Rozwój pracowników (Assessment i Development Center)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-ROZWOJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rozwój pracowników (Assessment i Development Center) |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania: | Student posiada wiedzę z zakresu psychologii społecznej, ze szczególnym uwzględnieniem procesów grupowych, a także posiada wiedzę z psychologii motywacji oraz różnic indywidualnych oraz psychologii osobowości. Student posiada wiedzę i umiejętności z obszaru projektowania szkoleń, doboru podstawowych metod i narzędzi oraz ewaluacji efektów. |
Literatura uzupełniająca: | Kopeć J., Piwowarczyk J., (2008): Wybrane instrumenty rozwoju personelu, Wyd. UEK, Kraków Andrzejczak A.: (2010): Projektowanie i realizacja szkoleń. PWE, Warszawa |
Nakład pracy studenta: | • udział w wykładach: 15 h • zadania do samodzielnego wykonania poza godzi-na- mi zajęć: 5 h • realizacja złożonych zadań projektowych: 10 h • udział w konsultacjach z nauczycielem: 10 h • samodzielne przygotowanie do zaliczenia i obec-ność na nim: 15 h Suma 15 h = 1 ECTS |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu będzie zapoznanie studentów z Assessment Center (AC) / Development Center (DC) - jednym z najefektywniejszych sposobów oceny pracowników (kandydatów) we współczesnym zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz przećwiczenie wybranych narzędzi i technik stosowanych o ośrodkach oceny. |
Pełny opis: |
Treści programowe: Assessment Center - podstawowe założenia Kryteria oceny w metodzie Assessment Center Przedmiot oceny - kompetencje Przykłady definicji i przyporządkowanych im tzw. wymiarów wskaźników behawioralnych Model Kompetencji Zawodowych - kompetencje wchodzące w jego skład Macierz oceny kompetencji Systematyzacja technik i narzędzi realizowanych w centrum oceny Struktura assessment/development center Assessorzy - ich zadana i kompetencje Raport z AC /DC |
Literatura: |
Januszkiewicz K., (2009): Rozwój zawodowy pracownika, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2. Suchar M., (2003) Kariera i rozwój zawodowy, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Z. z o.o., Gdańsk Łaguna, M. (2008). Szkolenia. Jak je prowadzić, by... GWP, Gdańsk |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy: Dowodzi zasadności rozwoju pracowników w organizacji Charakteryzuje metody i techniki rozwoju pracowników wykorzystywane w Assesment i Development Center Rozróżnia potrzeby rozwojowe pracowników w różnych fazach ich rozwoju W zakresie umiejętności: Potrafi zaprojektować podstawową sesję assessment lub/i development center Określa mocne i słabe strony metod i technik rozwoju pracowników w danych warunkach Opracowuje profile kompetencji dla typowych stanowisk pracy W zakresie kompetencji: Dba o zaplanowanie własnej kariery zawodowej Jest gotów do dokonania świadomego wyboru ścieżki swojego rozwoju zawodowego |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: wykład dyskusja praca w grupach ćwiczenia i gry szkoleniowe Zaliczenie: Ocena aktywności w trakcie zajęć Praca grupowa – pisemna - Zaprojektowanie, przeprowadzenie i podsumowanie fragmentu sesji assessment center. Nieobecności na zajęciach wymagają wykonania dodatkowego ćwi-cze-nia zaliczeniowego celem uzupełnienie materiału. W ramach zajęć ćwiczeniowych można zdobyć 60 punktów, z czego do zaliczenia koniecznych jest minimum 31. Punktacja do oceny z ćwiczeń: 31-36 -dst 37-42 - dst plus 43-48 - db 49-54 - db plus 55-60 - bdb |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Błońska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Błońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.