Seminarium dyplomowe I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 6.19-SD |
Kod Erasmus / ISCED: |
06.9
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe I |
Jednostka: | Instytut Inżynierii Środowiska i Biotechnologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
C1 Zapoznanie studentów z formułowaniem przedstawianego problemu technicznego, czy naukowego, formowaniem myśli oraz metodyką redagowania prac dyplomowych i naukowych. C2 Zapoznanie studentów z zasadami kompozycji, konstruowaniem planu pracy, z poszukiwaniem i sposobami korzystania z literatury specjalistycznej, C3 Zapoznanie Studentów z opracowywaniem wyników badań, formułowaniem wniosków, techniką pisania i prezentowaniem rezultatów pracy. C4 Zapoznanie studentów z formalnymi wymaganiami wykonywanych opracowań, zagadnieniami ochrony własności intelektualnej oraz zagadnieniami unikania i konsekwencjami plagiatu. C5 Zapoznanie studentów z metodami prezentacji wykonanych opracowań ze szczególnym uwzględnieniem pracy dyplomowej. |
Pełny opis: |
S1 – Cel, treść i tezy pracy oraz metodyka realizacji pracy dyplomowej. S2 –Konspekt i układ pracy dyplomowej. Estetyka i strona formalna pracy. S3 – Literatura przedmiotu –zbieranie materiałów oraz studiowanie i korzystanie z literatury naukowej. Redakcja części wstępnej pracy i zasady kompozycji tekstu. S4 – Wymagania formalne pracy i opis bibliograficzny literatury. Materiał, dobór narzędzi badawczych, wyniki i dyskusja oraz sformułowanie wniosków. S5 – Opracowanie streszczenie i podsumowania. Ochrony własności intelektualnej - plagiat. Przygotowanie prezentacji pracy przy pomocy programu Power Point. S6 – Sformułowanie problemu i celu pracy, postawienie i weryfikacja hipotez, cytowanie źródeł polsko i obcojęzycznych – ćwiczenia praktyczne. S7 – Organizacja, szczegółowe opracowanie oraz analiza materiału badawczego, wyniki i dyskusja, sformułowanie wniosków (podsumowanie) - zajęcia praktyczne. S8 – Redagowanie poszczególnych rozdziałów pracy dyplomowej - zajęcia praktyczne oraz analiza najnowszych tendencji występujących w wybranych dziedzinach nauki. S9 ÷S11 - Referowanie stanu zaawansowania prac dyplomowych – dyskusja i analiza przedstawionych prac i sposobu ich prezentacji (części I pracy dyplomowej) oraz analiza najnowszych tendencji występujących w wybranych dziedzinach nauki.. S12 ÷S14 – Przygotowywanie prezentacji multimedialnej wykonywanej pracy dyplomowej (części I. i II. pracy) - dyskusja i analiza przedstawionych prac i sposobu ich prezentacji oraz analiza najnowszych tendencji występujących w wybranych dziedzinach nauki. S15 – Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Zaliczenie zajęć. |
Literatura: |
1 Szkutnik Z.: Metodyka pisania pracy dyplomowej. Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2007. 2 Węglińska M.: Jak pisać prace magisterską. Poradnik dla studentów. Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 1997 3 Weiner J.: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. WNT, Warszawa 2000 4 Pudlo A.: Prace magisterski i licencjackie. Wskazówki dla studentów. Wyd. Prawnicze PWN, Warszawa 2000 5 Domańska-Baer A.: Co pracownik i student szkoły wyższej o prawie autorski wiedzieć powinien. Informator wyd. przez MEN. Warszawa 6 PN /N - 01150. Zasady skracania tytułów czasopism i wydawnictw zbiorowych. 7 PN /N - 1168. Streszczenie autorskie artykułu. 8 PN /N - 01118. Wykresy. 9 Ustawa o ochronie własności intelektualnej oraz publikacje naukowe. |
Efekty uczenia się: |
EK 1 Student potrafi przedstawić podstawowe reguły związane z metodologią pisania prac dyplomowych oraz samodzielnie i kreatywnie korzystać z literatury technicznej i naukowej. EK 2 Student potrafi i zna zasady kompozycji i konstruowania planu pracy, przedstawiania problemu technicznego oraz opanował technikę pisania prac. EK 3 Student potrafi opracowywać wyniki badań, formułować wnioski i zaprezentować rezultaty pracy w postaci opracowanego autoreferatu. EK 4 Student potrafi zinterpretować przepisy dotyczące ochrony własności intelektualnej oraz nie popełniać plagiatu. EK 5 Student potrafi zastosować - wykorzystać program komputerowy Power Point do przedstawiania wyników opracowań. |
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY (F - FORMUJĄCA, P - PODSUMOWUJĄCA) F1. Ocena stopnia przygotowania studentów do zagadnień rozpatrywanych na zajęciach. F2. Ocena poziomu redakcji oraz udziału w dyskusjach i analizach wykonywanych prac. F3. Ocena multimedialnej prezentacji pracy. P1. Zaliczenie na ocenę - średnią z prezentowanych zagadnień, referatów i aktywności na zajęciach seminaryjnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.