Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Scientific research

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4.17.E.484
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Scientific research
Jednostka: Instytut Ekonomii i Finansów
Grupy: Ekonomia stacjonarne magisterskie - specj. Sustainable Development
Harmonogram I roku Ekonomii SD- studia stacjonarne II' sem. Letni
Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Strona przedmiotu: http://we.uni.opole.pl
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

2nd degree

Kierunek studiów:

economics

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

III

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria monograficzne

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Credited subjects: Macroeconomics, Statistics.

Literatura uzupełniająca:

1. F. Ecarnot, M.-F. Seronde, R. Chopard, F. Schiele, N. Meneveau, Writing a scientific article: A step-by-step guide for beginners, European Geriatric Medicine, Volume 6, Issue 6, 2015, 573-579, ISSN 1878-7649, https://doi.org/10.1016/j.eurger.2015.08.005

Nakład pracy studenta:

Bilans nakładu pracy przeciętnego studenta - udział w zajęciach: 60 godz.

- przygotowanie do zaliczenia: 20+20 godz.

- konsultacje: 25 godz.

Łączny nakład pracy studenta 125 godz.


Założenia:

Acquiring by the student the knowledge of various research methods used in economics and the ability to apply them to solving practical and theoretical problems, which are part of a broader student’s own research.

Pełny opis:

1. The importance of scientific works in the development of the discipline

2. Sources of scientific information and their role in creating scientific studies in the field of economics

3. Technique of writing a research paper - work structure, formal and editorial requirements

4. Principles of formulating goals, questions and research hypotheses

5. Research methods used in the process of creating scientific papers

6. Data collection methods

7. The use of IT and statistical tools in the process of creating scientific papers

8. Principles of processing own research results

9. Forms of presenting the results of own research

10. Researcher's workshop - case studies and analysis of selected source materials as an exemplification of scientific research practice in the field of economics

Literatura:

1. S. Ch. Parija, V. Kate, Writing and Publishing a Scientific Research Paper, Springer Nature, Singapore Pte Ltd. 2017,

2. B. Kenneth, Planning and Managing Scientifc Research A guide for the beginning researcher, ANU Press, Canberra 2014,

3. Sadler, T. D., & McKinney, L. (2010). Scientific Research for Undergraduate Students: A Review of the Literature. Journal of College Science Teaching, 39(5).

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

1. Student knows the advanced methodology of research in the field of social sciences

2. Student knows the dilemmas of modern civilization as well as the methods and tools used to solve them, including the field of complex economic and social problems

3. Student knows the economic, legal and other conditions and concepts related to economic research

UMIEJĘTNOŚCI:

1. Student is able to use the possessed economic knowledge - to state and solve problems concerning economic phenomena and processes, and perform tasks by:

- proper selection of sources and information derived from them, evaluation, critical analysis, synthesis as well as creative interpretation and presentation of this information,

- selection and use of appropriate methods and tools, including advanced information and communication techniques (ICT)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

1. Student is involved in duties and responsible for preparing the work on time.

2. Student is involved in duties and responsible for preparing the work on time. Obserwacja postępu pracy studenta, praca pisemna

Metody i kryteria oceniania:

Obserwacja postępu pracy studenta, praca pisemna

Ocena podsumowująca: opracowanie indywidualnych koncepcji prac badawczych zawierających precyzyjne sformułowanie problemu badawczego, pytań i hipotez badawczych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Maciejasz
Prowadzący grup: Marta Maciejasz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-2 (2025-04-29)