uzależnienia. Salwator: Kraków. Kozak, S., (2013). Patologia fonoholizmu. Znak: Kraków Woronowicz, B.T., (2009). Uzależnienia. Geneza, terapia, powrót do zdrowia. Wydawnictwo Media Rodzina: Poznań |
Efekty uczenia się: |
K_W01 zna terminologię używaną w psychologii oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym; K_W04 zna teoretyczne podstawy działań profilaktycznych i interwencyjnych w zakresie właściwym dla psychologii; zna zasady praktyki opartej na dowodach; ma uporządkowaną wiedzę o zdrowiu i chorobie, normie i patologii człowieka w wymiarze psychologiczym; K_U02 potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów wychowawczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych; K_K01 jest gotowy do realizowania zadań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie psychologii; angażuje się we współpracę; |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach - 40% Kolokwium zaliczeniowe - 60% |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.