Contemporary culture - intergenerational journey
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | KZ-JO-H-02-02-000002 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Contemporary culture - intergenerational journey |
Jednostka: | Instytut Nauk Pedagogicznych |
Grupy: |
Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne Kursy zmienne ogólnouczelniane prowadzone w języku obcym nowożytnym Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne) |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Literatura uzupełniająca: | Samuel Huntington, Zderzenie cywilizacji i nowy kształt ładu światowego, Warszawa 1997 red. A. Kłoskowska, Encyklopedia kultury polskiej XX wieku. Pojęcia i problemy wiedzy o kulturze, ,Wrocław 1991. D.Strinati, Wprowadzenie do kultury popularnej, Poznań 1998 |
Skrócony opis: |
Przygotowanie studenta do świadomego i czynnego udziału w kulturze; kształtowanie pożądanych społecznie postaw i zachowań, cechujących przyszłe elity zawodowe i intelektualne; rozbudzenie wrażliwości etycznej i estetycznej; poznanie różnic i cech wspólnych kultury młodych i osób starszych, ich rozwoju na przestrzeni lat, aktywizacja do uczestnictwa w kulturze współczesnej. |
Literatura: |
Zygmunt Bauman, Ponowoczesność jako źródło cierpień, Warszawa 2000 Anthony Giddens, Nowoczesność i tożsamość. "Ja" i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, Warszwa 2001 Nowicka E., Świat człowieka –świat kultury, Warszawa 2006. red. Andrzej Mencwel Antropologia kultury. Zagadnienia i wybór tekstów, Warszawa 2003. Andrzej Radomski, Humanistyka w świecie Informacjonalizmu, Wyd.E-naukowiec, 2015. Jan Adamowski, Współczesne funkcje kultury tradycyjnej, [w:] Antologia tekstów polskiego kulturoznawstwa, pod red. Piotra J. Fereńskiego, Anny Gomóły i Krzysztofa Moraczewskiego, Gdańsk 2017. Lisowska Beata, Cinema and Anthropology. Film as a Source of Knowledge, [w:] Art, ethics, rovocation, eds. I. Penier, A. Suwalska-Kołecka, Peter Lang 2016. Will Curtis, Alice Pettigrew, Learning in Contemporary Culture, UK, 2009. Gary Browning, Abigail Halcli, Frank Webster, Understanding Contemporary Society, Theories of the Present, 1999. Sean MacBlain, Jill Dunn, Ian Luke, Contemporary Childhood, 2017 Michael A. Moodian, Contemporary Leadership and Intercultural Competence Exploring the Cross-Cultural Dynamics Within Organizations, 2008 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student zna miejsce i znaczenie nauk o kulturze, ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną oraz kierunki ich rozwoju. P6S_WG Student zna podstawowe problemy współczesnej kultury i cywilizacji w ramach ich badania i zastosowania do rozwiązywania zjawisk społecznych. P6S_WK Student zna zasady funkcjonowania instytucji kulturalnych (m.in. w zakresie edukacyjnym, kulturalnym, medialnym). P6S_WK Umiejętności: Student potrafi posługiwać się posiadaną wiedzą z zakresu nauk o kulturze –stawiać i radzić sobie ze złożonymi, nieszablonowymi zagadnieniami kulturowymi we współczesności i działalności instytucji kultury, oraz realizować zadania wykorzystując przy tym: właściwie dobrane źródła oraz treści w nich zawarte w celu dokonania oceny, krytycznej analizy i wnioskowania, stosowne metody i narzędzia, w tym także zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT) P6S_UW Student potrafi planować i organizować pracę –indywidualną oraz w zespole P6S_UO Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie P6S_UU Kompetencje: Student ma kompetencje do krytycznej oceny posiadanej wiedzy kulturoznawczej i rozwiązywania problemów wynikających z realizacji zadań zawodowych P6S_KK Student ma kompetencję do przestrzegania zasad etyki zawodowej i rozwijania własnych sprawności kulturowych w drodze ustawicznego kształcenia i uczestnictwa w kulturze P6S_KR |
Metody i kryteria oceniania: |
- Forma i warunki zaliczenia przedmiotu Zaliczenie na ocenę – średnia ocen cząstkowych dająca pozytywną ocenę końcową (średnia ponad 2,75) - Kryteria oceniania: udział w dyskusji, wcześniejsze przygotowanie materiałów do dyskusji |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Bąkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kania | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Dąbrowska-Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kania | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.