Master's seminar
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.17.E.503 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Master's seminar |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Harmonogram II roku Ekonomii SD- studia stacjonarne II' semestr letni |
Punkty ECTS i inne: |
20.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | II degree |
Kierunek studiów: | Ekonomia |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | IV |
Profil kształcenia: | Sustainable development |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | Credited: MA seminar IIIrd semester |
Literatura uzupełniająca: | F. Ecarnot, M.-F. Seronde, R. Chopard, F. Schiele, N. Meneveau, Writing a scientific article: A step-by-step guide for beginners, European Geriatric Medicine, Volume 6, Issue 6, 2015, 573-579, ISSN 1878-7649, https://doi.org/10.1016/j.eurger.2015.08.005 |
Nakład pracy studenta: | Bilans nakładu pracy przeciętnego studenta - udział w seminarium: 60 godz. - studia literaturowe, rozpoznanie materiałów źródłowych: 60 godz. - przygotowywanie kolejnych fragmentów prac dyplomowych: 370 godz. - udział w konsultacjach: 60 godz., w tym w 4 semestrze 50 godz. z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość Łączny nakład pracy studenta 550 godz. |
Założenia: | Writing and defence of the thesis in economics |
Pełny opis: |
Introduction of formal and substantive requirements for MA theses Discussion of the scope of research issues in terms of consistency with students' interests Formulating the topics of work, theses, goals and research problems Constructing and discussing thesis plans Discussion over the written chapters of MA theses Discussion over the defence of theses |
Literatura: |
1. S. Ch. Parija, V. Kate, Writing and Publishing a Scientific Research Paper, Springer Nature, Singapore Pte Ltd. 2017, 2. B. Kenneth, Planning and Managing Scientifc Research A guide for the beginning researcher, ANU Press, Canberra 2014, 3. Sadler, T. D., & McKinney, L. (2010). Scientific Research for Undergraduate Students: A Review of the Literature. Journal of College Science Teaching, 39(5). |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1 Student knows the dilemmas of modern civilization as well as the methods and tools used to solve them, including the field of complex economic and social problems 2 Student knows the economic, legal and other conditions and concepts related to economic research 3 Student knows the rules of managing intellectual property rights UMIEJĘTNOŚCI 1 Student is able to state and solve economic problems thanks to: - proper selection of sources and information derived from them, evaluation, critical analysis, synthesis as well as creative interpretation and presentation of this information, - selection and application of appropriate research methods The student uses actual and proper legal cases during research analysis. 2 Student is able to plan and implement his own learning proces throughout life independently and direct others in this field KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1 Student is ready to evaluate the received content critically, recognize the importance of knowledge in solving cognitive and practical problems in the field of economics |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca magisterska Obserwacja studenta podczas zajęć |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM-DYP
ŚR SEM-DYP
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium dyplomowe, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Jasińska-Biliczak, Marta Maciejasz, Dominika Malchar-Michalska | |
Prowadzący grup: | Anna Jasińska-Biliczak, Marta Maciejasz, Dominika Malchar-Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium dyplomowe - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.