Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-SEMMGR2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
20.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Liczba punktów ECTS: 4 udział w zajęciach laboratorium: 30h przygotowanie do zajęć laboratorium:35h zadania do samodzielnego wykonania poza godzinami zajęć: 32h udział w konsultacjach bezpośrednich lub internetowych z nauczycielem: 2h Suma 100 h = 4 ECTS Wymagania wstępne: Znać zasady edycji tekstu, zapisów bibliograficznych oraz umiejętność krytycznej analizy tekstu Status przedmiotu: obowiązkowy |
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: - w zakresie wiedzy: dostarczenie pogłębionej wiedzy z zakresu tematyki realizowanej na seminarium oraz zasad realizacji projektów badawczych - w zakresie umiejętności: ukształtowanie umiejętności realizacji projektów badawczych oraz redagowania testów naukowych - w zakresie kompetencji: nabycie gotowości do realizowania zadań zawodowych w zakresie psychologii oraz wrażliwości na etykę pracy psychologa Metody dydaktyczne • rozwiązywanie zadań problemowych • polemiki na forum grupy • elementy wykładu • indywidualne projekty Treści programowe: Treści realizowanych podczas zajęć, przy czym uwzględnia się podział na poszczególne formy zajęć, na przykład: A. Problematyka seminarium: 1. Testowanie empiryczne modelu badawczego 2. Analiza i dyskusja uzyskanych wyników oraz przygotowanie części empirycznej pracy magisterskiej B. Przygotowanie finalnej wersji pracy magisterskiej |
Literatura: |
Wykaz literatury* A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): A.1. wykorzystywana podczas zajęć Brzeziński J. (2010). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN Nęcka, E., Stocki, R., Jak pisać prace z psychologii. E-book Harasimczuk J., Cieciuch J., (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA: Liberi Libri Francuz P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: KUL Cypryańska M., Bedyńska S. (2013). Statystyczny drogowskaz 1 Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Sedno A.2. studiowana samodzielnie przez studenta W zależności od wybranego tematu pracy pisemnej |
Efekty uczenia się: |
Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: znać terminologię używaną w psychologii oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym; mieć pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o charakterze, źródłach i miejscu psychologii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk; znać i rozumieć podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz norm etycznych i zawodowych, Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student: posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, przetwarzania i interpretowania informacji na temat zjawisk psychologicznych i społecznych rozmaitej natury, przy wykorzystaniu różnych źródeł z zastosowaniem technologii informatycznej (ICT) : rozróżnia orientacje w metodologii badań psychologicznych, formułuje i rozwiązuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody i techniki oraz konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny psychologii; Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje: rozumienie potrzeby dalszego rozwoju jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; Potrafi zachować krytycyzm wobec odbieranych treści. |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma i sposób zaliczenia oraz podstawowe kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne Sposób zaliczenia*: • zaliczenie z oceną Formy zaliczenia: 1. seminarium: wykonanie pracy magisterskiej: Semestr I o Zakończenie badań empirycznych. Semestr II o Końcowe analizy statystyczne, interpretacja i dyskusja wyników, napisanie i złożenie pracy magisterskiej C. Podstawowe kryteria: • przyjęcie finalnej wersji pracy magisterskiej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN SEM-MGR
WT ŚR SEM-MGR
SEM-MGR
SEM-MGR
CZ SEM-MGR
SEM-MGR
PT SEM-MGR
SEM-MGR
|
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Bokszczanin, Dariusz Krok, Anna Machnik-Czerwik, Barbara Mróz, Aleksandra Rogowska, Katarzyna Skałacka, Radosław Walczak, Tomasz Wirga | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Błońska, Anna Bokszczanin, Dariusz Krok, Anna Machnik-Czerwik, Barbara Mróz, Grzegorz Pajestka, Aleksandra Rogowska, Katarzyna Skałacka, Radosław Walczak, Tomasz Wirga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.