Kurs zmienny kierunkowy - Wybrane techniki pomocy psychologicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-KZK032-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kurs zmienny kierunkowy - Wybrane techniki pomocy psychologicznej |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Stawiarska-Lietzau | |
Prowadzący grup: | Monika Stawiarska-Lietzau | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3Ak-7-wV6GYF9ZPWjRydJIjaTLCYjNfPa_C3luvDRpLAg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=4b0a776c-16ba-494b-a725-d1fd3cfa00c9&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Literatura uzupełniająca: | De Jong P., Berg I. (2007). Rozmowy o rozwiązaniach. Kraków: Księgarnia Akademicka. LaDyne, R. (2021). Odetnij napięcie. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Maultsby, M., Handricks, A. (2016). ABC twoich emocji. Żnin: Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan Paul-Cavallier, F. (1997). Wizualizacja. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis |
|
Założenia: | Celem pomocy psychologicznej jest wywołanie zmian w sposobie funkcjonowania osób – w sposobie myślenia, reagowania emocjonalnego i zachowania. Wywołanie w osobie korzystającej z pomocy takiej zmiany wymaga zastosowania różnych oddziaływań, dostosowanych do potrzeb, możliwości rozwojowych czy preferencji klienta. W trakcie zajęć studenci będą mieli możliwość zapoznania się z wybranymi technikami udzielania pomocy odnoszącymi się do sfery poznawczej, emocjonalnej i behawioralnej. |
|
Skrócony opis: |
Celem pomocy psychologicznej jest wywołanie zmian w sposobie funkcjonowania osób – w sposobie myślenia, reagowania emocjonalnego i zachowania. Wywołanie w osobie korzystającej z pomocy takiej zmiany wymaga zastosowania różnych oddziaływań, dostosowanych do potrzeb, możliwości rozwojowych czy preferencji klienta. W trakcie zajęć studenci będą mieli możliwość zapoznania się z wybranymi technikami udzielania pomocy odnoszącymi się do sfery poznawczej, emocjonalnej i behawioralnej. |
|
Pełny opis: |
W czasie zajęć omawiane będą następujące zagadnienia: 1. Charakterystyka i cele pomocy psychologicznej – wprowadzenie 2. Wybrane techniki poznawcze 2. Wybrane techniki stabilizacji emocjonalnej 3. Wybrane techniki oparte na wizualizacji i metaforze 4. Wybrane techniki behawioralne |
|
Literatura: |
Czabała, Cz., Kluczyńska, S. (2015). Poradnictwo psychologiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Maultsby, M. (2013). Racjonalna terapia zachowania. Podręcznik terapii poznawczo-behawioralnej. Żnin: Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan Baker, P (1997). Metafory w psychoterapii. Teoria i praktyka. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Jan Młodkowski (1999). Wizualizacja w praktyce psychologicznej Acta Universitatis Lodziensis. Folia Psychologica 3, 61-76 |
|
Uwagi: |
Link do zajęć na MSTeams (dla 1 i 2 grupy): https://teams.microsoft.com/l/team/19%3Ak-7-wV6GYF9ZPWjRydJIjaTLCYjNfPa_C3luvDRpLAg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=4b0a776c-16ba-494b-a725-d1fd3cfa00c9&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.