Hiszpania jakiej nie znacie, czyli dlaczego warto pojechać do Encartaciones i Calaceite
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | KZ-H-SJ-00-000027 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Hiszpania jakiej nie znacie, czyli dlaczego warto pojechać do Encartaciones i Calaceite |
Jednostka: | Centrum Języków Obcych |
Grupy: |
Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studenta z zupełnie nieznanym lub bardzo mało znanym miejscom w Hiszpanii, które warto zobaczyć. |
Pełny opis: |
Miejsca wyjątkowe, lecz mało znane lub nie znane z podziałem na regiony autonomiczne Hiszpanii: 1. Andaluzja (Andalucía) 2. Aragonia (Aragón) 3. Asturia (Asturias) 4. Baleary (Islas Baleares, kat. Illes Balears) 5. Estremadura (Extremadura) 6. Galicja (Galicia, gal. Galicia) 7. Kantabria (Cantabria) 8. Kastylia-La Mancha (Castilla La Mancha) 9. Kastylia i León (Castilla y León) 10. Katalonia (Cataluña, kat. Catalunya, oksyt. Catalonha) 11. Kraj Basków (País Vasco, bask. Euskadi) 12. La Rioja (La Rioja) 13. Madryt (Madrid) 14. Murcja (Murcia) 15. Nawarra (Navarra, bask. Nafarroa) 16. Walencja (Valencia, kat. València) 17. Wyspy Kanaryjskie (Islas Canarias) |
Literatura: |
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć : A.1. wykorzystywana podczas zajęć: Joaquin Araujo, Paisajes De España, LUNWERG, 2010 B. Jurado, Juan Manuel, Paisajes rurales de España, Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, 2007 Materiały pochodzące z różnych źródeł, w tym Internetu. A.2. studiowana samodzielnie przez studenta: Materiały pochodzące z różnych źródeł, w tym Internetu. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza 1. Student ma podstawową wiedzę o miejscu oraz znaczeniu nauk humanistycznych i społecznych w systemie nauk, także ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej; zna podstawową terminologię nauk humanistycznych i społecznych (K_W01, K_W02). 2. Student ma podstawową wiedzę obejmującą terminologię teorie oraz metodologię z zakresu wiedzy o ważnych dla historii kobietach, potrafi wyciągnąć wnioski w zakresie uwarunkowań społeczno-historycznych.( K_W03, K_W04) 3. Student ma ma podstawową wiedzę o zróżnicowaniu kulturowym świata oraz warunkach życia kobiet w różnych epokach . (K_W08) Umiejętności Po zakończonym kursie student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować treści z zakresu nauk humanistycznych i społecznych, korzystając przy tym z różnych źródeł informacji (w języku rodzimym i obcym) oraz nowoczesnych technologii (ICT); posiada elementarne umiejętności z zakresu dyscyplin humanistycznych i społecznych, obejmujące analizę procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych), dobór metod i narzędzi badawczych; umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, rozwiązywać konkretne problemy i proponować odpowiednie rozstrzygnięcia, kierując się wskazów-kami opiekuna naukowego (K_U01, K_U02, K_U04). Kompetencje społeczne (postawy) W wyniku przeprowadzonych zajęć 1. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i indywidualnego rozwoju, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia , jest świadomy wkładu kobiet w szeroko rozumianą historię oraz rozwój społeczno-polityczny Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej, (K_K01) 2. Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, zarówno indywidualnych, jak i zespołowych; wykazuje aktywność w grupie(K_K02). 3. Student jest przygotowany do działania w organizacjach oraz instytucjach społecznych i kulturalnych, uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych jego form. (K_K07) |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób zaliczenia zaliczenie z oceną B. Formy zaliczenia zaliczenie testu końcowego C. Podstawowe kryteria – obecność i aktywność na zajęciach – przygotowanie prezentacj |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.