Scientific research
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.17.E.484 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Scientific research |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Ekonomia stacjonarne magisterskie - specj. Sustainable Development Harmonogram I roku Ekonomii SD- studia stacjonarne II' sem. Letni Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy) |
Strona przedmiotu: | http://we.uni.opole.pl |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | 2nd degree |
Kierunek studiów: | economics |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | III |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | Credited subjects: Macroeconomics, Statistics. |
Literatura uzupełniająca: | 1. F. Ecarnot, M.-F. Seronde, R. Chopard, F. Schiele, N. Meneveau, Writing a scientific article: A step-by-step guide for beginners, European Geriatric Medicine, Volume 6, Issue 6, 2015, 573-579, ISSN 1878-7649, https://doi.org/10.1016/j.eurger.2015.08.005 |
Nakład pracy studenta: | Bilans nakładu pracy przeciętnego studenta - udział w zajęciach: 60 godz. - przygotowanie do zaliczenia: 20+20 godz. - konsultacje: 25 godz. Łączny nakład pracy studenta 125 godz. |
Założenia: | Acquiring by the student the knowledge of various research methods used in economics and the ability to apply them to solving practical and theoretical problems, which are part of a broader student’s own research. |
Pełny opis: |
1. The importance of scientific works in the development of the discipline 2. Sources of scientific information and their role in creating scientific studies in the field of economics 3. Technique of writing a research paper - work structure, formal and editorial requirements 4. Principles of formulating goals, questions and research hypotheses 5. Research methods used in the process of creating scientific papers 6. Data collection methods 7. The use of IT and statistical tools in the process of creating scientific papers 8. Principles of processing own research results 9. Forms of presenting the results of own research 10. Researcher's workshop - case studies and analysis of selected source materials as an exemplification of scientific research practice in the field of economics |
Literatura: |
1. S. Ch. Parija, V. Kate, Writing and Publishing a Scientific Research Paper, Springer Nature, Singapore Pte Ltd. 2017, 2. B. Kenneth, Planning and Managing Scientifc Research A guide for the beginning researcher, ANU Press, Canberra 2014, 3. Sadler, T. D., & McKinney, L. (2010). Scientific Research for Undergraduate Students: A Review of the Literature. Journal of College Science Teaching, 39(5). |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: 1. Student knows the advanced methodology of research in the field of social sciences 2. Student knows the dilemmas of modern civilization as well as the methods and tools used to solve them, including the field of complex economic and social problems 3. Student knows the economic, legal and other conditions and concepts related to economic research UMIEJĘTNOŚCI: 1. Student is able to use the possessed economic knowledge - to state and solve problems concerning economic phenomena and processes, and perform tasks by: - proper selection of sources and information derived from them, evaluation, critical analysis, synthesis as well as creative interpretation and presentation of this information, - selection and use of appropriate methods and tools, including advanced information and communication techniques (ICT) KOMPETENCJE SPOŁECZNE: 1. Student is involved in duties and responsible for preparing the work on time. 2. Student is involved in duties and responsible for preparing the work on time. Obserwacja postępu pracy studenta, praca pisemna |
Metody i kryteria oceniania: |
Obserwacja postępu pracy studenta, praca pisemna Ocena podsumowująca: opracowanie indywidualnych koncepcji prac badawczych zawierających precyzyjne sformułowanie problemu badawczego, pytań i hipotez badawczych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Maciejasz | |
Prowadzący grup: | Marta Maciejasz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.