Korespondencja handlowa w języku (język biznesu I)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 9.7-BO-KHJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Korespondencja handlowa w języku (język biznesu I) |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z rodzajami i formami listów handlowych (prostych i złożonych) oraz pokazanie zastosowania w sytuacjach komunikacyjnych w odniesieniu do autentycznych realiów i sytuacji. Student nabywa praktycznych umiejętności w zakresie prowadzenia korespondencji służbowej i handlowej w wybranym języku. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z rodzajami i formami listów handlowych (prostych i złożonych) oraz pokazanie zastosowania w sytuacjach komunikacyjnych w odniesieniu do autentycznych realiów i sytuacji. Student nabywa praktycznych umiejętności w zakresie prowadzenia korespondencji służbowej i handlowej w wybranym języku. Zakres tematyczny: 1. Podstawowe zasady korespondencji handlowej (forma, elementy pisma, rodzaje pism i układ graficzny), 2. Umowy związane z założeniem firmy, 3. Umowy i dokumenty związane z prowadzaniem działalności gospodarczej, 4. Dokumenty i pisma handlowe, 5. Umowy i pisma związane z zatrudnieniem, 6. Korespondencja handlowa w języku obcym. |
Literatura: |
Halina Füchsel, Korespondencja w firmie, Warszawa 2013, Wydawnictwo Poltext, Iwona Kienzler, Pisma i umowy w firmie, Warszawa 2013, Wydawnictwo C.H. Beck. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza (W) 1. Ma podstawową wiedzę ogólną z zakresu dyscyplin naukowych (prawo, administracja, ekonomia) tworzących podstawy teoretyczne funkcjonowania otoczenia biznesowego (K_W02); 2. Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę - formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji (K_W03); 3. Zna i rozumie podstawowe zasady funkcjonowania sektora prywatnego (K_W06); 4. Zna podstawowe zasady prowadzenia działalności gospodarczej (K_W07). Umiejętności (U) 1. Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 (K_U05); 2. Posiada umiejętności językowe w zakresie nauk prawnych określone dla poziomu B2 (K_U12). Kompetencje społeczne (K) 1. Potrafi współpracować w grupie, pełniąc w niej różne role (K_K02); 2. Potrafi otwarcie wyrażać swoje opinie i przedstawiać priorytety służące realizacji zadań z zakresu prawa, administracji i nauk pokrewnych (K_K03); 3. Prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z wykonywaniem zawodu (K_K04); 4. Przestrzega zasady bezpieczeństwa pracy własnej i innych oraz szanuje powierzony mu sprzęt, umie postępować w stanach zagrożenia (K_K05). |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt obejmujący tematykę omawianą i realizowaną na warsztatach. Pod uwagę brana jest także aktywność studenta na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.