Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Hiszpania jakiej nie znacie, czyli dlaczego warto pojechać do Encartaciones i Calaceite

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: KZ-H-SJ-00-000027
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Hiszpania jakiej nie znacie, czyli dlaczego warto pojechać do Encartaciones i Calaceite
Jednostka: Centrum Języków Obcych
Grupy: Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne
Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne)
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Skrócony opis:

Zapoznanie studenta z zupełnie nieznanym lub bardzo mało znanym miejscom w Hiszpanii, które warto

zobaczyć.

Pełny opis:

Miejsca wyjątkowe, lecz mało znane lub nie znane z podziałem na regiony autonomiczne Hiszpanii:

1. Andaluzja (Andalucía)

2. Aragonia (Aragón)

3. Asturia (Asturias)

4. Baleary (Islas Baleares, kat. Illes Balears)

5. Estremadura (Extremadura)

6. Galicja (Galicia, gal. Galicia)

7. Kantabria (Cantabria)

8. Kastylia-La Mancha (Castilla La Mancha)

9. Kastylia i León (Castilla y León)

10. Katalonia (Cataluña, kat. Catalunya, oksyt. Catalonha)

11. Kraj Basków (País Vasco, bask. Euskadi)

12. La Rioja (La Rioja)

13. Madryt (Madrid)

14. Murcja (Murcia)

15. Nawarra (Navarra, bask. Nafarroa)

16. Walencja (Valencia, kat. València)

17. Wyspy Kanaryjskie (Islas Canarias)

Literatura:

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć :

A.1. wykorzystywana podczas zajęć:

 Joaquin Araujo, Paisajes De España, LUNWERG, 2010

 B. Jurado, Juan Manuel, Paisajes rurales de España, Ministerio de Agricultura, Pesca y

Alimentación, 2007

 Materiały pochodzące z różnych źródeł, w tym Internetu.

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta:

Materiały pochodzące z różnych źródeł, w tym Internetu.

Efekty uczenia się:

Wiedza

1. Student ma podstawową wiedzę o miejscu oraz znaczeniu nauk humanistycznych i

społecznych w systemie nauk, także ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej; zna

podstawową terminologię nauk humanistycznych i społecznych (K_W01, K_W02).

2. Student ma podstawową wiedzę obejmującą terminologię teorie oraz metodologię z

zakresu wiedzy o ważnych dla historii kobietach, potrafi wyciągnąć wnioski w zakresie

uwarunkowań społeczno-historycznych.( K_W03, K_W04)

3. Student ma ma podstawową wiedzę o zróżnicowaniu kulturowym świata oraz

warunkach życia kobiet w różnych epokach . (K_W08)

Umiejętności

Po zakończonym kursie student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i

użytkować treści z zakresu nauk humanistycznych i społecznych, korzystając przy tym z

różnych źródeł informacji (w języku rodzimym i obcym) oraz nowoczesnych technologii

(ICT); posiada elementarne umiejętności z zakresu dyscyplin humanistycznych

i społecznych, obejmujące analizę procesów i zjawisk społecznych (kulturowych,

politycznych, prawnych, gospodarczych), dobór metod i narzędzi badawczych; umie

samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, rozwiązywać konkretne

problemy i proponować odpowiednie rozstrzygnięcia, kierując się wskazów-kami opiekuna

naukowego (K_U01, K_U02, K_U04).

Kompetencje społeczne (postawy)

W wyniku przeprowadzonych zajęć

1. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę

ciągłego dokształcania się zawodowego i indywidualnego rozwoju, dokonuje samooceny

własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i

kształcenia , jest świadomy wkładu kobiet w szeroko rozumianą historię oraz rozwój

społeczno-polityczny Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej, (K_K01)

2. Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, zarówno indywidualnych,

jak i zespołowych; wykazuje aktywność w grupie(K_K02).

3. Student jest przygotowany do działania w organizacjach oraz instytucjach społecznych

i kulturalnych, uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych jego form. (K_K07)

Metody i kryteria oceniania:

 Sposób zaliczenia

 zaliczenie z oceną

B. Formy zaliczenia

 zaliczenie testu końcowego

C. Podstawowe kryteria

– obecność i aktywność na zajęciach

– przygotowanie prezentacj

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-8 (2025-07-09)