Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rozwój pracowników (Assessment i Development Center)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-ROZWOJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rozwój pracowników (Assessment i Development Center)
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania:

Student posiada wiedzę z zakresu psychologii społecznej, ze szczególnym uwzględnieniem procesów grupowych, a także posiada wiedzę z psychologii motywacji oraz różnic indywidualnych oraz psychologii osobowości. Student posiada wiedzę i umiejętności z obszaru projektowania szkoleń, doboru podstawowych metod i narzędzi oraz ewaluacji efektów.

Literatura uzupełniająca:

Kopeć J., Piwowarczyk J., (2008): Wybrane instrumenty rozwoju personelu, Wyd. UEK, Kraków

Andrzejczak A.: (2010): Projektowanie i realizacja szkoleń. PWE, Warszawa


Nakład pracy studenta:

• udział w wykładach: 15 h

• zadania do samodzielnego wykonania poza godzi-na-

mi zajęć: 5 h

• realizacja złożonych zadań projektowych: 10 h

• udział w konsultacjach z nauczycielem: 10 h

• samodzielne przygotowanie do zaliczenia i obec-ność

na nim: 15 h


Suma 15 h = 1 ECTS


Skrócony opis:

Celem przedmiotu będzie zapoznanie studentów z Assessment Center (AC) / Development Center (DC) - jednym z najefektywniejszych sposobów oceny pracowników (kandydatów) we współczesnym zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz przećwiczenie wybranych narzędzi i technik stosowanych o ośrodkach oceny.

Pełny opis:

Treści programowe:

Assessment Center - podstawowe założenia

Kryteria oceny w metodzie Assessment Center

Przedmiot oceny - kompetencje

Przykłady definicji i przyporządkowanych im tzw. wymiarów wskaźników behawioralnych

Model Kompetencji Zawodowych - kompetencje wchodzące w jego skład

Macierz oceny kompetencji

Systematyzacja technik i narzędzi realizowanych w centrum oceny

Struktura assessment/development center

Assessorzy - ich zadana i kompetencje

Raport z AC /DC

Literatura:

Januszkiewicz K., (2009): Rozwój zawodowy pracownika, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2. Suchar M., (2003) Kariera i rozwój zawodowy, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Z. z o.o., Gdańsk

Łaguna, M. (2008). Szkolenia. Jak je prowadzić, by... GWP, Gdańsk

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy:

Dowodzi zasadności rozwoju pracowników w organizacji

Charakteryzuje metody i techniki rozwoju pracowników wykorzystywane w Assesment i Development Center

Rozróżnia potrzeby rozwojowe pracowników w różnych fazach ich rozwoju

W zakresie umiejętności:

Potrafi zaprojektować podstawową sesję assessment lub/i development center

Określa mocne i słabe strony metod i technik rozwoju pracowników w danych warunkach

Opracowuje profile kompetencji dla typowych stanowisk pracy

W zakresie kompetencji:

Dba o zaplanowanie własnej kariery zawodowej

Jest gotów do dokonania świadomego wyboru ścieżki swojego rozwoju zawodowego

Metody i kryteria oceniania:

Metody:

wykład

dyskusja

praca w grupach

ćwiczenia i gry szkoleniowe

Zaliczenie: Ocena aktywności w trakcie zajęć

Praca grupowa – pisemna - Zaprojektowanie, przeprowadzenie i podsumowanie fragmentu sesji assessment center.

Nieobecności na zajęciach wymagają wykonania dodatkowego ćwi-cze-nia zaliczeniowego celem uzupełnienie materiału.

W ramach zajęć ćwiczeniowych można zdobyć 60 punktów, z czego do zaliczenia koniecznych jest minimum 31.

Punktacja do oceny z ćwiczeń:

31-36 -dst

37-42 - dst plus

43-48 - db

49-54 - db plus

55-60 - bdb

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Błońska
Prowadzący grup: Katarzyna Błońska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-4 (2025-05-14)