Badania naukowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 9.BWII.D2.2.BN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Badania naukowe |
Jednostka: | Instytut Nauk Prawnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Nakład pracy studenta: | A. Godziny kontaktowe: 75/ 3 ECTS Udział w zajęciach: 60 h Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego* 15 h B. Praca własna studenta: 50h/ 2 ECTS Przygotowanie pracy: 50h |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy studenta na temat formalnych zasad pisania prac dyplomowych, kwerendy publikacji oraz w zakresie wybranego tematu tworzonej pracy dyplomowej. |
Pełny opis: |
Opis: Celem kształcenia jest: 1. Przedstawienie studentom zagadnień teoretycznych oraz praktycznych związanych z metodologią nauk i metodami badań prawnych. 2. Zapoznanie studenta ze specyfiką badań w dziedzinie nauk społecznych ze szczególnym uwzględnieniem dyscyplin nauki prawne oraz nauki o bezpieczeństwie. 3. Pozyskanie umiejętności projektowania badań 4.Zdobycie umiejętności w zakresie kwerendy aktów prawnych i właściwej literatury przedmiotu. 5.Przedstawione zostaną zasady w zakresie antyplagiatu oraz ghost writing-u. Treści programowe: 1. Metodologia nauk - podstawy 2. Metody badawcze w naukach prawnych 3. Problemy, hipotezy, uzasadnianie twierdzeń 4. Sporządzanie przypisów, cytowanie, parafrazowanie 5. Poznanie metodyki pisania pracy dyplomowej i jej formalnymi aspektami 6. Korzystanie z literatury naukowej 7. Zrozumienie podstawowych pojęć i prawidłowości związanych z etyką pisania tekstów naukowych. 8. Narzędzia badawcze wykorzystywane w badaniach społecznych 9. Planowanie badań |
Literatura: |
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć: A1. wykorzystywana podczas zajęć 1. W. Wójcicki, Prace i egzaminy dyplomowe. Regulaminy, standardy, wskazówki, 2006. 2. K. Kwaśniewska, Jak pisać prace dyplomowe. wskazówki praktyczne, 2015. 3. U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2008. 4. R. Kozłowski, Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych, 2009. 5. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, konsultacja filologiczna Jan Miodek, 2001. 6.Apanowicz, J., (2002). Metodologia ogólna. Gdynia: Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu. 7. Brożek, B., Stelmach, J. (2004). Metody prawnicze: Logika - analiza - argumentacja - hermeneutyka. Kraków: Zakamycze. 8. Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: Katolicki Uniwersytet Lubelski. 9. Zieliński, Z. (1979). Poznanie sądowe a poznanie naukowe. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. A. Mickiewicza. 10. Ziembiński, Z. (1997). Logika praktyczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student zna i rozumie 1. W_BN1 W pogłębionym stopniu zna kluczowe pojęcia, koncepcje i używaną w bezpieczeństwie wewnętrznym terminologię, jej źródła oraz zastosowanie K_W01 2. W_BN2 w pogłębiony sposób zna wpływ i ryzyko zjawisk społecznych i gospodarczych na funkcjonowanie społeczeństwa, organów publicznych i instytucji , ich wzajemne relacje i współzależności K_U07 Umiejętności: student potrafi 3. U_BN1 W grupie badawczej współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych, pełniąc w niej różne role K_U04 4 U_BN2 .wykorzystując język prawniczy, w pełni samodzielnie potrafi prowadzić debatę na tematy dotyczące prawnych aspektów zapobiegania zagrożeniom bezpieczeństwa wewnętrznego, prezentując własne tezy z badan naukowych K_U09 Kompetencje społeczne: student jest gotów do 5.K_BN1 odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowej, specjalisty z zakresu bezpieczeństwa wewnętrznego w szczególności przestrzegania i rozpowszechniania wzorców etycznego i praworządnego zachowania (K_K03). |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zajęć, sposób ich realizacji i przypisana im liczba godzin: A. Formy zajęć seminarium B. Tryb realizacji seminarium C. Liczba godzin 60 D. Sposób zaliczenia zaliczenie z oceną Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, dyskusja Metody i kryteria oceniania: Holistyczna ocena pracy studenta: • Udział w spotkaniach seminaryjnych. • Aktywny udział w dyskusjach. • Sporządzenie projektu własnych badań naukowych. • Sporządzenie planu pracy dyplomowej we współpracy z promotorem. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Beata Kozicka, Krzysztof Mucha, Alicja Paluch, Michał Prusek, Marta Rostropowicz-Miśko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-03-01 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.