Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Instrumenty zarządzania marketingowego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4.L.P.16
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Instrumenty zarządzania marketingowego
Jednostka: Instytut Ekonomii i Finansów
Grupy: Harmonogram I roku Logistyki - studia stacjonarne II' semestr letni
Harmonogram I roku Logistyki- studia stacjonarne II' sem. Letni
Logistyka - profil praktyczny, II stopień, 2-letnie, stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Literatura uzupełniająca:

1. Garbarski, L. (red.). Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania. PWE. Warszawa: 2011.

2. Liu, Q., Steenburgh, T., Gupta, S., The Cross Attributes Flexible Substitution Logit: Uncovering Category Expansion and Share Impacts of Marketing Instruments. Marketing Science. 2014, Vol.34(1), p.144-159.


Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą marketingu, a w szczególności podstawowymi instrumentami marketingu mix. Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z zasadami przeprowadzenia segmentacji rynku, a także umiejętnego zastosowania instrumentów marketingowych. Nie bez znaczenia jest także zapoznanie studentów z procedurą sporządzenia strategii marketingowej oraz dostosowywania do niej instrumentów realizacji

Pełny opis:

Pojęcie i istota marketingu

Marketing a warunki działania

Postępowanie konsumenta na runku

Segmentacja rynku i plasowanie produktów na rynku

Zarządzanie produktem i dystrybucja

Zarządzanie ceną i komunikacją marketingową

Wykorzystanie instrumentów marketingu 3.0

Literatura:

1. Kauf, S., Bruska, A. Planistyczne aspekty zarządzania marketingowego. Opole: 2007.

2. Kauf, S., Kramarz, M., Sadowski, A. Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Kontekst zrównoważonego rozwoju. PWN. Warszawa: 2019.

3. Kotler, Ph., Keller, K.L. Marketing. Dom Wydawniczy Rebis. Poznań: 2012.

4. Królewski, J., Sala, P. E-marketing. PWN. Warszawa: 2013.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Student ma podstawową wiedzę o procesach, zjawiskach zachodzących w relacji marketing - rynek, ma podstawową wiedzę o instrumentach marketingu, oraz o postępowaniu nabywcy i jego zachowaniu na rynku, zna także właściwe metody i narzędzia wykorzystywane w marketingu

Student posiada podstawową wiedzę na temat poszczególnych etapów wdrażania koncepcji marketingowej oraz ogólne zasady procesu komunikacji pomiędzy konsumentem a sprzedawcą

UMIEJĘTNOŚCI

Student potrafi prawidłowo posługiwać się systemami rynkowymi przy rozwiązaniu wybranych problemów z zakresu marketingu.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Absolwent jest gotów do działań przedsiębiorczych i innowacyjnych związanych z wykorzystaniem instrumentów marketingu w zarządzaniu

Metody i kryteria oceniania:

F1 Kolokwium pisemne z pytaniami opisowymi i problemowymi (95%)

F2 Aktywność studentów, przejawiająca się poprzez udział w dyskusji, samodzielne formułowanie pytań dotyczących omawianego tematu (5%)

Ocena podsumowująca:

Średnia ważona ocen wynikająca z ocen formujących F1-F2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marlena Jaworska, Sabina Wyrwich-Płotka
Prowadzący grup: Marlena Jaworska, Sabina Wyrwich-Płotka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www5-2 (2025-04-29)