Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia wpływu społecznego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-PSWPLYW-Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia wpływu społecznego
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Cele przedmiotu:

- w zakresie wiedzy (dostarczenie wiedzy dotyczącej technik wpływu społecznego)

- w zakresie umiejętności (ukształtowanie umiejętności rozpoznawania i stosowania technik wpływu społecznego)

- w zakresie kompetencji (uwrażliwienie na etyczne aspekty wywierania wpływu na innych)

Literatura:

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):

A.1. wykorzystywana podczas zajęć

1. Cialdini, R. (2013 i wcześniejsze) Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Sopot: GWP

2. Doliński, D. (2005) Techniki wpływu społecznego. Warszawa: Scholar

3. Doliński, D. (2000) Psychologia wpływu społecznego. Wrocław: Ossolineum

4. Cialdini, R. (2017) Pre-swazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego. Sopot: GWP

Uzupełniająca:

Kulesza, W. (2016) EFEKT KAMELEONA. Psychologia naśladownictwa. Warszawa: Scholar

Cialdini, R. (2013) ZASADY WYWIERANIE WPŁYWU NA LUDZI Teoria i praktyka Komiks. Warszawa:Helion

Walczak, R. (2014). The effect of material possessions on person evaluation. In . M. Mokrys and S. Badura (eds.), Proceedings in Quaesti. The second year of Virtual Multidisciplinary Conference QUAESTI. Zilina: EDIS – Publishing Institution of the University of Zilina (p.282-286) ISBN 978-80-554-0959-7.

Walczak, R. (2010) Przedmioty i ich symboliczne znaczenie w kreowaniu wizerunku współczesnego człowieka. W. B. Jan-da-Dębek (red.) Psychologia współczesnego człowieka (s. 61-70) Wrocław: Oficyna wydawnicza ATUT

Efekty uczenia się:

Wiedza

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:

• scharakteryzować wybrane techniki wpływu społecznego

• wymienić i opisać efektywność i warunki skuteczność wpływu społecznego;

• zrozumieć zasady działania wpływu społecznego

Umiejętności

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność:

• wytłumaczyć/objaśniać jak działają techniki wpływu społecznego

• wykorzystywać wpływ społeczny do zwiększania skuteczności oddziaływań interpersonalnych

Kompetencje społeczne

w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:

• pogłębioną świadomość zasad wywierania wpływu

• rozwagę/dojrzałość w zakresie stosowania wpływu społecznego

• odpowiedzialność w kontakcie z innymi ludźmi

Metody i kryteria oceniania:

B. Formy zaliczenia:

1. Wykład: …

• Egzamin pisemny, łączący pytania zamknięte i otwarte•

C. Podstawowe kryteria:

Trzeba uzyskać 50%+1 punktów, żeby zdać. Ocena bardzo dobra dla 10% najlepszych prac. Reszta ocen zgodnie z rozkładem punktów

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www5-4 (2025-05-14)