Mulimedia projects
General data
Course ID: | 6.4-PMul |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Mulimedia projects |
Name in Polish: | Projekty multimedialne |
Organizational unit: | Institute of Environmental Engineering and Biotechnology |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Supplementary literature: | (in Polish) Danowski B., Komputerowy montaż wideo. Ćwiczenia praktyczne. Helion, Gliwice Kołodziej P., Komputerowe studio muzyczne i nie tylko. Przewodnik. Helion, Gliwice, 2007 Oberlan Ł., GIMP. Domowe studio graficzne. Ćwiczenia. Helion, Gliwice 2003 |
Short description: |
(in Polish) Przekazanie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu przetwarzania mediów cyfrowych różnego typu: obrazów rastrowych i wektorowych, animacji trójwymiarowej, dźwięku oraz filmów wideo. |
Full description: |
(in Polish) Wykład: W. 1 Metody przetwarzania plików multimedialnych z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania. W.2 Przekaz multimedialny i jego rodzaje. W.3 Metody i standardy kompresji dźwięku i obrazu W.4 Elementy grafiki i animacji komputerowej W.5 Integracja usług telekomunikacyjnych, a komunikacja multimedialna, technologie i narzędzia realizacji systemów multimedialnych, multimedialne środowiska operacyjne, mechanizmy specyfikacji i zarządzania jakością usług multimedialnych W.6 Metody akwizycji dźwięku i obrazu dla potrzeb telekonferencji, tworzenie teleusług na bazie platformy Java, W. 7 Usługi interaktywne W.9 Wykorzystanie sieci dostępowych do dostarczania interaktywnych usług multimedialnych, W.10 Tworzenie struktur hipertekstowych. Laboratorium: L.1 Grafika rastrowa. L.2 Grafika wektorowa 2D. L.3 Podstawowe kształty i narzędzia. L.4 Przekształcanie i grupowanie obiektów. L.5 Wektoryzacja bitmapy i rasteryzacja obrazu wektorowego. L.6 Praca z warstwami. Edycja punktów, krzywe Beziera i linie proste. L.7 Dźwięk cyfrowy. Rejestrowanie dźwięku z płyty CD oraz za pomocą mikrofonu. Zmiana parametrów jakości dźwięku. Redukcja szumu. L.8 Montaż klipu dźwiękowego – ścieżki, przejścia, tempo. Zapis dźwięku w różnych formatach. L.9 Cyfrowe wideo: Pozyskiwanie materiału wideo ze źródeł cyfrowych. L.10 Kolokwium i zaliczenie laboratorium. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Von Glitschka; Joanna Pasek Tł.; Grafika vectorowa : szkolenie podstawowe Helio, 2012 2. Jarosław Adamiec - Grafika komputerowa : laboratorium, Poznań : Wydaw. Politechniki Poznańskiej, 2005 3. Anne Cranny-Francis - Multimedia, EBSCOhost Ebooks, 2005 4. Veslava Osińska; Veslava Osińska; Grzegorz Osińsk- Multimedia, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Instytut Informacji Naukowej i Bibligraficznej, 2005 |
Learning outcomes: |
(in Polish) K_W01_ ma wiedzę z zakresu matematyki, obejmującą algebrę, analizę, probabilistykę oraz elementy matematyki dyskretnej niezbędne do opisu zjawisk i formułowania modeli matematycznych na gruncie nauk technicznych K_W05_ ma wystarczającą wiedzę z zakresu algorytmiki, programowania oraz technik multimedialnych K_W07_ ma niezbędną wiedzę z zakresu informatyki i jej zastosowania w technice K_W11_orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach w technice i informatyce. K_U01-potrafi pozyskać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł informacji zarówno w języku polskim jak i języku angielskim K_U02-potrafi zintegrować pozyskane informacje, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie K_K01-rozumie potrzebę i zna możliwości dalszego dokształcania się w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych, oraz aktywności na zajęciach |
Copyright by University of Opole.