Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Profilaktyka, diagnoza i terapia e-uzależnień wśród dzieci i młodzieży

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-KZK019-Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Profilaktyka, diagnoza i terapia e-uzależnień wśród dzieci i młodzieży
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Znajomość podstaw pomocy psychologicznej

Wiedza w zakresie diagnozy psychologicznej dziecka

Skrócony opis:

W ramach zajęć poruszana będzie tematyka związana z mechanizmami podejmowania zachowań ryzykownych przez dzieci i młodzież. Omawiane będą mechanizmy uzależnień od urządzeń multimedialnych oraz zjawiska związane z nadużywaniem portali społecznościowych.

Pełny opis:

Zajęcia opiewają o zdobywanie wiedzy teoretycznej i praktycznej w obszarze uzależnienia behawioralnego u dzieci i młodzieży. Poruszane zostaną tematy związane z przyczynami i czynnikami chroniącymi w zakresie uzależnienia. Omówione zostaną poszczególne uzależnienia behawioralne związane z multimediami. Studenci w sposób praktyczny będą zdobywali wiedzę na temat pracy z dzieckiem uzależnionym od internetu.

Literatura:

Guerreschi, C., (2006). Nowe uzależnienia. Salwator: Kraków.

Kozak, S., (2013). Patologia fonoholizmu. Znak: Kraków

Woronowicz, B.T., (2009). Uzależnienia. Geneza, terapia, powrót do zdrowia. Wydawnictwo Media Rodzina: Poznań

Efekty uczenia się:

K_W01 zna terminologię używaną w psychologii oraz jej zastosowanie w

dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym;

K_W04 zna teoretyczne podstawy działań profilaktycznych i

interwencyjnych w zakresie właściwym dla psychologii; zna zasady

praktyki opartej na dowodach; ma uporządkowaną wiedzę o zdrowiu

i chorobie, normie i patologii człowieka w wymiarze

psychologiczym;

K_U02 potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu

psychologii oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy

złożonych problemów wychowawczych, kulturalnych, pomocowych

i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań

praktycznych;

K_K01 jest gotowy do realizowania zadań zawodowych; wykazuje

aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w

podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań

profesjonalnych w zakresie psychologii; angażuje się we współpracę;

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach - 40%

Kolokwium zaliczeniowe - 60%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-4 (2025-05-14)