Warsztaty psychologiczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-WARPS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty psychologiczne |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Literatura uzupełniająca: | Uzupełniająca: Cenin, M. (1993). Trening psychologiczny: analiza efektywności w trudnych sytuacjach zadaniowych. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Mellibruda, J. (1988). Program treningu interpersonalnego dla nauczycieli. Instytut Kształcenia Nauczycieli, Warszawa. McKay, M. M. Davis, P. Faning (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk: GWP. Kirby A. (2016). Gry szkoleniowe - materiały dla trenerów. (dostępne w czytelni IP). Król-Fijewska M. (1991). Trening asertywności. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości PTP. Król-Fijewska M. (1992). Stanowczo, łagodnie, bez leku czyli 13 wykładów o asertywności. Warszawa: INTRA. . |
Skrócony opis: |
Warsztaty składają się z dwóch części. Celem I części jest doskonalenie umiejętności interpersonalnych. Proponowane będą ćwiczenia, które pozwalają studentom poszerzyć samoświadomość – poznać swój potencjał oraz bariery rozwoju osobistego i zawodowego. Celem części II jest rozwój umiejętności związanych z planowaniem kariery zawodowej i efektywnym poszukiwaniem pracy. |
Pełny opis: |
Część I Kontrakt z grupą i oczekiwania wobec warsztatów. Ćwiczenia rozwijające: 1. świadomość własnych celów życiowych i systemu wartości; 2. otwartość i zaufanie; 3. rozumienie własnych nawyków i schematów zachowań; 4. akceptację siebie samego i innych ludzi; 5. świadomość, jak reagują na mnie ludzie oraz umiejętność przyjmowania informacji zwrotnej o swoim zachowaniu; 6. odwagę wyrażenia siebie; 7. świadomość tego jakie przyjmuję role w grupie. Część II. 1. Odkrywanie mojego potencjału jako pracownika i ustalanie celów zawodowych. 2. Jak szukać pracy? Skuteczne i nieskuteczne techniki poszukiwania pracy (ćwiczenia „w terenie"). 3. Autoprezentacja i umiejętności negocjacyjne podczas rozmowy kwalifikacyjnej. |
Literatura: |
Wykaz literatury* Podstawowa: Bolles, R. (2011). Jakiego koloru jest twój spadochron? StudioEMKA. Jedliński, K. (2008). Trening interpersonalny. Virtualo. Johnson, D.,(1992). Podaj dłoń. Warszawa: IPZ. Kossowska M., Jarmuż S., Witkowski T. (2008). Psychologia dla trenerów. Kraków: ABC. Wolters Kluwer business. Smółka P. (2016). Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych. Kraków: ABC. Wolters Kluwer business. Zaborowski, Z. (1997). Trening interpersonalny: podstawy teoretyczne: procesy, techniki. Wydawnictwo Naukowe " Scholar". |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Znajomość założeń, formy i funkcji treningu interpersonalnego. Rozumienie roli i pracy trenera i metod oceny ewaluacji skuteczności takich form rozwoju. Umiejętności Umiejętność opracowania programu treningu adekwatnie do potrzeb i profilu grupy Umiejętność przeprowadzenia wybranego ćwiczenia warsztatowego Kompetencje społeczne świadomości własnych myśli, uczuć i zachowań, lepszemu rozumieniu siebie i innych; otwarcie na eksperymentowanie z nowymi, bardziej korzystnymi sposobami kontaktu interpersonalnego; Świadomość w jaki sposób można kierować rozwojem własnych umiejętności psychospołecznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
B. Formy zaliczenia: • ocena uczestnictwa w zajęciach C. Podstawowe kryteria: • obecność na zajęciach • aktywność na zajęciach • praca samodzielna podczas treningu • praca w podgrupach • poziom zaangażowania w zajęcia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.