Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekty multimedialne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 6.4-PMul
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekty multimedialne
Jednostka: Instytut Inżynierii Środowiska i Biotechnologii
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali
Realizowany zdalnie

Literatura uzupełniająca:

Danowski B., Komputerowy montaż wideo. Ćwiczenia praktyczne. Helion, Gliwice

Kołodziej P., Komputerowe studio muzyczne i nie tylko. Przewodnik. Helion, Gliwice, 2007

Oberlan Ł., GIMP. Domowe studio graficzne. Ćwiczenia. Helion, Gliwice 2003

Skrócony opis:

Przekazanie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu przetwarzania mediów cyfrowych różnego typu: obrazów rastrowych i wektorowych, animacji trójwymiarowej, dźwięku oraz filmów wideo.

Pełny opis:

Wykład:

W. 1 Metody przetwarzania plików multimedialnych z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania.

W.2 Przekaz multimedialny i jego rodzaje.

W.3 Metody i standardy kompresji dźwięku i obrazu

W.4 Elementy grafiki i animacji komputerowej

W.5 Integracja usług telekomunikacyjnych, a komunikacja multimedialna, technologie i narzędzia realizacji systemów multimedialnych, multimedialne środowiska operacyjne, mechanizmy specyfikacji i zarządzania jakością usług multimedialnych

W.6 Metody akwizycji dźwięku i obrazu dla potrzeb telekonferencji, tworzenie teleusług na bazie platformy Java, W. 7 Usługi interaktywne

W.9 Wykorzystanie sieci dostępowych do dostarczania interaktywnych usług multimedialnych,

W.10 Tworzenie struktur hipertekstowych.

Laboratorium:

L.1 Grafika rastrowa.

L.2 Grafika wektorowa 2D.

L.3 Podstawowe kształty i narzędzia.

L.4 Przekształcanie i grupowanie obiektów.

L.5 Wektoryzacja bitmapy i rasteryzacja obrazu wektorowego.

L.6 Praca z warstwami. Edycja punktów, krzywe Beziera i linie proste.

L.7 Dźwięk cyfrowy. Rejestrowanie dźwięku z płyty CD oraz za pomocą mikrofonu. Zmiana parametrów jakości dźwięku. Redukcja szumu.

L.8 Montaż klipu dźwiękowego – ścieżki, przejścia, tempo. Zapis dźwięku w różnych formatach.

L.9 Cyfrowe wideo: Pozyskiwanie materiału wideo ze źródeł cyfrowych.

L.10 Kolokwium i zaliczenie laboratorium.

Literatura:

1. Von Glitschka; Joanna Pasek Tł.; Grafika vectorowa : szkolenie podstawowe Helio, 2012

2. Jarosław Adamiec - Grafika komputerowa : laboratorium, Poznań : Wydaw. Politechniki Poznańskiej, 2005

3. Anne Cranny-Francis - Multimedia, EBSCOhost Ebooks, 2005

4. Veslava Osińska; Veslava Osińska; Grzegorz Osińsk- Multimedia, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Instytut Informacji Naukowej i Bibligraficznej, 2005

Efekty uczenia się:

K_W01_ ma wiedzę z zakresu matematyki, obejmującą algebrę, analizę, probabilistykę oraz elementy matematyki dyskretnej niezbędne do opisu zjawisk i formułowania modeli matematycznych na gruncie nauk technicznych

K_W05_ ma wystarczającą wiedzę z zakresu algorytmiki, programowania oraz technik multimedialnych

K_W07_ ma niezbędną wiedzę z zakresu informatyki i jej zastosowania w technice

K_W11_orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach w technice i informatyce.

K_U01-potrafi pozyskać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł informacji zarówno w języku polskim jak i języku angielskim

K_U02-potrafi zintegrować pozyskane informacje, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie

K_K01-rozumie potrzebę i zna możliwości dalszego dokształcania się w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych

Metody i kryteria oceniania:

ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych, oraz aktywności na zajęciach

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Sudoł
Prowadzący grup: Adam Sudoł
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www6-8 (2024-11-08)