Instrumenty zarządzania marketingowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.L.P.16 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Instrumenty zarządzania marketingowego |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Harmonogram I roku Logistyki - studia stacjonarne II' semestr letni Harmonogram I roku Logistyki- studia stacjonarne II' sem. Letni Logistyka - profil praktyczny, II stopień, 2-letnie, stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Literatura uzupełniająca: | 1. Garbarski, L. (red.). Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania. PWE. Warszawa: 2011. 2. Liu, Q., Steenburgh, T., Gupta, S., The Cross Attributes Flexible Substitution Logit: Uncovering Category Expansion and Share Impacts of Marketing Instruments. Marketing Science. 2014, Vol.34(1), p.144-159. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą marketingu, a w szczególności podstawowymi instrumentami marketingu mix. Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z zasadami przeprowadzenia segmentacji rynku, a także umiejętnego zastosowania instrumentów marketingowych. Nie bez znaczenia jest także zapoznanie studentów z procedurą sporządzenia strategii marketingowej oraz dostosowywania do niej instrumentów realizacji |
Pełny opis: |
Pojęcie i istota marketingu Marketing a warunki działania Postępowanie konsumenta na runku Segmentacja rynku i plasowanie produktów na rynku Zarządzanie produktem i dystrybucja Zarządzanie ceną i komunikacją marketingową Wykorzystanie instrumentów marketingu 3.0 |
Literatura: |
1. Kauf, S., Bruska, A. Planistyczne aspekty zarządzania marketingowego. Opole: 2007. 2. Kauf, S., Kramarz, M., Sadowski, A. Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Kontekst zrównoważonego rozwoju. PWN. Warszawa: 2019. 3. Kotler, Ph., Keller, K.L. Marketing. Dom Wydawniczy Rebis. Poznań: 2012. 4. Królewski, J., Sala, P. E-marketing. PWN. Warszawa: 2013. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student ma podstawową wiedzę o procesach, zjawiskach zachodzących w relacji marketing - rynek, ma podstawową wiedzę o instrumentach marketingu, oraz o postępowaniu nabywcy i jego zachowaniu na rynku, zna także właściwe metody i narzędzia wykorzystywane w marketingu Student posiada podstawową wiedzę na temat poszczególnych etapów wdrażania koncepcji marketingowej oraz ogólne zasady procesu komunikacji pomiędzy konsumentem a sprzedawcą UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi prawidłowo posługiwać się systemami rynkowymi przy rozwiązaniu wybranych problemów z zakresu marketingu. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Absolwent jest gotów do działań przedsiębiorczych i innowacyjnych związanych z wykorzystaniem instrumentów marketingu w zarządzaniu |
Metody i kryteria oceniania: |
F1 Kolokwium pisemne z pytaniami opisowymi i problemowymi (95%) F2 Aktywność studentów, przejawiająca się poprzez udział w dyskusji, samodzielne formułowanie pytań dotyczących omawianego tematu (5%) Ocena podsumowująca: Średnia ważona ocen wynikająca z ocen formujących F1-F2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Jaworska, Sabina Wyrwich-Płotka | |
Prowadzący grup: | Marlena Jaworska, Sabina Wyrwich-Płotka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.